☆Bab 3: Menghadapi Masalah ( Part 1)

545 62 10
                                    

Halilintar & Kaizo terus bergegas ke kawasan kediaman setelah mendengar jeritan Gempa yang seolah-olah dia sedang diserang oleh sesuatu yang merbahaya.

Walaupun begitu, sebaik mereka tiba di situ, mereka berdua masing-masing terpegun setelah mengetahui hal sebenar yang sedang terjadi.

Walaupun begitu, sebaik mereka tiba di situ, mereka berdua masing-masing terpegun setelah mengetahui hal sebenar yang sedang terjadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hahaha! Snow ni nakal lah! Habis kotor satu badan!"kata Gempa yang mengusap-usap snow yang comot badannya dengan lumpur.

"Snow! Apa kamu buat ni?! Habis kotor Gempa!"kata Fang yang kebetulan baru tiba di situ setelah penat mengejar sang serigala putih itu & melihat keadaan pakaian Gempa yang turut kotor akibat terkena lumpur daripada badan Snow.

"Huh...huh.. untung je takde benda teruk yang jadi,"kata Halilintar yang tercungap-cungap kelelahan setelah berlari tadi.

"Haih, Pang! Bawa Snow pergi mandi sekarang,"arah Kaizo sambil menggelengkan kepalanya.

"Baiklah, Tuan Kaizo. Umm, maaf ya, Gempa sebab Snow habis pakaian kotor,"kata Fang.

"Takpe, bukan salah Tuan Fang. Lagipun, Snow serigala yang nakal di sini,"kata Gempa sambil memandang Halilintar & Kaizo.

"Gempa, kamu pun pergi bersihkan diri! Saya izinkan kamu guna bilik mandi,"arah Kaizo sambil memandang mereka berdua.

"Tak mengapa, Tuan Kaizo. Hamba baik saja. Nanti pulang ke rumah saja hamba bersihkan semua ni. Lagipun, hamba tiada baju ganti,"kata Gempa yang serba salah.

"Masalah baju ganti tu boleh diselesaikan. Pelayan! Bawa tetamu kita ke bilik mandi, bersihkan dia & sediakan pakaian untuk dia,"arah Kaizo.

"Baiklah, Tuan Grand Duke,"kata para pelayan yang muncul hentah dari mana lalu mengheret Gempa ke bilik mandi.

"Tuanku! T-Tolong!"kata Gempa yang merayu ketika diheret.

Halilintar hanya menyilangkan tangannya lalu berpaling ke arah lain seolah-olah tidak ingin menolak & keadaan ini membuatkan Gempa hanya mampu pasrah.

Di bilik mandi...

Gempa hanya terpegun melihat keadaan bilik mandi yang besar & mewah di situ sementara dirinya dimandikan oleh para pelayan yang bertanggungjawab menguruskan dirinya.

"Maaf kalau bertanya tali sudah berapa lama kamu bekerja sebagai pengawal peribadi Tuan Putera Halilintar?"tanya salah seorang pelayan yang bernama Encik Ron yang sedang mencuci rambut Gempa dengan syampu.

"Hmmm, rasanya saya telah bekerja bertugas sejak umur 14 tahun. Rasanya sudah 12 tahun saya bertugas selama ni,"jawab Gempa sambil melihat buih-buih yang terhasil dari sabun & syampu yang melayang di sekitarnya.

"Alahai, kamu masih pakai kain macam ni?"kata seorang pelayan muda bernama Landi sambil mengangkat kain berhood yang sering dipakai oleh Gempa yang kainnya sudah terlihat berlubang-lubang, koyak & mempunyai kesan jahit yang hampir dimana-mana bahagian.

Kisah 7 PuteraWhere stories live. Discover now