Hayat bir çember gibiydi benim için, dönüp dolaşıp aynı yere geliyordum. Ne sonu belliydi ne de başı. Tam diyordum ki her şey bitti artık düzelecek ama yeniden başlıyordu.
Merhaba ben Deniz 17 yaşında liseli bir kızım. Hayalim doktor olup insanları kurtarmak. Fakat bunu pek becerebileceğimi sanmıyorum çünkü derslerim berbat ve stres olduğumda elim ayağıma dolaşıyor.
Şimdi daha yeni okuldan gelmiş yatağımda geleceğim hakkında düşünüyorum. Annemin bana öğretmen tutma düşüncesi, abimin 'başka meslek seç' demesi ve babamın özelde okursun düşüncesi aklımda çalkalanıyor. Asıl soru ben her şeye rağmen yapabilecek miydim? Doktor oldum ama ya bir insan benim yüzümden ölürse ya da iyileştirmek yerine daha çok zarar verirsem... Ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yoktu ve artık akışına bırakmıştım.
"Deniz, hadi yemeğe gel annecim." annemin bana mutfakta seslenme sesiyle doğruldum ve üstümü değiştirip mutfağa doğru aşağı indim.
Mutfağa indiğimde şeytan suratlı hayatımda en nefret ettiğim kişiyi gördüm, abimi.
"Ahhh canım kardeşim seni nasıl özledim bir bilsen." çok komiksin abi ya.
"Asıl ben seni nasıl özledim bir bilsen, aklın almaz. Aklın yok o ayrı bir konu da." diye karşılık verdim abime.
"Ah ne güzel sende bana çekmişsin, salak çocuk" abimin içinden mırıldanmasını umursamadan sandalyeye oturdum.
"Deniz çatalları çıkar annecim hadi, Berke sende kalk biraz yardım et oturma sığır gibi." annemin bana görev verişiyle ayaklandım. Kalkıp tam çatalları çıkartıcakken kapı çaldı.
"Ben bakarım." dedi abim ve kapıyı açtı. Kapıyı açmasıyla gözünün ışıldaması bir oldu.
"Vay kardeşim gelmiş be." Diye sarıldı abim gelen kişiye. Kim gelmiş diye mutfak kapısının arkasından göz ucuyla baktım. Gelen kişi tanıdık geliyordu yüzü ama kim olduğunu çıkaramadım.-Kesin abimin salak saçma arkadaşlarındandır.-Abim arkadaşını eve davet ettikten sonra gelen kişiye terlik verdim. Sonra abim arkadaşını da alıp salona geçtiler. Bende bu fırsatı yakalayıp hemen annemin yanına gittim.
"Anne bu kim?"
"Abinin yurttan arkadaşı."
"Peki niye geldi?"
"Sana özel ders vermek için." Bu cevapla kalbim duracaktı.
"NEE ben o abimin salak arkadaşından neden ders alıyorum sorması ayıptır?"
"Öyle deme çocuk sınavda sayısalı fullemiş."
"Eee bana ne bundan hoca tutmak varken neden bu?"
"Deniz yeter hadi masaya geç yemek yedikten sonra konuşuruz " annemi daha çok sinirlendirmeden sandalyeye oturdum.
"Berke hadi gelin." Annemin herkesi yemeğe çağırmasıyla ayaklandım ve odama çıkmak için gidecektim ki birine çarptım. Kafamı yukarı kaldırdığında utancımdan yerin dibine girecektim çünkü çarptığım kişi abimin arkadaşıydı"Alelacele nereye böyle ufaklık?" dedi ve ben yüzüne bakamadan cevap verdim
"Eee odama çıkacaktım da."
"Yemek ye öyle çık ,hadi geç masaya." dedi ve ben onun dediği gibi yapıp yeniden sandalyeye oturdum ve bardaklara içecekler katmaya başladım. Bardakları dağıttıktan sonra yemek yemeğe başladık. Herkes yemeğini bitirdikten sonra çay içiyorduk.
"Ayazcım çayını tazeliyim mi?" Dedi annem ve bu sayede çocuğun isminde öğrenmiş oldum.
"Yok sağ ol Gülşah teyze zaten birazdan kalkacam."
"Aaa nereye böyle azcık daha kalsaydın." Bunu diyen kişide babamdı.
