in library i talked to you

5 0 0
                                    

                   *:・゚✧*:・゚✧ ✩ ✧ *:・゚✧*:・゚

Dalam kelas yang bising, cikgu matematik iaitu nama diberi cikgu Hafiy yang luarnya nampak garang tapi di dalam baik hati dalam mendidik dan melayan anak muridnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dalam kelas yang bising, cikgu matematik iaitu nama diberi cikgu Hafiy yang luarnya nampak garang tapi di dalam baik hati dalam mendidik dan melayan anak muridnya. cikgu Hafiy juga merupakan guru kelas 5 Atrias, Ya tepat sekali anak muridnya ialah Anaqi dan Aisar.

Dia mula berjalan, kedengaran tapak kasut dari 5 meter perlahan berjalan ke arah kelas 5 Sean hampir sampai.

Hanis sedari tadi, dia duduk di atas kerusi dengan diam, dia tidak bersuara macam berfikir tentang hal negara sahaja. Lama jugak kedudukannya tak bergerak tetap sama dalam 9 minit mungkin? Mira memandang pelik.

Suasana menjadi hening setelah cikgu Hafiy mula masuk entah kenapa pun tak tahu.

Ketua kelas 5 Sean itu pun bangun untuk memberi salam "Bangunnnn.. selamat pagi cikgu Hafiy" kata ketua kelas kepada guru di depan dan semua orang.

Mungkin Hanis terlalu risau atau apa dia masih duduk dan tak bangun bangun, itu pun dia tak perasan kalau cikgu Hafiy masuk. Mira menolak kuat kaki Hanis sampai Hanis terkejut dan segera bangun.

Hanis pun bangun dan memberi salam dengan muka terkejut "Weh, sejak bila cikgu masuk?" tanya Hanis

"Sejak tadi, kau tu fikir hal negara ke? cam serious betul...."

Mereka pun akhirnya duduk di atas kerusi masing masing.

Hanis menolak badan Mira, Mira terkejut lalu membengkokkan badannya kedepan tanpa fikirkan sekeliling "Mira.. kau rasa kan..... aku patut jumpa Anaqi tu tak?" tanya Hanis

"Ohhhh lah, patut patut sebab kau asyik fikir dia je...." jawab Mira yang melayan sahaja Hanis

Cikgu Hafiy diam perhatikan dua wanita ini dari mejanya, dia pun bangun dan bergerak ke arah meja Hanis dan Mira. Semua murid diam hanya terdengar sipi sipi perbualan mereka berdua dan bunyi kipas di atas siling.

Cikgu Hafiy berdiri dengan tegak seraya dia mengetuk perlahan meja

"Knock knock"

"Weh asal aku tak dengar suara orang lain ni?" tanya Hanis

"Keluar ko—" (kot)

"Macam best je.." ajuk cikgu Hafiy menyakat mereka berdua

Mira bangun dari bengkok badannya terlebih dahulu baru Hanis, dua duanya terkelip kelip mata dan terkejut melihat cikgu Hafiy yang menatap mereka dengan tajam.

Hanis menelan liur pahitnya

"Habis dah borak? nak add apa apa lagi?"

Mira cepat cepat menggeleng kepala "tak" lalu pura pura senyum

Hanis tersenyum malu dan menggeleng juga "tak"

Lanjutan belajar matematik sampai waktu rehat dan akhirnya tamat setelah 2 jam belajar.

☾ quite a catch ✮Where stories live. Discover now