Bab 1

0 0 0
                                    

Di Istana

Anakanda, Ayahanda mahu kamu berkahwin dengan putera kerajaan sebelah"kata Raja Bakar"

Anakanda tak mahu Ayahanda"kata Puteri Zara"

Kamu kene kahwin jugak dengan putera kerajaan sebelah"kata Raja Bakar"

Kenapa Ayahanda paksa Anakanda untuk kahwin"kata Puteri Zara"

Sebab Ayahanda mahu seseorang untuk jadi penganti Ayahanda"kata Raja Bakar"

Baiklah Ayahanda, saya akan kahwin dengan putera tersebut"kata Puteri Zara"

Bagus, Minggu depan Ayahanda akan suruh pihak sana untuk datang meminang kamu"kata Raja Bakar"

Baiklah Ayahanda"kata Puteri Zara"

1 minggu kemudian

Assalamualaikum Raja Bakar"kata Raja Zam"

Waalaikumsalam Raja Zam"kata Raja Bakar"

Hari beta datang untuk meminang Puteri Zara untuk Putera Faris"kata Raja Zam"

Baiklah, Silakan masuk untuk perbincangan selanjutnya"kata Raja Bakar"

Baiklah"kata Raja Zam"

Mereka pun berbincang tentang pertunangan dan penetapan hari perkahwinan

Okey jumpa pada hari perkahwinan mereka"kata Raja Zam"

Baiklah"kata Raja Bakar"

Sehari sebelum perkahwinan

Aku perlu larikan diri sebab aku tak mahu berkahwin dengan putera tersebut"monolog Puteri Zara sendirian"

Puteri Zara pun keluar istana secara senyap-senyap. Dia pun menuju ke sebuah kampung dan dia pun menyamar menjadi pengemis

Di kampung salam

Mesti takde orang akan kenal aku" monolog Puteri Zara sendirian"

Rahimi lalu dan memberikan duit kepada Zara

Di Istana

Azah, sila panggil Puteri Zara"kata Raja Bakar"

Baiklah"kata Tunku Azah"

Tuanku Azah pun memanggil Puteri Zara

Bang, Puteri Zara takde kat bilik dia"kata Tunku Azah"

Apa dia. Semua pengawal sila cari Puteri Zara sekarang"kata Raja Bakar"

Baik tuanku"kata Pengawal"

Mereka pun mencari ke seluruh kerajaan dan mereka pun masuk kampung salam. Mereka pun bertanya semua penduduk kampung tetapi tiada yang tahu

Tuanku, kami tidak jumpa Puteri Zara" kata pengawal 1"

The princess: Love of VillageWhere stories live. Discover now