AY PARILTISI

67 5 0
                                    

Bir askerin ölmesi demek bir eve ateş düşmesi demekti. Bugün böyle birşey olmayacaktı,bir eve ateş düsmeyecekti.

Kalbi durmuştu evet ama yaşayacaktı.

Defibrilatörü aldığım gibi kalbine koydum çektim,koydum çektim bunu en az 10 kere yaptım. Olmadı.
"Ayliz bırak ex oldu" dedi Mine umursamadım.
Kalp masajı yapmaya başladım. Yılmadım. Annesi, babası vardı belki evliydi belki nişanlıydı belki hayalleri vardı.
Kalp masajı yapmaya devam ettim. Tam ümidi kesmiştim ki kalbi atmaya başladı. Derin, içten bir ohh çektim. Çünkü başarmıştım. Elimin tersiyle gözümden akan yaşları sildim. Ağlamıştım.

"Başardım, başardım Mine " dedim ağlarken "kurtardın onu" dedi.
Nabzı normale döndü. Ameliyathaneden çıktım ve anında bütün gözler bana döndü ağladığımı görünce "kötü birşey mi oldu" dedi Komutan "hayır" dedim başımı sallayarak. "İyi sadece ameliyat çok zor geçti" dedim gözümden akan yaşları silerken "kritikliği devam ediyor, tedbir amaçlı uyuyacağız, yoğun bakıma alacağız." dedim bütün time bakarak "geçmiş olsun" dedim.

Başımla selam vererek ortamdan ayrıldım. "Doktor" diye
bir ses geldi  arkamdan"buyurun" dedim ama bu ukala Komutanı tanıyordum. "Pek iyi bir karşılaşma yaşamadık" dedi elini öne uzatarak. Kafamı eğip, eline şaşkınlıkla baktım. Afallamış bir hâlde "ee evet haklısınız ama geride kaldı" dedim ama elimi uzatmadan.
Salak kız niye elini uzatmıyorsun.
Tek kaşını kaldırdı ve elini sallayarak"ee" dedi. Afallamış bir hâlde "ay pardon ben bir an aklım başka yere takılmış" dedim ve elimi onun elinin içine koydum.

"Yüzbaşı Yaman Karahan" dedi. Adı Yaman'dı. "Doktor Ayliz Tekin" dedim onun yaptığı gibi.
Anladık yüzbaşısın.
"Memnun oldum" dedi yine ukala ukala sırıtarak "bende memnun oldum" dedim ama gülmedim.
"Tekrar geçmiş olsun" dedim ve bütün havamla ortamdan ayrıldım.

🌖🌖🌖

Büyülenmişti Yaman çünkü doktor kızın adıda kendi gibi güzeldi.

"Komutanım doktora tutuldu yanlız" dedi Kaan. "Ee benim karşıma da böylesi çıksa bende tutulurum" dedi Yahya gülerek o sırada ameliyathanenin kapısı açıldı ve içerden adeta bir peri kızı çıkmıştı. Yahya anlık bir büyülendi ama Hakan'ın dürtmesiyle "ne he ne oldu" dedi afallamış bir hâlde. Bütün tim bir anda "oooooooooo" diye bağırmaya başladı. "Olm başka bişey dilesen olacakmış hee" dedi Kaan.

"Lan kız çok güzel. Oğlum ben tutuldum." dedi Yahya.
"Yanlız doktor kadar güzel değil" dedi
Mevlüt. Timin en küçüğü oydu. "Oğlum sen Komutanımınkine mi yavşıyorsun lan" dedi Hakan ensesine minik bir tokat atarak.
"Yok komutanım. Estağfurullah ama güzel kadın yani komutanımada yakışıyor yani" dedi Mevlüt. Nazik bir çocuktu.
"Neyse ne yengemize laf yok" dedi. Yahya.

Bunu duyan Yaman "ne yengesi lan, kızla bir anda evli olduk" dedi.

"Yalan mı komutanım çok yakışıyorsunuz" dedi Bora
Yaman ela gözlerini kocaman açarak
"Oğlum saçma sapan konuşma" dedi sesinin ayarına dikkat etmeye çalışarak. Sonra ameliyathanenin kapısı açıldı. Sedyede yatan bir adet İlyas vardı. Uyuyordu. Kendinde değildi. Bütün Tim ona şöyle bir baktı.
Canlarından çok sevdiği kardeşiydi İlyas onların. Turan Timi kendi içinde bir aileydi.
Turan Timi kimler miydi?

Yüzbaşı Yaman Karahan
Kıdemli üsteğmen Hakan Aksoy
Teğmen İlyas Yücesoy
Teğmen Yahya Kırdar
Astsubay Başçavuş Bora Kılıç
Astsubay Başçavuş Kemal Atan
Astsubay Kıdemli Üstçavuş Kaan Yıldırım
Astsubay Kıdemli Üstçavuş Melih Kaya
Kıdemli Çavuş Nihat Sayalan
Kıdemli Çavuş Mevlüt Bayraktar

AY PARILTISI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin