Part 6

143 16 0
                                    

See you again episode 6

'ptut ke aq bgithu dia?" luhan brmonolog

"knp..luhan?" suga brtnya skli lgi "eh..na..nae? ni sbb...--- ayt luhn tidk smpat hbis diucapkn krana doktor yg merwat jmn kluar dri blk itu... "siapa dsini ahli keluarga pesakit?" doktor itu brtnya "sy doktor" jwb luhan "mari ikut sy" luhan dn doktor itu prgi ke pnjabt doktr..Tinggl lah suga berseorngn di situ.. 'ape mksud dia? dia ade pertalian drah ke? ' begitu bnyak soaln yg muncul dlm kpla suga..

Di pejabt doktr..

"silakn ddk" jemput doktor itu lalu luhn pun ddk di krusi di hdpn meja.. "dia tk ape2 kn,dok? " tnya luhn dgn risau "penyakit dia msih boleh dikawal..sy harp awk jga dia dgn baik..jgn buat dia stress dgn prkara2 yg tidk penting" bls doktor "baiklah dok bila dia boleh balik?" tnya luhn lagi "dia boleh balik ptng nnti..awk boleh jmpa dia skrng.. nnti ambl ubt dia di kaunter" (dokr) "nae~ kamsa.. sy prgi dulu ye" "nae" luhan pun kluar dri blk doktr itu dn menju ke arah suga..

Suga trus bgun apbila trnampk luhn.. " dia ok tak? " tnya suga dgn risau "dia ok je.. jom tgk dia" luhn mmberikn snyuman lalu dia msk ke dlm blk yg mnemptkn jimn brsma suga..

Jimin Pov

kpla ku trasa berat.. aq cuba sedaya ku untk bgun tetapi tidk brdya.. aq mmbuka mtaku dn trnampk luhn dn suga berada di tepi ktil.. matilh aq..hrp2lh luhn tk pecahkn rahsia ni.. nsiblh bdn aq boleh tampung lgi peyakit ni..

End Jimin Pov

Luhan dn suga trnmpk jari jmn brgerak sedikit "jimin-ah r u awake?" luhan brtnya smbl memgang tgn jmn.. Suga di tepi luhn brasa jeles XD jimn mmbuka mtanya "nae im ok" kta jmn.. "mcm mne bolh jdi mcm ni?" suga brsuara "maybe sy letih sgt kot " jmn mmbrikan snyumn palsu "awk kne rehat tau" nsihat suga "nae~" jwb jmn ringks.. "suga" "nae?" "blh tk awk tingglkn kitorng kjp?" "boleh.." suga kluar dri blk itu "ko ade bgithu ke psl pnykit aq ni? " jmn brbisik "tkde~ jgn risau .. I will zip my mouth..tpi-- " "tpi ape?" (jm) "tpi klau pnyakit ko dh truk sgt aq trpaksa bgitahu omma ngn appa tau" luhn brkta dgn brhati-hti supaya dia xbuatkn jmn stress.. "ok.." bls jmn lalu memejmkn matanya.. "rehat tau" kta luhn lalu kluar untk brjumpa dgn suga

Di luar..
"Suga jom g mkn? Nnti kita belikn mknn untk jmn skali" "ouh ok.." suga dn luhn pun mnuju ke restorn yg brdektn dn memesan maknn mereka.. "aq nk tanya boleh?" kta suga "boleh je" bls luhn "ape hubungn ko ngn jmn? " "knp ko nk tahu?" luhn mnghirup airnya sedikit "sje je" "aq ngn dia kembar.. Ko xpersan ke yg muka kitaorng sma?" luhn brtnya dn ketawa ..

Suga pov

Fuhh aq melepskn nafas lega.. Nsiblh dia ni kembar..aq ingt dia ni bf jmn.. Tpi spe bf jmn? Biarlh prkara tu dulu..

End sug pov

"x" jwb suga lalu ketwa.. Maknn yg dipesn mreka pun smpai.. Mreka pun mkn dgn brselera...

Jimn pov

Aq memejamkn mataku.. "boleh ke aq hidup lgi?" soaln tu tiba2 dtng dlm pikirn ku.. Aq menoleh ke sisi untk meliht permndgn di luar. Pemandngn ini mcm prnh-- Arghhh!! Aq memgng kplaku.. Sakitnya!!! Jeritn ku mmbuatkn doktr dtng..

End jimn pov

"cik..jgn pikir byk sgt..nnti brtmbh buruk penyakit cik ni" kata doktr smbl memriksa jmn "baiklh" jwb jmn ringks.. Kmudiannya doktr beredar dri bilk jmn..

