FITNAH

1 0 0
                                    


Disuatu pagi yang indah dan Angin yang nyaman,Reesya duduk di tepi kolam sambil membagi ikan-ikan disitu makan roti dan Tiba-ii datang seorang budak perempuan menuju kepadanya.

"𝘏𝘢𝘪...𝘴𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘫𝘦 𝘬𝘦? 𝘔𝘢𝘯𝘢 𝘬𝘢𝘸𝘢𝘯 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘴𝘢𝘵𝘶 𝘪𝘵𝘶?"𝗦𝗮𝗽𝗮 𝗻𝘆𝗮 𝗯𝗮𝗶𝗸.

"𝘌𝘮𝘮...𝘩-𝘩𝘢𝘪...𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘴𝘪𝘢𝘱𝘢 𝘺𝘦? 𝘒𝘢𝘸𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘢𝘥𝘢 𝘫𝘦 𝘥𝘪𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪 𝘉𝘪𝘭𝘪𝘬 𝘨𝘶𝘳𝘶 𝘢𝘥𝘢 𝘩𝘢𝘭 𝘴𝘪𝘬𝘪𝘵 𝘒𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘺𝘦?"𝗦𝗼𝗮𝗹 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗽𝗲𝗿𝗲𝗺𝗽𝘂𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗯𝘂𝘁.

"𝘖𝘰𝘰..𝘕𝘢𝘮𝘢 𝘴𝘢𝘺𝘢 ?? 𝘵𝘬𝘱𝘦𝘭𝘢𝘩...𝘚𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘢𝘵𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪 𝘣𝘶𝘬𝘢𝘯 𝘯𝘢𝘬 𝘢𝘫𝘢𝘬 𝘣𝘰𝘳𝘢𝘬 𝘬𝘦 𝘢𝘱𝘢..𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘢𝘵𝘢𝘯𝘨 𝘤𝘶𝘮𝘢 𝘯𝘢𝘬 𝘬𝘢𝘵𝘢 𝘴𝘦𝘴𝘶𝘢𝘵𝘶 𝘫𝘦...𝘈𝘸𝘢𝘬 𝘛𝘢𝘬 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘭 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘚𝘪𝘢𝘱𝘢 𝘋𝘩𝘦𝘦𝘭𝘪𝘺𝘢 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘦𝘣𝘦𝘯𝘢𝘳𝘯𝘺𝘢 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘵𝘢𝘩𝘶 𝘵𝘢𝘬?."𝗞𝗮𝘁𝗮 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗺𝘂𝗸𝗮 𝗮𝗰𝗮𝗵-𝗶𝗶 𝗯𝗮𝗶𝗸.

"𝘈𝘱𝘢 𝘮𝘢𝘬𝘴𝘶𝘥 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘯𝘪???..𝘒𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘢?"𝗦𝗼𝗮𝗹 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝘁𝗮𝗻𝘆𝗮-𝗶𝗶 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝗮𝘁𝗮-𝗶𝗶 𝗶𝘁𝘂.

"𝘙𝘢𝘴𝘢𝘯𝘺𝘢 𝘮𝘦𝘴𝘵𝘪 𝘵𝘪𝘢𝘥𝘢 𝘣𝘢𝘨𝘪 𝘵𝘢𝘩𝘶 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘥𝘪𝘢 𝘵𝘶 𝘢𝘥𝘢 𝘔𝘦𝘯𝘨𝘶𝘮𝘱𝘢𝘵 𝘣𝘦𝘭𝘢𝘬𝘢𝘯𝘨 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘩𝘢𝘳𝘪𝘵𝘶...𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘢𝘥𝘢 𝘵𝘦𝘳𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘳 𝘥𝘪𝘢 𝘣𝘦𝘳𝘣𝘰𝘳𝘢𝘬 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘈𝘵𝘪𝘭𝘭𝘪𝘢 𝘬𝘢𝘵 𝘬𝘢𝘯𝘵𝘪𝘯 𝘩𝘢𝘳𝘪𝘵𝘶 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘵𝘦𝘳𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘳 𝘥𝘪𝘢 𝘬𝘢𝘵𝘢 𝘨𝘪𝘯𝘪 𝘬𝘢𝘵 𝘢𝘸𝘢𝘬 (𝘙𝘦𝘦𝘴𝘺𝘢 𝘵𝘶 𝘴𝘦𝘳𝘢𝘣𝘶𝘵 𝘭𝘢𝘩 𝘢𝘴𝘺𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘭𝘢𝘫𝘢𝘳-𝘪𝘪 𝘢𝘴𝘵𝘶 𝘢𝘤𝘢𝘩-𝘪𝘪 𝘱𝘯𝘥𝘢𝘪 𝘣𝘪𝘫𝘢𝘬 𝘨𝘪𝘵𝘶 𝘥𝘢𝘩 𝘭𝘢𝘩 𝘣𝘶𝘳𝘶𝘬 𝘱𝘶𝘭𝘢𝘬 𝘵𝘶...𝘢𝘬𝘶 𝘱𝘶𝘯 𝘵𝘢𝘬 𝘵𝘢𝘩𝘶 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘮𝘢𝘯𝘢 𝘢𝘬𝘶 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘬𝘢𝘸𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘤𝘮 𝘥𝘪𝘢 𝘛𝘪𝘭𝘭𝘪𝘢..𝘩𝘢𝘪𝘩) 𝘚𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘳 𝘥𝘪𝘢 𝘬𝘢𝘵𝘢 𝘨𝘪𝘵𝘶....𝘋𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘯𝘢𝘩 𝘬𝘢𝘧𝘢 𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘯𝘪 𝘔𝘌𝘔𝘉𝘖𝘚𝘈𝘕𝘒𝘈𝘕..."𝗞𝗮𝘁𝗮 𝗕𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗶𝘁𝘂 𝘀𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗺𝘂𝗸𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻𝗷𝗶𝗻𝗴 𝗻𝘆𝗮 𝗶𝘁𝘂.

