thank you

0 0 0
                                    

                    *:・゚✧*:・゚✧ ✩ ✧ *:・゚✧*:・゚

                    *:・゚✧*:・゚✧ ✩ ✧ *:・゚✧*:・゚

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- Sambungan dari sudut Hanis -

Sampai sahaja Hanis di belakang pintu kelas Anaqi dia berhenti seketika. Hanis melihat Anaqi yang sedang membuat latihan dari sudut tepi tingkap, tempat duduknya. Sangat indah pandangan Hanis melihat Anaqi.

Lalu Hanis masuk dan menjengket ke arah meja Anaqi kerana dia tak mahu Anaqi perasan akan kehadirannya.

Sampai sahaja di sebelah meja Anaqi iaitu meja Aisar, Hanis mengetuk perlahan meja itu

"knock knock"

saat itu, Anaqi sedang memegang pensil dan menulis dengan fokus, sepintas sahaja dengar ketukan perlahan itu, Anaqi bangun dari tunduk badannya tadi dan melihat Hanis yang sedang tersenyum memandangnya.

"hi an an" kata aku dengan senyum sambil melambaikan tangan

Anaqi terkejut dan mengangguk malu "hi"

Laju laju Hanis duduk di samping Anaqi lalu membuka muka surat buku matematik yang perlu disiapkan sebelum habis sekolah nanti.

Tanpa basa basi aku bersuara.

"an an, Hanis rasa Hanis tak faham bab ni...." kata aku

Anaqi megerut dahinya bertanya "nak ajar ke?"

He's willing to help me such a best day ever.

Hanis mengangguk dengan senyum "betul tu, ajar.... boleh?"

Hanis pun menghulurkan pensilnya

Semasa Anaqi sedang mengajar, mata Hanis bukan melihat kertas di atas meja malah memandang tenang orang di sampingnya iaitu Anaqi.

Dengan cahaya yang masuk dari tepi tingkap, tiba tiba Anaqi melihat Hanis yang sedang tidak fokus itu lalu memanggil nama "Hanis"

Tiada respon pertama jadi ini kali kedua Anaqi memanggilku "Hanis"

Aku akhirnya merespon "hah?" Aku sedikit terkejut

"faham tak sampai sini?"

"faham..."

"Hanis, belum faham kan?" tanya Anaqi

Aku menggeleng

Aku juga baru perasan kalau aku menggeleng bukan mengangguk.

Anaqi tersenyum "rehat dah nak habis, nak sambung ke?"

"sambung." jawab aku sepatah dan selamba selagi masa masih ada

Masih mempunyai sisa baki 8 minit sebelum habis waktu rehat, mereka berdua pun melanjutkan tujuan pertama Hanis datang kepada Anaqi

Akhirnya waktu rehat dah pun tamat, tamat juga pembelajaran mereka berdua.

"thank you... an an" kata aku

Anaqi mengaru tengkuknya malu.

Aku pun keluar dari kelas, entah siapa dia memandang aku pelik apabila aku lalu di sampingnya.

Rupanya penolong kelas 5 Atria itu.

Aku sangat bahagia, pertama kali aku merasa kebahagian itu wujud apabila menyukai seseorang. Apatah lagi aku mempunyai peluang diajar oleh Anaqi.

___________________________________

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 26 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

☾ quite a catch ✮Where stories live. Discover now