hoofdstuk 4

25 1 2
                                    

De eerste week van de bruglkas zit eral weer op. Het is eindeijk weekend, even geen flauwe opmerkingen meer. Ik heb het niet tegen mijn ouders verteld, dat ik het eigenlijk helemaal niet naar mijn zin heb op school. Waarom weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk omdat ik niet wil dat ze zich er weer mee gaan bemoeien en dan van die zogenaamde goeie tips geven. "tringg." de deur bel gaat. Ik ren als een speer de trap af om te kijken wie er voor de deur staat. Ik doe de deur open en zie dat het Lieve is. "heeeeyyy" roepen we allebei tegelijk en ik geef haar een knuffel. "kom je even binnen?" vraag ik. "Ja, leuk maar heel even hoor. Ik ga zo met mijn vriendinnen van mijn nieuwe school naar de stad." zegt Lieve. Al meteen voel ik een steek in mijn buik, ben ik Lieve mijn beste vriendin kwijt? "oke, leuk" zeg ik snel. "Ga zitten op de bank ik schenk wel wat te drinken in, siroop zoals altijd?" en ik loop de keuken in. "Ja zoals altijd." lacht Lieve. "En hoe is het bij jou op school?" vraagt Lieve enthousiast. "oh wel leuk hoor." verzin ik. "Ik had ook niet anders verwacht, jij bent namelijk een veeltste leuke vriendin." zegt Lieve vrolijk. Ik lach even. Vonden andere kinderen dat ook maar, denk ik bij mezelf. Slurpend drinkt Lieve haar drinken op. "Ik ga weer, anders kom ik te laat" zegt Lieve. Ze geeft me een knuffel en loopt de deur uit. "doei!!" Roep ik haar nog achterna. Ik ren weer naar boven en pak mijn telefoon. Toen ik nog in groep 8 zat maakte we altijd selfies, overal waar we ook waren. Ik zet mijn telefoon op de foto camera en probeer een leuke foto van mijzelf te maken. Deze is leuk. Ik zet hem op instagram. De lieve reacties stromen al gelijk weer binnen. Ik zie dat er ook een reactie is van catlin. Ik lees hem hard op voor, "wat is dit nou, wil je ook erbij horen of zo mooi zijn als ons." Ik voel dat er een traan op het beeldscherm valt. Ik lees verder. Maar dat ben je niet. Je bent lelijk en iedereen ziet dat. Ik verwijder de foto meteen. Op mijn bed zie ik mijn teddybeertje van vroeger liggen. Ik ga op bed liggen met het knuffelbeertje in mijn armen.

alleenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu