ALLES KAN KAPOT;

228 13 16
                                    

Robbie;

Matthy's woorden spoken de dag erna nog steeds door mijn hoofd. Wilde hij me echt? Maar wat heeft het voor nut? Hij heeft nu toch een relatie met die Milo.
En Milo is zo leuk. Milo en Matthy zijn perfect samen..

Ik lig in bed een beetje mezelf te verdoven met 15 seconde lange Instagram Reels.
Maar foto's van Matthy en Milo samen komen ook voorbij. Gisteren wilde Matthy nog een move op me maken na een uur hebben lopen kleffen met Milo, en nu staan er overal foto's.

"Love you babe❤️"
"M'n vriendje🫶🏻"

BAH. Echt- prima dat jullie elkaar aflebberen, maar val mij en de rest van Insta er niet mee lastig alsjeblieft. Fucking hinderlijk.

Ik gooi m'n telefoon naast me neer en draai me om, mijn hoofd in mijn kussen.
Ik schreeuw een keer hard om alles er uit te laten. En voor als je het niet meer snapt wat er nou allemaal is gebeurd de laatste anderhalve maand, RECAAAAP.

1. Ik ging met tegenzin naar een feestje bij Matt in Utrecht.

2. Heb me voor het eerst katje lam gezopen.

3. Ik ben mijn v-card verloren als het gaat om nou ja- gay dingen.

4. Ik werd met de aller grootste kater OOIT wakker naast naakte Matthy, zonder enig idee hoe dit ie gebeurd

5. Ik heb, zonder dat ik het wilde en het wist, gevoelens ontwikkeld voor mijn beste vriend.

6. Die beste vriend van me heeft ineens een vriend.

Dat was een beetje de recap. Ik draai me weer uit mijn kussen en strompel maar mijn bed uit. Ik haat gevoelens. Ik heb eigenlijk nooit echt gevoelens.. behalve deze ene keer en het irritantste is nog dat ik niet eens weet wat mijn sexualiteit is..
Ben ik bi? Ik heb wel vaker gevoelens gehad voor meiden maar nog nooit voor een jongen.. Maar ben ik dan echt bi? Misschien wil ik er helemaal geen label aan hangen. Wat een klote zooi dit allemaal. Het is me maar wat ingewikkeld.

Overal op de badkamer hangen foto's. Vooral veel met Matthy. Van toen alles nog gemakkelijk was..
Nooit van mijn hele leven had ik gedacht dat 1 nacht zo veel kan veranderen. Je zo aan het denken laten zetten. Ik kijk naar de foto's waar we; met z'n tweeën op een festival staan, onze platonische Valentijn, gewoon selfies aan het nemen waren, waar Matt back out drunk ergens in Amsterdam in de bossen ligt. Het laat me glimlachen. Iets wat ik de laatste maand eigenlijk helemaal niet meer zo veel heb gedaan. Iets wat ik eigenlijk niet meer heb gedaan met Matthy sinds dat die Milo er is. En het is vast een hele lieve jongen, nou ja, dan weet ik zelf ook maar ja. Ineens schiet een idee als een soort flits door me heen.

"Alles kan kapot"

Woorden die Matthy zelf tegen me heeft gezegd.
En door die flits van de gedachte schaam ik mezelf. Maar- yolo? Nee. Rob. Dit is fout.. or is it? Godverdomme..

Fuck it. Ik ga gewoon. Alles kan kapot, toch Matt?

FLASHBACK;
Anderhalf jaar eerder

Ik lig bij Matthy op de bank. Mijn hart is gebroken.
"Hoezo doet ze zo iets? En dan gewoon ineens vertellen dat ze een vriend heeft? Ik heb der mijn ouders laten ontmoeten!" Huil ik. Mijn hoofd rust op Matthy's schoot.
"Kom nou, je bent nog jong. Genoeg vissen in de zee."
"Maar voor haar is er maar 1 vis en dan is haar vriend."
"Rob, kijk me is aan."
Meteen doe ik mijn ogen weer open. Hij veegt met zijn duimen tranen weg uit mijn gezicht.
"Alles kan kapot." Knipoogt hij.

En daar zit ik weer. In de trein naar Utrecht. Hoe ik wil zeggen wat ik allemaal wil zeggen speelt door mijn hoofd.

'Ik vind je echt fucking leuk door die ene nacht dus op hoop van zege!' En dan een dikke zoen.
Nee. Dat kan niet. Weet je, ik kijk wel gewoon.

;

Ik druk met trillende handen op de bel. Hopende dat Milo er niet is. Anders spring ik echt van het balkon af dadelijk.

"Hallo?" Hoor ik Milo's stem door de intercom.
Springen dus.
"Hey Milo! Robbie hier!"
"Ah okay, ik laat de deur wel open hier. Ik ga net naar huis!"
Mooi. Toch geen springen.

Ik groet hem nog een keer als we elkaar kruisen op de trap. Hij zou eens moeten weten.
"Matthy?" zeg ik met een trillende stem.
"Hey Robske!" Hij glimlacht.
"Ik zeg het maar gewoon want- anders kots ik dadelijk nog. Ik ben verliefd op je Matt." Hij kijkt me verschrikt aan. Ik vervolg mijn zin.
"Kijk- sinds die ene avond is er een soort gevoel ontstaan. En nou ja- dat gevoel is gevoelens voor jou. En jij zei zelf- nee dat kan ik niet zeggen maar uhm- Ja. En ik weet nog niet wat mijn sexualiteit nou is maar dat maakt voor nu niet uit, wat voor nu uitmaakt is dat ik je echt heel leuk vind. En gisteren maakte je ook die move op mij dus ik hoop echt heel erg dat jij ook iets van gevoelens voor hebt dan is dat ook helemaal prima maar dan stap ik nu meteen weer het appartement uit."
Ratel ik aan één stuk door. Matthy laat zichzelf vallen op de bank.
"Robbie ik-"
"Ik heb onze vriendschap verpest op dit moment of niet? Ja- ik ga maar weer. Doei, Matthy.."
Ik draai me om maar word aan mijn pols weer terug getrokken.

AfterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu