Kerrotaan sukulaisille (4)

55 12 6
                                    

~Mia~

Istun autossa ja kuuntelen lasten turhanpäiväistä kinaamista takapenkillä. Koirat pärjäävät kyllä kotona tämän reissun ajan onneksi. Olisi liikaa vaadittu matkustamaan 2 lapsen ja koiran kanssa juuri nyt. Olemme siis menossa käymään mummoloissa, jotta voimme kertoa vauva uutisista. Kerroimme eilen lapsille ja tänään on lauantai, joten on hyvä aika mennä kertomaan uutiset heille nyt. Meillä on mukana hieman heille yllätyksiä, saa nähdä mitä mieltä he uutisesta ovat.

Pian mieheni Tuomas kurvaa autolla vanhempieni pihalle. Lähdemme sisälle ja iloisesti hymyilevät vanhempani tukevat meille oven avaamaan ja kaappavat lapsukaiset heti syliinsä isoon halaukseen. "Mentäskö peremmälle, täällä on kylmä ja meillä on teille yllätys?", totean. "Mennää vaa, mää keitän kahavit.", äiti sanoo. "Ei meidän takia tarvii kahvia keittää.", mieheni sanoo. "Keitän siliti.", äitini vastaa. Hymähdän huvittuneena. "Okei, mutta avatkaas tämä ihan ensin.", sanon ja ojennan vanhemmilleni lahjakassin. "Mitäs tää nyt oikeen on?", isi ihmettelee. "No avaatkaas se.", mieheni sanoo.

Isi ja äiti alkavat avata pakettia, josta paljastuu kahvipaketti, suklaata ja salmiakkia, sekä kirje jossa lukee: "Hei, tässä teille kahvia, että jaksatte hoitaa lapsiamme. Salmiakkia, koska tarvitsette sisua lasten kanssa. Ja suklaata, koska siitä tulee hyvä mieli." "Mää en nyt ymmärrä tätä.", äiti sanoo. "En minäkään.", isi jatkaa. "No avaisko tää asiaa enemmän?", totean kysyvästi ja ojennan heille pienemmän lahjakassin.

Lahjakassista löytyy pieni nalle, raskaustesti ja ultrakuva. "Si-siis...", äiti sanoo, mutta jää shokissa tuijottamaan vaan meitä. "Tulleeko teille vauva, tulleeko meistä taas isovanahempia?", isi kysyy. "Joo, meille syntyy loppuvuodesta 3 lapsi.", kerron. "Ihanaa.", äiti huokaisee onnellisena ja isi katsoo meitä myös hymyillen. "Mummu ja pappa, meittä tulee itotitto ja itoveli.", Joanna hihkuu. "Niin teistä tullee, onko kivvaa?", äiti kysyy. "On, mahtavaa.", Joanna hihkuu. "Mitä mieltä Joonatan on?", isi kysyy. "Ihan kivaa kai.", hän vastaa.

-

Pääsemme juuri mummin ja ukin luokse, eli mieheni vanhemmille. He ovat siis meille mummi ja ukki, kun taas omat vanhempani ovat mummu ja pappa. Menemme sisälle ja annamme heille samat asiat kuin omille vanhemmillenikin. Yhtä innoissaan he asiasta ovat, kuin minunkin vanhemmat. Heillä ei muita lapsenlapsia olekkaan kuin meidän, sillä Tuomaksella on vain yksi pikkuveli, jolla ei vielä lapsia ole. Minulla taas on 2 isosisarusta ja 2 pikkusisarusta ja meillä on jokaisella lapsia, joten serkkuja riittää jonkin verran lapsillemme sitä kautta. Tuomaksen veli itseasiassa sattui olemaan täällä myös, joten kuuli samalla uutiset ja annoimme hänelle suklaalevyn ja salmiakkia. Omille sisaruksilleni kerron vasta ensiviikolla, kun meillä on sisarusten lautapeli-ilta sovittuna, joten saan heille kaikille kerrottua sitten samalla kertaa vauvauutiset. Eipähän ole ainakaan epäreilua kenellekään.

---

Time skip

Tänään on vihdoin lautapeli-iltamme ja kumppanit ja lapset on kielletty. Olemme menossa viettämään iltaa Mallan luokse, sillä hänellä on mies yövuorossa töissä ja heillä on vain pieni 1 kk vauva. Okei häntä ei voi laittaa hoitoon vielä, joten hän on mukanamme tässä lautapeli-illassamme myös.

Istumme pöydän ääressä ja olemme juuri pelaamassa Afrikan Tähteä, jonka jälkeen pidämme sitten ruokatauon. Peli päättyy kun veljeni Mikael pääsee maaliin, mukanaan Afrikan tähti. "Hei, mulla ois teille kerrottavaa.", tokaisen kun siivoamme peliä. "No antaas kuulua.", Mikael tokaisee. Käyn hakemassa laukustani ultrakuvat ja raskaustestin ja laitan ne pöydän keskelle kaikkien nähtäville. "Meille tulee loppuvuodesta 3 vauva.", kerron. "IHANAA MIA!", kuuluu monesta suusta yhtä aikaa. "Niin on, vihdoin ja viimein mä oon taas raskaana.", sanon ja samalla olen litistyä hengiltä, kun jään ryhmähalauksen keskimmäiseksi. Ihan normaalia meiltä tää halailu.

(A/N Miks kukaan ei lähes koskaan halua pelata mun kanssa muuta kuin Unoa, Skib-boa, Yatzya, Kimbleä tai Smart 10 ja nekin aina isi ja pikkusisko. Voisko joku tulla joskus pelaan mun kaa jotain muutakin välillä?)

__________

Sanoja: 578

Syntymä lähestyy jo ❤️🤰🏽👶🏽

Don't fix me || Joonas PorkoWhere stories live. Discover now