>Skip<

Petang itu..jmn brsiap-siap untk keluar dri hospital.. Luhan dn suga juga mmbantunya.. Kmudiannya mereka pulng ke rumah msing2. Appa jmn ddk di sofa menunggu mereka pulng.. Luhn dn jmn melngkah msk ke dlm rumh. "kmu brdua prgi mna?" tnya appa jmn sebaik nmpk kelibt merka brdua "kita..kitaorng g study kn luhan?" kta jmn smbl mnyiku tgn luhn. "nae..kitaorng g study kt rumh suga" kta luhn "ouh..ok g brsihkn diri kmu brdua" kta appa jmn.. Luhn mmbantu jmn untk naik tangga krna jmn msih lgi tidk brmaya.. Appa jmn mulai curiga.. Seleps jimn mmbrsihkn dirinya dia memkai bju yg selesa dn memakai ksut untk brsiar-siar di tmn.. Luhn trnmpk jmn lalu memnggil jmn "jimn! Where r u going? Dh mlm ni" jmn mmbuat isyrat untk snyap dn memnggil luhan untk brcakp kt luar..

Di luar..
"aq nk g ambk angin kt tmn tu.. Jgn bgitahu omma tau" jmn brbisik "yelah" (lu) "ok..bye" jmn meningglkn kwasan rumhnya.. Hati luhn mula xsdp.. Dia trus mengikut jmn ke tmn tnpa pengetahuan jmn..

Di tmn.. Jmn brjln-jln smbl menikmati angin mlm yg segar.. Angin sipu-sipu bhasa brtiup.. Ianya mlm yg sgt indh tetapi tidk lma.. Jmn trnmpk geng aoa sdng lepak di pondk yg brhampirn.. Jmn cuba untk melarikn diri tetapi geng aoa sudh trnmpk kelibat jmn.. "Woi perpuan!!" jerit seolhyun 'sihit' jmn brmonolog lalu menoleh ke belkng "ape?" (jm) Geng aoa mula mengelilingi jmn..

P/s: geng aoa ni rmai cuma sy mls nk buat wtk diorng :p

"ape krg nk?..aq tkde mse ni" (jm) "aq nk ko jgn dekati suga lgi" (ch) "kalau aq nk jgk ko nk buat ape?" tnya jmn dgn brani "klau ko nk jgk aq akn buat penyakit ko tu makin truk" choa trsnyum sinis "mcmne ko thu.." jmn trkjut.. "ko nk thu ctr dia? Mcm ni..

Flashback

Geng aoa sdng ddk di meja di hdpn kels.. Bebrapa mint kmudian kelibat V pun mncul.. "ko nk duit kn?" tnya choa pda V "aah" jwb V "aq blh bgi tpi ko kne bgithu aq rahsia trbesr jmn.. Deal?" (ch) "ermm..deal..dia tu ade penyakit" v brbisk "truk ke pnyakit dia?" "truk jgklh..ok aq dh bagithu..mna nya?" "k..nah jgn bagithu spe2 klau tk nahs ko" choa mmbrikn sjumlah duit kpda v "ok" v pun prgi dri situ

End flashback

'cis!! Tk guna ko V!! Aq mmng xptut bgithu dia tu!!' jmn bemonolog "how about now? Hah? " tnya choa dgn brlagak. " "aq..aq.." luhn muncul scara tiba2 dn trus menarik jmn untk blk.. "aih!! Spe plk mamat tu!! Kcau daun btullh!!" marah choa "sbar choa nnti kita knekan dia kt skolah..ok? " kta seolhyun untk menenangkn mood choa "ok"

"Luhan! Mcmne ko ade kt sini?" tnya jm dn tgnnya msih lgi ditrik oleh luhn "aq ikut ko lerr..dh2 jom blk" luhn dn jmn balik ke rmah diorng..

>Skip<

Esoknya..luhan dn jmn trpish di hdpn blk guru.. Luhan prlu brjmpa dgn cg kelabnya mnakla jmn mnuju ke kls.. "mcm ade xkena je.. Aish byk mslh btullh.." luhn brkata smbl memikirkn adiknya 'adooii mcmne ni!!! Dia dh thu psl ni!! Arhhh!! Si V tu pun stu!! Mcmne ni!! Nmpaknya aq trpaksalh jauhkn diri dri suga.. Tpi dia tu asyk ikut aq je.. Eemm.. Aq buat bodo jelh' jmn brckp dlm htinya.. Ketika dia mmbuka pintu kls..

-TBC-

See You Again S1{Malay}Where stories live. Discover now