"𝘔-𝘮-𝘮𝘶𝘴𝘵𝘢𝘩𝘪𝘭!!! 𝘋𝘪𝘢 𝘯𝘢𝘬 𝘤𝘢𝘬𝘢𝘱 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘶 𝘬𝘢𝘧 𝘣𝘦𝘭𝘢𝘬𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘢𝘺𝘢...𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯...𝘥𝘪𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘶 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘳𝘤𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘪𝘢 ..𝘥𝘪𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵-𝘵𝘶"𝗕𝗮𝗹𝗮𝘀 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗮𝗸𝗮𝗻-𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗸𝗲𝗷𝘂𝘁 𝗮𝗽𝗮𝗯𝗶𝗹𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗗𝗵𝗲𝗲𝗹𝗶𝘆𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗯𝗲𝗴𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗶 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗸𝗮𝗻𝗴𝗻𝘆𝗮.

"𝘐𝘺𝘢𝘢...𝘣𝘦𝘵𝘶𝘭𝘭 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘳..𝘫𝘢𝘥𝘪 𝘥𝘪𝘢 𝘵𝘶 𝘱𝘦𝘯𝘨𝘬𝘩𝘪𝘢𝘯𝘢𝘵 𝘭𝘢𝘩..𝘥𝘢𝘩 𝘭𝘢𝘩 𝘵𝘪𝘬𝘢𝘮 𝘣𝘦𝘭𝘢𝘬𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘢𝘸𝘢𝘯 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪 𝘬𝘢𝘯..~ 𝘒𝘦𝘴𝘪𝘢𝘯"𝗕𝗮𝗹𝗮𝘀𝗻𝘆𝗮 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗶𝘁𝘂 .

"𝘛𝘈𝘒𝘒!!! 𝘥𝘪𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘶𝘶𝘶𝘶..
....𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘥𝘢𝘩 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘭 𝘥𝘪𝘢 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘥𝘶𝘭𝘶 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘬𝘢𝘮𝘪 𝘥𝘩 𝘭𝘢𝘮𝘢 𝘣𝘦𝘳𝘬𝘢𝘸𝘢𝘯 𝘮𝘶𝘴𝘵𝘢𝘩𝘪𝘭 𝘥𝘪𝘢 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘵𝘶"𝗕𝗮𝗹𝗮𝘀 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗱𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝘀𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗮𝗱𝗮𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗮𝗸𝗶𝘁.

"𝘩𝘦𝘮..𝘏𝘈𝘏𝘈𝘏𝘈𝘏𝘈 𝘱𝘢𝘥𝘢𝘯 𝘮𝘶𝘬𝘢 𝘬𝘢𝘶 𝘋𝘩𝘦𝘦𝘭𝘪𝘺𝘢...𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬𝘬𝘢𝘯 𝘭𝘦𝘱𝘢𝘴𝘬𝘢𝘯 𝘬𝘢𝘶..𝘱𝘦𝘳𝘤𝘢𝘺𝘢𝘭𝘢𝘩..."𝗕𝗶𝘀𝗶𝗸 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗻𝘆𝗮 𝘀𝗲𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗿𝗶 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻𝗻𝘆𝗮.

Selepas waktu rehat,Semua orang dalam kelas yang sedang main-ii dan ada juga borak-ii sambil menunggu cikgu masuk ke kelas,Dheeliya datang dan menuju ke tempat duduk yang sebelahnya Reesya dan dia pun duduk sambil melihat kearah Reesya yang senyap Dari tadi...

"𝘙𝘦𝘦𝘴𝘺𝘢...𝘕𝘢𝘱𝘦 𝘬𝘢𝘶 𝘯𝘪...𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘵𝘢𝘥𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘢𝘱 𝘫𝘦..𝘬𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘪𝘩𝘢𝘵 𝘬𝘦?"𝗦𝗼𝗮𝗹 𝗗𝗵𝗲𝗲𝗹𝗶𝘆𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗿𝗶𝘀𝗮𝘂 𝘁𝗲𝗿𝗵𝗮𝗱𝗮𝗽 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗮𝘄𝗻𝗻𝘆𝗮 𝗶𝘁𝘂.

".....𝘵𝘬 𝘥𝘦 𝘱𝘢𝘱𝘦.."𝗕𝗮𝗹𝗮𝘀 𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝗱𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘀𝗶𝗻𝗴𝗸𝗮𝘁 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗱𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝘀𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗗𝗵𝗲𝗲𝗹𝗶𝘆𝗮 𝗸𝗲𝘀𝗲𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗱𝗶 𝗸𝗲𝗹𝗮𝘀 𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗯𝘂𝘁.

Dheeliya pun melihat Reesya yang berlalu pergi darinya tanpa sebab...Mungkin dia kurang sihat....

Sejak dari itu,Reesya sering kali mengelak daripada terserempak dengan Dheeliya setiap..Dan sering bagi alasan dan Menolak apabila Dheeliya mengajaknya untuk kemana-mana dan Dheeliya berasa kecil hati apabila melihat kelakuan Kawannya itu berubah..dia tidak kenapa ianya jadi bergitu.

Tetap Menjadi SahabatkuWhere stories live. Discover now