Part 3

164 18 0
                                    

See you again~Episode 3

'Yeah!!" kedengran pelajr brsork gembira.. Itu mnandkn waktu pulang sudh pun tiba.. Suga mengemskn buku2nya lalu memsukkn ke dlm beg.. Pada waktu yg sma choa dtng mnuju ke arh suga dn ddk di tepi suga.. "oppa..jom balik sma2" (choa) " tknk" bls suga dn keluar dri kels.. "oppa!!!" choa mnjerit mmanggil suga tetapi suga mngendhknnya.. "eish.. Benci!!" (choa)

Suga mengatur langkah untk ke bilik kesihatn.. Sebaik smpai di bilik kshitan..suga mmbuka pintu bilik itu tetpi kelibt jimin tidk kelihatn.. "mana plk dia prgi?" kta suga smbl mncari jimn dlm blk itu.. "ermm... Maybe dia dh balk.. Aq g main basktball lah" kta suga dn trus mnuju ke gelangng basktball..

Meanwhile..

Seleps jimin prgi ke tandas..dia prgi ke kelas.. Mereka brdua tidk brtembung krana msing2 mngambil jaln yg brbeza. Di dlm kls..jmn ddk di tepi tingkp dn melihat prmandngn padang yg luas.. "bilalh aq blh kluar dri sini.." kta hati jimn

>Skip<

"aq blk dlu!!" suga mnggals begnya.. "ok!" kta bts smbl brmain.. Suga melihat jam di tgnnya.. Jam mnunjukkn sudh kul 6 ptng.. Suga mmbuat keputusn untk kmbali ke kels krana botol airnya trtinggl di bwh meja..

Suga msk ke dlm kls.."laa..dia xblk lgi rupnya.." kta suga dn mndekati jmn.. Jmin ketika itu sdng tido.. "comel jgk ko ni" kata Suga smbl merenung muka jmn.. Tgn suga mula membelai rambut jimn yg diikat itu.. Jimn trsdr dri tidonya dn trkejut sbb suga berda di sisinya.. "eh..bila mse mamt ni ade kt sini?" kta jimn dlm hatinya.. Suga sdr yg jimn dh bgun lalu mengalihkn tgnnya dri rambut jimn.. "tk blk ke?" (sg) "nntilh...awl lgi" (jmn) "mne ade awl..dh kul 6 ni..omma appa awk tk marh ke awk blk lewat?" (sg) "dont talk about my parents" (jmn) "ok.." bls suga dgn hairn "yg awk ni tknk balk ke?" tnya jimn smbil mengeliat "sy tunggu awk je..hehe" (sg) "tkyah nk mngada tunggu sy..dh2 g blk nuh..syoh syoh" jmn menolk suga "eleh..klau xblh jln pdam muka" kta suga lalu kluar dri kls.. "biar ah!" (jm) jmn mula mngemskn brg2nya dn brjaln keluar dri kls.. Secra tiba2 dia trjatuh.. "hah..kn dh kte.." suga brjaln ke arh jmn dn mmbntunya.. "yelh sy slalu slh awk je btul" (jm) "hehe..jom sy hntr awk blk" (sg) "tkpelh sy dh suruh driver sy ambk" (jmn) "ouh..ok" (jmn)

Smpai shaja di rumh..pembntu2 rumhnya trus mnyambut dia di pintu "selamat pulng cik muda" kta pembntu rumh itu smbl tundk.. "omma appa ade telefon tk?" (jmn) "tkde cik muda.." kta pembntu rumh dgn sopan "dh agk dh..kje je ingt..ank kt umh ni mcm haiwn peliharaan je" kta jmn lalu msk ke dlm blknya dn tido..

>skip<

Tok! Tok! Tok!
Pintu bilik jmn dketuk pda awl2 pgi.. Jmn yg trdgr pintu blknya diketuk trus bgun dn mmbuka pintu.. "ermm.." (jmn) "ade kwn cik muda nk jmpa" (p.r) "nmja ke yeoja?" (jmn) "namja" (p.r) "ok..awk blh prgi buat kje skrng" (jmn) "nae" (p.r) "spe plk ni.." jmn brmonolog dn sgera mnyiapkn dirinya.. Seleps siap..dia turun ke bwh.. Trliht seorng namja memakai bju tshirt sdng ddk di sofa.. "hai?" (jmn) "hai jmn" kta namja itu smbl trsnyum "V..ko rupanya..ko nk ape plk dtng umh aq ni?" (jmn) "aq nk pinjm duit lgi" (v) "aish..kn aq dh bgi byk tiga hri lps..tk cukp lgi ke?" (jmn) "tk.."(v) "ko biar btul..ko guna duit tu untk ape?"(jmn) "adlh..blh tk?" (v) "brp ko nk?" (jmn) " dlm 600 lebih" (v) "gila ko byk.." kta jmn dgn trkjut "blhlh..plz"(v) "Ok blh tpi ni last tau aq bgi" kta jmn smbl mngmbl duit dri poketnya.. "nah" jmn mnghulrkn duit tu kpda v .."thx jmn" (v) "ingt..ni last" (jmn) "ye..ye aq ingt" v brjln kluar dri rumh jmn.. "ape yg dia buat dgn duit byk2 ni?" soal hati jimn.. Seleps v blah.. Jmn kluar brjln-jln mngmbil udara yg sgar smbl membwa kmeranya..

