Yassir:
Waar zat ik toch met mijn domme hoofd?
Ik had me op tijd kunnen corrigeren en maysae wijsgemaakt dat ik maar een grapje maakte, maar dat het met cam gewoon leuker leek.
Ons proefwerk is eindelijk gedaan. We hebben een mooie PowerPoint gemaakt met allemaal leuke foto's van Marokko.
Over een maandje moeten we dit voorbrengen in de klas.
Siham stuurde me een aantal smsjes.
Yassir, ben je kwaad op mij?
Pleasee, antwoord.
Ik mis jou Yassir.
Die wijs is echt niet goed in haar hoofd. Ziet ze dan niet dat ik niets van haar moet hebben?
Zal ik haar een appje sturen en haar vertellen dat ik haar niet mag? Anders blijft ze mij maar hier lastig vallen. Ik stuurde haar het volgende
"Siham, wanneer ga je nou eindelijk stoppen met smsen sturen? Ik hou van een andere meisje"
Doei Sihamhopen dat ze me niet meer gaat sturen. Op dit moment wil ik alleen bij maysae zijn.
Zal ik haar een keer mee uitvragen? Dan gaan we samen naar de bioscoop een romantische film zien.
Na de film koop ik voor haar een bos bloemen en krijg ik een dikke knuffel van haar. Oefff krijg er al rillingen van.
Nu hopen dat ze me niet meer gaat sturen.
Abdullah:
Aan de overkant van de straat zag ik een moeder met twee schattige kindjes lopen. Wat wil ik toch zo graag kinderen hebben.
Wil later een groot gezin hebben inshallah. Kinderen zijn mijn alles. Mijn broer dropt wekelijks zijn kinderen bij mij, omdat hij weet dat ik gek op ze ben.
Meestal gaan we dan naar het park en eten we samen een ijsje. De moeder en de twee kindjes kwamen dichterbij.
Ooh nee dit meen je niet, die moeder.. die moeder is helemaal geen moeder, het was maysae. Hoe stom kan ik nou zijn om haar niet te herkennen.
Ik rende gelijk op haar af. Ik groette haar met de salaam Dag schattige kindjes, hebben jullie zin in een ijsje? "Ja lekker, riepen ze blij." Aan de overkant was een ijskraampje.
"Welke ijsje willen jullie hebben?" Ze wouden allebei aardbei. " Wat moet jij hebben Meysa?" Ik moet niets hebben dank je", zei ze verlegen. "Toe nou, iedereen lust wel een ijsje, als jij niet kiest, kies ik voor jouw" zei ik plagend. " Doe dan maar vanille", zei ze blozend." Aah dat is ook mijn lievelings ijsje." Nadat ik had afgerekend gingen we op een bankje zitten.
We leken net wel een gezin met ons viertjes. " Zijn dit jouw zusje en broertje maysae?" " Nee, dit zijn de kinderen van mijn broer, Inayah en Amir." Aah tbarkallah, hoe oud is je broer?" Hij is 30 jaar oud." "Perfect. Op die leeftijd wil ik ook twee kinderen hebben inshallah."
Nadat onze ijsjes op waren, nam ik mijn weg terug naar huis. Een vreemd gevoel ging door mijn maag heen.
Het was super tof om samen met Meysa te zijn, maar toch voelde dit niet goed .
De shaitaan heeft me weer misleid. Had nooit alleen met maysae mogen zijn, ookal waren er kinderen aanwezig.
Ik neem het haar niet kwalijk, dit was mijn fout. Dit is niet goed, ik moet hiermee ophouden.
Dit is de tweede keer dat ik een fout heb begaan. Misschien moet ik gewoon haar hand gaan vragen? Nee, dat kan niet. Ben juist 23 geworden, ben nog veel te jong om te trouwen. En Mijn ouders gaan dit ook niet goedkeuren.
Zit nog op school en heb geen vast werk. Trouwen doe je niet gratis.