Suasana di dalam kelas agak sunyi dan hanya ada bunyi kipas sahaja yang sedang berpusing,Dheeliya yang hanya duduk seorang di dalam kelas sambil membaca buku manakala yang lain keluar pergi PJ (Pendidikan jasmani).Dia tidak berasa ingin untuk bersukan kerana dia sedang sakit sejak kebelakangan ini,dia juga sering membawa ubatnya yang kakak nya suruh dia membawa nya pada setiap hari.
Pada pukul 9:30 selepas habis waktu Pj mereka,Mereka semua pergi ke kantin untuk membeli makanan kecuali Dheeliya yang baru sahaja mahu keluar rehat secara tiba-tiba selepas dheeliya keluar dari kelasnya itu,Ada seseorang yang masuk ke kelas nya lalu pergi ke meja dimanan Dheeliya duduk situ selepas itu Dia mengambil ubat-ubatan yang Dheeliya bawa dan disimpankan Di dalam beg lalu membuangnya ke dalam tong sampah Dan kemudian dia terus keluar dari kelas itu seperti tidak apa pun yang berlaku.
"KRINGGG!!!!!!" Loceng telah pun berbunyi waktu rehat sudah pun tamat.Dheeliya berjalan-jalan munuju ke kelas nya (4 Kasturi) dan dia duduk ke tempatnya tibanya Reesya ke kelas itu bersama Rakan kelas yang lain mereka duduk di tempat masing-ii Dheeliya hanya mampu melihat kawannya itu duduk di sebelahnya dan Secara tiba-ii Dheeliya berasa sakit di kawasan dadanya dan nafasnya menjadi sesak,Dia kemudian membuka beg dengan cepat dan mencari ubatnya itu tetapi Tiada.....Dia pun melihat Reesya lalu bertanya dengan nada yang begitu sakit
"𝘙-𝘳-𝘳𝘦𝘦𝘴𝘺𝘢......𝘬-𝘬𝘢𝘶 𝘢𝘥𝘢 𝘯𝘢𝘮𝘱𝘢𝘬 𝘶𝘣𝘢𝘵 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬???...𝘵𝘰𝘭𝘰𝘯𝘨 𝘭-𝘭𝘢𝘩𝘩"
Reesya terus memandangnya dengan keadaan yang terkejut apabila melihat kawannya itu mukanya terlampau pucat
"𝘞𝘌𝘏𝘏𝘏!!! 𝘬𝘢𝘶 𝘬𝘦𝘯𝘢𝘱𝘢 𝘯𝘪𝘪𝘪???!!!? 𝘤𝘢𝘬𝘢𝘱 𝘭𝘢𝘩𝘩 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘣𝘶𝘢𝘵 𝘢𝘬𝘶 𝘳𝘪𝘴𝘢𝘶..." 𝗦𝗼𝗮𝗹 𝗿𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗻 𝗸𝗲𝗮𝗱𝗮𝗮𝗻 𝗿𝗶𝘀𝗮𝘂.
"𝘛-𝘵𝘢𝘬......𝘢𝘬𝘶 𝘰𝘬𝘦𝘺........𝘬𝘢𝘶 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘳𝘪𝘴𝘢𝘶..........𝘢𝘬𝘶 𝘯𝘢𝘬 𝘱𝘦𝘳𝘨𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘪 𝘶𝘣𝘢𝘵 𝘢𝘬𝘶 𝘫-𝘫-𝘫𝘢𝘣......."𝗕𝗮𝗹𝗮𝘀 𝗗𝗵𝗲𝗲𝗹𝗶𝘆𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗲𝗿𝘂𝘀𝗶 𝗻𝘆𝗮 𝗹𝗮𝗹𝘂 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗲𝗹𝗮𝘀𝗻𝘆𝗮.
Reesya hanya melihat kawannya itu pergi mencari ubatny itu...Dan secara Tiba-Tiba!! Dheeliya terjatuh pengsan di depan pintu tersebut setelah di melangkah keluar dari pintu tersebut.
"𝘈𝘓𝘓𝘈𝘏!!!! 𝘋𝘏𝘌𝘌𝘓𝘐𝘠𝘈𝘈𝘈!!!!!!"𝗥𝗲𝗲𝘀𝘆𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗲𝗿𝘂𝘀𝗶𝗻𝘆𝗮 𝗶𝘁𝘂 𝗹𝗮𝗹𝘂 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗲𝗮𝗿𝗮𝗵 𝗸𝗮𝘄𝗮𝗻𝗻𝘆𝗮 𝗶𝘁𝘂.
"𝘌𝘦𝘩𝘩 𝘸𝘦𝘩𝘩....𝘋𝘪𝘣𝘢𝘩𝘩!! 𝘨𝘪 𝘱𝘢𝘯𝘨𝘨𝘪𝘭 𝘤𝘪𝘬𝘨𝘶𝘶 𝘴𝘦𝘬𝘳𝘢𝘯𝘨𝘨!!! 𝘋𝘩𝘦𝘦𝘭𝘪𝘺𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘦𝘥𝘢𝘳𝘬𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘳𝘪 𝘯𝘪𝘪"𝗞𝗮𝘁𝗮 𝗔𝗶𝗺𝗮𝗻 (𝗸𝗲𝘁𝘂𝗮 𝗸𝗲𝗹𝗮𝘀) 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗲𝗻𝗼𝗹𝗼𝗻𝗴 𝗸𝗲𝗹𝗮𝘀𝗻𝘆𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗴𝗲𝗿𝗮.
Suasana pada masa itu sangat mengkalutkan dan Akhirnya cikgu Qila sampai menyuruh membawa Dheeliya ke Bilik rawatan di bawah sana mereka pun terus membawa dheeliya terus ke bilik tersebut...Reesya yang kelihatan yang sangat sedih apabila kawannya begitu.
Sementara dheeliya dirawat di Bilik tersebut Cikgu qila meminta semua pelajar masuk ke kelas untuk pembelajaran kecuali Reesya yang mahu menemani Dheeliya sehingga dia sedar.....Cikgu qila berasa kesian apabila melihat Reesya anak muridnya dalam keadaan sedih dan kerisauan.
YOU ARE READING
Tetap Menjadi Sahabatku
FanfictionKisah mengenai Kawan yang sangat rapat iaitu antara Reesya dan Dheeliya yang sentiasa bersama tidak kira susah ataupun senang walaupun mereka sering bergaduh dan bertengkar mereka tetap akan sentiasa bersama tetapi Adakah mereka akan terpisah buat s...