Di tamn
Jmn mngmbl bebrpa keping gambr bunga2 yg brbunga mekar mnggunakn kmera canon miliknya.. Smbl melihat kecantikn tmn itu,bhunya dicuit dri blkng.. Jmn yg sdng meliht gmbr itu..brpaling untk meliht wajh manusia yg mncuitnya itu.. "haii" (?) "Oh..hai suga shii" (jmn) "buat ape tu?" (sg) "ambl gmbr je..awk buat ape kt sini?" (jmn) "sy pun ambk gmbr jgk.. Woah.." kta suga smbl melihat lensa kamera jmn "wae?" tnya jmn kehairnn.. "hbtlh.. Lensa nilh sy cari tu..mna awk beli ni?" (sg) "sy beli online" jmn trsenym mlihat muka suga lalu mnyerahkn lensa trsbut kpda suga "klau awk nk..ambklh..sy xbrp guna sbb xreti..hehe" "really? Thx" suga mngmbl lensa itu dri jmn dn meltknnnya di kameranya.. "welcome^^ " "sbagai blsn sy nk brlanja awk mkn" (sg) "bila?" (jmn) " mlm ni..sy ambk awk..kul 8 ok?" (sg) "ouh..ok tpi awk thu ke almt rumh sy?" (jmn) "x :p" (sg) "ceh..nnti sy mesej awk..ni nom sy" jmn mmbri kadnya kpd suga "ok..sy kne prgi ni..bye! " kta suga smbl lambai ke arh jmn.. "bye" jmn mmbals lambaian suga..

Malm itu..jmn memakai bju hoodie brwrna putih dn dipadnkn dgn sluar jean.. Rambutnya pula diikat ke belkng.. Sleps dia brsiap dia kluar dn ddk di bangku di hlman rumhnya semntara menunggu suga dtng mnjemputnya.. Jmn brmain dgn kucingnya yg diberi nma snow sbb bulunya yg putih dn bersih.. Snow adlh penemn jmn ketika sunyi dn bosan.. Sedng leka brmain dgn kucingnya.. Seseorng memegng bhu jmn dri belakng.. Jmn trsntap sektika lalu menoleh ke blkng.. " (ㅡ,ㅡ) " (jmn) "asl buat muka cm tu?" kta suga lalu ddk di tepi jmn.. " saje..hobi" bls jmn "yelh.." kta suga smbl brmain ngn snow.. "sy xnk g mknlh mlm ni.." (jmn) "aikk knp plk?" (sg) "enthlh.. Xde mood.." (jmn) "klau mcm tu jom g tgk wayang.." (sg) "ok jgk tu..jom" kata jmn lalu brjln mnuju ke pintu rumhnya.. Suga pelik meliht jmn yg mmbuka pintu rumh.. "kreta sy kt luar..bknnya kt dlm rumh " (sg) "sy thulh..sy xkate pun nk prgi tgk kt panggung" (jmn) "abistu kita nk tgk kt mna?" (sg) "tgk dlm umh je" (jmn) " pulk.." kta suga lalu msk ke dlm rumh jimn.. Jimn mnyuruh suga msk ke dlm bilik khas untk menonton.. Mereka brdua ddk di ats sofa yg brbentuk bulat lalu memilih crita untk ditonton.. Mereka pun menonton smbl menikmti popcorn..

Sementara itu di dlm kpal trbang
"nsib kje hbis awl kn.." kta omma jimn kpda suaminya di sisi.. "yup" bls suaminya ringks smbl brmain hp "mcmne lh bdx tu kt rumh sorng2.." (O.j) "awk jgn risaulh..dia dh biasa ddk sorng2..pndailh dia jga diri" (A.j)

Ting..Ting..Ting
Para penumpng diminta untk brsedia & memakai tali pinggng kselamtn krana kita akn mendarat tidk lma lgi.. Terima ksih
Ting..Ting..Ting..

"appanya..dh nk smpai ni" (O.j) "ye..ye" (A.j)

Tbc

See You Again S1{Malay}Where stories live. Discover now