AM: TSW

134 6 1
                                    

 ALIEYA MAISARAH: THE SECOND WIFE'S

FARISH ADRIAN | ALIEYA MAISARAH

Story by:

MRZEXVOs

Hidup adalah satu pemberian Allah kepada kita, jadilah seoarang yang menghargai pemberian Allah itu. Ini sama seperti hidup seseorang yang bernama Alieya Maisarah, dulu sebelum dia hidup seperti manusia biasanya dia pernah mengalami kemalangan dalam hidupnya semasa dirinya berumur tujuh tahun sampai semua ingatan hilang di dalam dirinya. Dia menjalani kehidupan sepertia biasa selepas sembuh dari kemalangan tetapi dia hidup selayaknya orang yang baru. Dia juga membesar dengan kenangan yang baru, sampaikan orang yang kenal dia dari kecil sudah tidak ada lagi ingatan itu di dalam dirinya yang baru.

Tetapi ada seorang jejaka yang bernama Farish Adrian. Lelaki itu adalah abang ipar kepada Alieya tetapi mahu bagai mana lagi kejadian kemalangan itu bukan saja melibatkan diri Alieya tapi juga Alya kakak kepada Alieya dan juga isteri pertama kepada Farish.

Tetapi tidak mereka tahu ini adakah kehendak tuhan atau pun memang sudah takdir yang tertulis untuk menyatukan mereka berdua biarpun Alieya juga ragu mahu menerima Farish sebagai peneman hidupnya sebab Farish adalah pensyarahnya.

"Saya minta maaf abang, saya tak pernah sempurna untuk abang." 

-Alieya Maisarah-

"No, sayang memang sempurna di dalam hidup abang." 

-Farish Adrian-

Setelah tahu yang dirinya dulu pernah mengalami kemalangan sampai hilang ingatan. Alieya cuba untuk menerimanya walaupun menyakitkan.

Official date:
𝚂𝚝𝚊𝚛𝚝: 𝟸/𝟷/𝟸𝟶𝟸𝟺
𝙴𝚗𝚍:

🌹

𝙰𝙻𝙸𝙴𝚈𝙰 𝙼𝙰𝙸𝚂𝙰𝚁𝙰𝙷: 𝚃𝙷𝙴 𝚂𝙴𝙲𝙾𝙽𝙳 𝚆𝙸𝙵𝙴'𝚂 | Hiatus Where stories live. Discover now