*:・゚✧*:・゚✧ ✩ ✧ *:・゚✧*:・゚
Dalam kelas, kami belajar dan belajar, waktu rehat sudah pun tiba. Bunyi loceng yang kuat berdering di dalam kelas, kedudukan kerusi aku di samping Mira, Aku menoleh badan lalu memanggil nama "Mira!" secara mengejut.
Mira yang sedang berbual dengan teman sekelas yang lain itu sedikit terkejut "Ya, kenapa?" tanyanya
"Apa maksud kau yang tadi tu?" tanya Hanis
"oh laaah tadi ke?.. hmmmm mana nak mula eh? okay sini aku explain..... Tak, malam tadi aku stalk base sekolah ni saja la kan, pastu lelaki yang berdiri sebelah aku tadi dia macam famous? Tapi la kan... aku tak sure la ek setahu aku sebelah dia tu lagi famous kot?" jawab Mira
"Ohh, so sebab ni la dark circle kau nampak?" jawab senda aku bertanya
"Kejap.. kejap.. Weh nampak sangat ke? asal tak bagitahu aku Hanissssss!!!" Mira mengigit bibirnya geram terus dia mengambil cermin bulat yang di atas meja itu untuk melihat dark circle yang disebut Hanis tadi.
"kau dah tarik aku dulu tadi" aku tertawa kecil melihat gelagat Mira
"Tak cakap.." katanya
Setiba sahaja aku mencelah,
"Mira, aku nak pergi koop.. jom" ajak aku
"okay, jom" jawab Mira
Setibanya Hanis dan Mira di dalam koperasi, mereka berdua pun membeli belah makanan dan minuman, sampai sahaja mereka berdua di depan kaunter pembayaran 'orang famous' yang Mira borakkan tadi betul betul berada di depan mereka.
"Weh Hanis!!" panggil Mira di samping aku
"Eung?" aku jawab
"Depan kita ni la yang famous aku cakap tu" kata Mira sambil berbisik kepada aku
Aisar terdengar perbualan Mira dan Hanis, dia pun ketawa besar "dengar tak? aku dah kata aku famous tahun ni" kata Aisar dengan yakin sambil mengusap rambutnya dan perasan
Anaqi hanya diam tanpa reaksi dan melayan tingkah laku Aisar.
"Ohhh" jawab Hanis
"7.60 sen" jawab akak cashier di depan kaunter
"kau ada 60 sen tak?" tanya Aisar kepada Anaqi seraya dia mencari duit sen di dalam walletnya.
Anaqi menggeleng kepala untuk mencari duit sen di dalam walletnya juga tapi tidak jumpa.
Kalau pasang telinga itu sifat manusia mesti Mira dan Hanis terdengar perbualan orang di depan mereka kan?
Tiba tiba "Saya ada" jawab Mira, tanpa basa basi Mira memberi senyuman manis dan menghulurkan 60 sen lalu diletakkan di atas meja kaunter. Hanis terkejut dengan tingkah laku Mira yang pelik ini. Aku terkelip kelip mata tengok Mira.
Aisar terkejut lalu dia berterima kasih kepada Mira "Weh, thanks" lalu Aisar dan Anaqi pun beranjak keluar dari koperasi.
Hanis dan Mira pula masih membuat pembayaran kerana giliran mereka. Habis sahaja bayar, Mira menarik pergelangan tangan aku sekali lagi dengan laju kami berlari menaiki tangga di hadapan koperasi untuk melihat jejak lelaki yang mereka tolong sebentar tadi.
"Hanis, cepat! cepat!" jerit Mira kepada aku
Jujur, Aku keliru saat itu aku hanya mengikut Mira. Sampai sahaja di koridor, Mira menjerit kuat kerana terlihat sosok Aisar dan Anaqi yang sedang berjalan di kawasan situ "sama sama!" Kata Mira dari koridor atas.
Aisar dan Anaqi menoleh badan kerana terdengar jeritan Mira dan memandang ke arah koridor atas, dia melihat dua wanita sedang menatap mereka, Mira melambaikan tangan lalu disambut Aisar. Pada awalnya, kedudukan kedua orang lelaki ini, Anaqi di sebelah kiri manakala di sebelah kanan pula Aisar.
Hanis saat itu berdiri di samping Mira, aku melihat mata Anaqi yang aku anggap Aisar itu. Mataku ditatap dan direnung dari bawah. Aku terkejut ditatap begitu dan terus aku tunduk untuk menyorok.
Mira menoleh terkejut kerana aku menyorak di bawah "Eh, Eh... Hanis.... kenapa kau sorok?"
"Mira... aku rasa aku pernah nampak dia la"kata aku
"Yang mana? Kanan? Kiri?"
"Kiri."
"Kat mana?"
"Pagi tadi.. kat kedai runcit tu"
"HAH" Mira menjerit kuat dan sedikit terkejut
"Jap jap, maksud kau..... Aisar ke?" tanya Mira kepada aku
"Aisar?.... nama dia Aisar ke?" jawab Hanis, Bibirku naik laju tersenyum sinis apabila mendengar nama lelaki bernama Aisar.
"Haah..." kata Mira
"Ohhh" sembari aku tersenyum kecil
___________________________________
YOU ARE READING
☾ quite a catch ✮
Romance⋆ ˚。⋆୨୧˚ hello my lovely readers ★ a good is better a bad is worst.. hoping you enjoyed while reading this story ☆ anyways let's be real while read it okay? thank you everyone <3 ♡ ily ˚୨୧⋆。˚ ⋆ She stood under the roof with her extraordinary eyes, h...