"Yok gerçekten çok sağ olun, kesenize bereket ben kalkayım artık." Dedi ve dış kapıya doğru gitti. Annem, babam ve abimde onu uğurlamak için peşinden gittiler. Bende kalkıp odama doğru ilerledim. Odama girdikten sonra kapıyı kapatıp çalışma masama oturdum ve ders çalışmaya başladım. Yarın okulda sınav vardı ve Ayaz'ın gelmemesi için sınavdan iyi yapmam gerekiyordu.Matematik test kitabını alıp test çözmeye başladım. Fonksiyonlar, polinomlar, permütasyonlar hepsi çok karışık. Test kitabı bana ben test kitabına bakıyorum. Hemen kitabı kapatıp bilgisayarımı açtım ve konu dinlemeye başladım. Konuyu dinledikçe anlayabildiğimi fark ettim. Konuyu dinledikten sonra o konu hakkında test çözdüm. Çözdüğüm konu kombinasyondu. Yarın TYT sınavı olduğu için TYT konularını çalışıyordum.
Bir kaç saat çalıştıktan sonra ara verip yatağıma uzandım. Telefonu elime aldığımda bilinmeyen bir numaradan mesaj vardı.
050********: 2gün sonra başlıyoruz derslere ufaklık.
Neydi şimdi bu? Kim bana böyle mesaj atar ki? Acaba okuldaki çocuklardan mı? Cevap versem mi ya?
Deniz: Sen kimsin?
mesaj attıktan sonra beklemeye başladım. Yaklaşık 10 dakika sonra mesaj geldi.
050********: Ayaz. Tanıyamadığını söyleme sakın.
Ya ben numaradan senin olduğunu nasıl anlıyım be.
Deniz: Tanıdım da karışıklık olmasın diye sordum.
diye yazıp Ayaz'ı kaydetmeye yeltendim. Ayaz Bey, Ayaz Abi, Ayaz Hoca ben bunu ne diye kaydedeyim ya... Buldum.
Sarışın çocuk: Ders çalışmaya git daha telefonla uğraşma.
Evet...evet öyle kaydetmiş olabilirim.
Deniz: Zaten ders çalışıyordum daha yeni bıraktım. Yarın sınavım var çalışmak zorundayım.
mesajı attıktan sonra whatsappı kapatıp instagrama girdim. Biraz instagram da gezindikten sonra bildirim geldi.
Sarışın çocuk: Demek yarın sınavın var. Sınavdan iyi yaparsan sana bir sürprizim olacak.
"Oldu canım ben de zaten 8 yaşında bir çocuktum da sen hediye vereceksin diye çalışacaktım... "
içimden bunu dememden 10 saniye sonra ders çalışmaya kalkmıştım. Biliyorum çok kararlı bir insanım. Azcık daha ders çalıştıktan sonra bilgisayarımı da alıp yatağıma oturup dizi açtım.
The Romance of Tiger and Rose izliyordum. Bir Çin dizisi ve harika. Diziden 2 bölüm izledikten sonra banyoya gidip duş aldım sonra dişi fırçalayıp uyumaya odama geldim. Telefonuma bildirim sesi gelince telefonu açtım.
Sarışın çocuk: Ne zaman cevap vermeyi düşünüyorsun?
ben Ayaz'ı unutmuştum. hemen mesaj yazmaya koyuldum.
Deniz: Kusura bakma cevap vermeyi unutmuşum. Sürprizin ne?
Sarışın çocuk: Sürprizler söyleniyor muydu?
Haklıydı ben mal gibi sürpriz ne diye sormuştum.
Sarışın çocuk: hadi uyu yarın sınavın var. İyi geceler ufaklık.
Bu neden bana hep ufaklık diyordu. Sanarsın aramızda 10 yaş fark var.
Deniz: İyi geceler Ayaz abi
Hemen mesaj atıp telefonu kapattım. Camın yanına gelerek her gün yaptığım gibi Ay'a günümü anlattım.
"Ay bugün bir çocuk bir anda hayatıma girdi. Hem de izinsiz. Bir de ufaklık deyip duruyor. Ondan kurtulmam için ders çalışmam. Sınavlarım iyi gelecek ve annemgil herhangi bir özel hoca tutmasına gerek kalmayacak." ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADERİMSİN
RandomDoktor olmak isteyen Deniz'in korkularını yenip doktor olduktan sonra yaşadığı macera ve aşk hayatını anlatır.