We staarde elkaar zo'n 10 seconden aan zonder een woord te zeggen. Hier heb je jou hoesje mevrouw... ? Maysae is mijn naam zei ik blozend terwijl ik mijn hoesje aannam.
Aangenaam maysae, ik ben Abdullah zei hij met een breede glimlach op zijn gezicht. Yassir toeterde vanuit Abdullah zijn auto.
Abdullah begreep meteen de boodschap. Nou Maysae, ik moet maar eens gaan, was leuk jou te ontmoeten. Ja, tot de volgende zei ik zonder na te denken.
Wat zeg ik nou, tot de volgende? Nu gaat hij denken dat ik met hem zit te flirten ofzo. Abdullah is dus zijn naam.
Terwijl ik zat de dagdromen over Abdullah en niet doorhad dat ik nog op dezelfde plaats stond werd ik verstoord door Siham. ' Zo wat was dat allemaal Maysae?' Euhm wat bedoel je? 'Dat gedoe met die jongen Maysae?' Ow dat, hij gaf me mijn hoesje terug dat is alles.
'En dat moet ik geloven? Je vind hem leuk eh zei ze plagend.' Hou toch op Siham laten we terug naar school gaan. 'Je moest toch zo nodig naar de winkel?' Ow shit, ik voel me betrapt. Dat is niet meer nodig hoor, mijn ma heeft mij net gebeld dat het niet meer moet. 'Ow oke, laten we dan lekker lunchen.'
Een half uurtje later kwam Yassir terug. Hij kwam bij ons zitten. In de verte hoorde ik Soraya verleidelijk lachen.
Ik keek haar met een vieze blik aan. Ze ging op een auto af. Is dat niet de auto van Abdullah? Ik kon mijn ogen niet geloven ze ging gewoon op de auto van Abdullah zitten.
Ze hard een kort rokje aan met een kort t-shirt. Wat is die meid van plan riep ik kwaad. 'Pff die meid spoort echt niet eh, zei Yassir kwaad.' Voor ik het wist liep ik kwaad Soraya haar kant op.
Abdullah kwam op dat moment kwaad zijn auto uit. 'Ga van mijn auto af vuile kanker hoer.' Hoor je mij niet ofzo? Wil je dat ik jou eraf kom halen?'
Doe maar, zei Soraya terwijl ze verleidelijk kauwde op haar kauwgom. 'Abdullah pakte woest zijn autosleutels en ging te voet weg.' Yassir kon zich op dat moment niet meer beheersen, hij ging op Soraya af nam haar bij haar arm en trok haar ruw van die auto af.
'Als jij nog één keer mijn vriend durft lastig te vallen ga je zien wat er met jou gebeurd, heb je dat begrepen? Soraya was helemaal in shock, ze rende kwaad weg.
Op dat moment kwam Abdullah terug. Bedankt broeder dat je haar weg hebt gehaald, maar dat had je echt niet moeten doen. 'Sorry vriend, maar die meid maakte mij echt kwaad, ik kon mij niet meer in bedwang houden.'
Ze is het niet waard Yassir, je gaat toch niet zondigen voor een hoer door haar aan te raken.
Weet dat het haraam is Yassir. Ik schrok een beetje van Abdullah's woorden.
Dus dat was de reden waarom hij Soraya niet van zijn auto wilde halen. Masha'allah wat een goede jongen is hij toch.
Ik staarde uit het raam en zag die prachtige zon ondergaan. Wat was het toch een mooie uitzicht.
In de verte hoorde ik de adhaan afgaan. Ik haaste mij naar mijn kast en pakte een handdoek en een marokkaanse huisjurkje en ging gelijk de badkamer in.
Na een kwartiertje kwam ik eruit deed mijn hoofddoek om en ging de salaat verrichten. Nadat ik gedaan was met de salaat plofte ik neer op mijn bed en deed de laptop aan om een serie te kijken.
Ik keek m'n serie tot ik zag dat er een onbekende nummer mij had geappt. Wie zou dit zijn? Normaal appt er nooit iemand mij.
Ik appte het nummer terug en zag gelijk dat die persoon online was..
Maysae: Salaam alaykoem, mag ik jou vriendelijk vragen wie dat je bent?
A.: Wa'alaykoem salaam Maysae, ik ben het Abdullah. Sorry dat ik jou zomaar heb toegevoegd maar heb jou nummer van Yassir.
Maysae: Hoezo geef Yassir zomaar mijn nummer weg? Ik dacht dat ik hem kon vertrouwen.
A.: Om eerlijk te zijn heb ik die zelf genomen, hij weet hier niets over. Het spijt me maar als je liever wilt dat ik jou verwijder dan doe ik dat gewoon, heb er begrip voor.
Maysae: Nee dat moet niet hoor, maar mag ik jou vragen wat de reden is dat je mij zomaar appt?
A.: Nou echt een reden heb ik niet nee.
Maysae: app jij altijd zomaar meiden?
A.: Ik heb nog nooit zomaar een meid geappt, jij bent de eerste. Ik vind jou echt leuk. Maar ik moet nu gaan. Beslama.Dit was vreemd. Waarom appt Abdullah mij opeens? Hij leek mij zo'n masha'allah jongen.
Ergens was ik blij maar ook weer diep teleurgesteld. Ik dacht dat hij anders was..