P R O L O G

831 56 5
                                    

Hati yang penuh dengan rasa kecewa, mata hanya menenung memandang keindahan langit berwarna jingga menandakan sudah masuk senja.

Raz. Ya, Raz Haykarl namanya yang memakai baju T hitam berserta seluar putih duduk di coffee table yang ada di balcony rumahnya.

Iphone 15 di tangan dipegang tidak lepas. Otak hanya berfikir ada sesuatu yang berlaku tapi dia masih bersangka baik. Mungkin dia overthink. Setiap kali dia merasakan seseuatu, pasti akan jadi.

Ting! Satu mesej pesanan masuk. Raz membuka phonenya menggunakan password sebelum masuk ke dalam apps WhatsApp.

Ruangan chat yang tertulis " : My Ameera " di buka. Ameera? Atau dikenali sebagai Alleya Ameera merupakan kekasih kepada Raz Haykarl. Sudah setahun mereka mempunyai hubungan status boyfriend dan girlfriend.

: My Ameera
" Saya nak keluar teman kawan saya makan"

Setelah membaca chat tersebut, Raz Haykarl hanya biar chat tersebut tanpa membalas apa-apa. Kemudian, dia tutup phonennya lalu di letakkan di atas meja.

Tidak sampai berberapa minit, Notifikasi WhatsApp masuk lagi tapi kalini number yang tidak dikenali.

+60 19 - **** ***
" She's with me, bro"

Tangan yang memegang phone itu terketar ketar saat dua melihat gambar kekasihnya Ameera bersama lelaki lain di pantai.

Bukankah dia kata mahu keluar bersama kawannya pergi ke kedai makan. Tapi ini apa?

" Again? " Iphone 15 itu di letakkan perlahan-lahan di atas meja. Raz meraup lembut rambutnya lalu dia bersandar pada kerusi.

" Ya allah, macam mana aku nak kuat bertahan kalau berkali-kali dia buat macam ni. Adakah patut aku berhenti memberi peluang kepada orang yang sia-siakan aku?"

jam menunjukkan tepat pukul 5 petang, kalau di ikutkan pada waktu ini orang sudah pulang dari kerja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jam menunjukkan tepat pukul 5 petang, kalau di ikutkan pada waktu ini orang sudah pulang dari kerja.

seorang gadis yang berbaju kurung dan bertudung bawal keluar dari pintu masuk pejabatnya.

dia berhenti seketika dibahu jalan. mata leka merenung langit seperti merenung nasib.

Iphone 13 milik gadis itu dibuka. dia menyangka orang yang ditunggu tunggu itu akan memberikan satu mesej pesanan. Tapi tiada..

" Mana awak, dah berhari takde update ". Mata yang ralit memandang screen telefon bimbit kembali ke arah langit senja.

Dalam leka merenung langit, tiba-tiba bunyi kereta hon padannya.

Kuat.

Tersentak Naura apabila mendengar hon kereta itu lalu dia toleh ke sebelah kanan.

" Hoi! Kau nak tenung berapa lama lagi kat sini. Aku nak lalu!

" M—maaf bang. Saya tak perasan." Kata Naura lembut. Hatinya berdebar takut.

Malu sudah dia. Orang ramai memandang ke arahnya.

" Tepi! Mana kau nak sedarnya dari tadi kau tenung. Dah nak senja kau masih berdiri." Naura berundur kebelakang memberikan laluan pada kereta itu.

Naura Adliena sudah cuak. Takut. Malu.

" Aduh, Naura...kenapa la kau nak tenung dekat tengah-tengah jalan ni." Screen iPhone dibuka. Hm, masih tiada pesanan mesej dari lelaki yang dia tulus cinta.

Lelaki yang bernama Zayder Amsyar.

Naura mengeluh. Mata dipejam seketika lalu di celikkan semula. Kaki melangkah menuju ke tempat parking.

Pintu pemunpang belakang di buka lalu dia meletakkan beg kerjanya di situ. Pintu itu ditutup seraya dia membuka pintu pemandu kereta sebelum dia masuk ke dalam perut kereta.

Sedang dia memandu pulang ke rumah, hatinya rasa tidak senang memikirkan tentang Zayder.

" Zayder...saya rindu awak. Mana awak."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Raz HaykarlWhere stories live. Discover now