Part 9

106 12 0
                                    

"nma dia woozi..Rupa dia memng mirip mcm awk.. "really?" "yeah..ni gmbr dia" jm mmberikn hpnya "wow.. Ermm..Spe hmsm lgi woozi ke sy?" "ermm.. Mestilah awk" kta jm dn trsnyum. "of course" suga brka dgn gaya gedik "er..--" bru puji sikt dh persan mamt ni..now lets go home" "biar ah.. Prasan skli skla.. Haha..jom" mreka pn menninglkn rumh itu dn blk ke rumh msing2..

>Skip<

Suga pov

Aq bgun dri tido dn mencapai hpku di sbelah katil.. Trdpt stu mesej dri jm lalu aq mmbukanya.

~mesej

Thx for the gift.. Pndai btul awk pilih. Tmbah2 plk ni wrna favourite sy.. Hehe thx ~jm

Suga mmblz msej itu

-No prob.. Sy suka bila awk gembira.. Haha.. Btw esk awk free tk? ~sg
-Free~ knp? Dont say that u want me to hang out with u again.. ~jm
-Good..Sbnrnya mmng nk ajak awk kluar pun :p ..plz plz~sg
-(ㅡ,ㅡ) ok.. Kt mna nk jmpa? ~ jm
-nnti sy britahu awk.. Gtg.. Bye~sg
-bai~jm

End mesej

Yeah! Perfect time! Ok now.. Kne mintk tlg diorng plk.. Aq mmbuka apps kakaotalk dn mesej dlm gp geng2 ku.. Brbrpa saat kmudian.. Diorng mmbalaz dn brsetuju untk tolng aq.. Aq mesej diorng mase ngn tmpt untk jlnkan plan aq yg dh lma trtangguh ni..

End suga pov

Jimin pov

Aq mmblz msej dn buka lagu kegmarnku.. Aq mnyambung mmbca buku.. Tenang gila kt sini.. Tiba2 pintu bilik bwh tnh ni dibuka oleh omma appa mnalkla luhan brdiri di blkng.. Omma trus memluk ku dn aq kaku di situ.. Aq dpt rsekan ommaku mnangis di dlm pelukan.. Wa-wae? Soalku.. Kpla aq smemngnya buntu.. Asl dgn omma ni? Asl appa ngn luhn mcm nk menngis? Aq ade buat salh ke? Soaln yg pelik2 muncul dlm pikirnku.. Omma melepskn pelukan dn memndang tepat ke dlm mtaku.. "wa-waeyo omma? Soalku skli lgi.. Luhan yg asyk diam scra tiba2 meminta maaf kepda ku.. Ape semua ni? Drama apekah sedng brlaku ni? "jmn~ knp x bgitahu omma ngn appa psl penyakit jm?" srentak aq mndgr soaln omma aq truz memndang luhan. Why he did this!! Dia menundukkn pndngnnya.. Aq prgi ke arh luhn "I hate u!" ucpku dn trus lari kluar meningglkn mreka brtiga..

End jimin pov

>Skip<

Suga Pov

Aq mennggu geng2 ku di tman.. Tpi stu btng hidung pn aq tk nmpk dri tadi.. Aishh bdx2 ni kte nk tlg sgt.. 20 mint brlalu brulah aq nmpk btang hidung mreka brenm.. "sorry suga hyung kitaorng prgi mkn tdi" kta jk "Makn sokmo.. Pstu mulalah nk kurus lah ape lah" blzku "allaa.. Jgnlah marh hyung" jwb jhope "yelah2 cpt tlg ambk brng ni" aq mmberikn stu kotak yg agak besr kpda jk & v".. "untk ape ni?" merka brtnya srentak. Rm yg dri tdi mmbisu trus mngetuk kpla mreka brdua "skitlah hyung!! " "tnya soalan yg crdik blh tk? Kan suga hyung dh bgithu dlm kakaotalk.." "ouh.. Yg tu ke.. Ok2.. Nk ltk kt mna ni?" (vkook) "ltk kt dlm dlu" "nae~" mreka brdua pn mzk ke dlm..

End suga pov

Jimin pov

Aq msk ke dlm blk dn mnghemps pintu dgn kuat. Aq mnyandar di pintu smbl memeluk lutut ku. Air mta ku mngalir deras di pipi.. Pintu yg disndr diketuk beberpa kli oleh luhn.. "Im sorry jimn.. Mianhae~ " kedengarn bunyi tapk kaki luhan mnjauhi blk ku.. Why he did that!? Argh!! I hate u luhan!! Tiba2 hp di tgnku brbunyi.. Nma suga mncul di skrin telfon lalu aq mngesat air mta yg msih lagi mngalir.. "yubeseo?" suaraku sedikit serak "jim-- awk nngis ke?" soal suga "ani.. Sy skit tekak.. Knp awk telefon?" "ouh.. Minum air byk2 tau.. Sy telfon ni nk bgithu tk jdi esk..mlm ni sy nk jmpa awk.. Boleh kn?" "boleh~" "great~ nnti awk pkai bju dress yg sy bgi tu tau..ok lh.. Annyeong" "nae~" aq mematikn pnggilan itu dn melihat dress yg brada di ats ktil itu.. Dress tu brwrna hitam putih dn paras lutut.. Aq memsukkn kembli ke dlm kotak hadiah yg suga berikan kpda ku..

>skip<

Suga pov

Aq menyembur sedikit minyk wangi ke bdn ku.. Mlm ni jgk aq akn luahkn persaan aq kt jm.. Huhu harp lah dia trima.. Aq brsmbunyi di blkng pokok yg brdekatan. Aq dn geng2 yg lain menghias tman ini dgn gmbr2 yg aq tngkap mse prgi pantai hritu.. Aq janji dgn jm untk brjumpa dia kul 10 mlm. Aq lihat jam ditgn. Jarum jam sudah mnunjukkn hmpir pkul 10. 3..2..1.. Tepat pkul 10 mlm. Aq mngintai sdikit dri blkng pkk dn trnmpk seorng yeoja memakai dress brwrna hitam putih mnuju ke arh pokk.. Aq sgera brselindung di blkng pkk.. Aq mmbaiki sdikit rambutku dn kluar lalu trus memeluk pinggng yeoja itu. Yeoja itu tunduk smbl memgang tagnku dgn lembut "jimin-ah~" ucapku lalu memusingkn bdn yeoja itu supaya menghadap ku.. Yeoja itu mngangkt mukanya dn... "CHOA!!" jerit aq dn mnglepaskn tgnku dri pinggngnya..

Tbc

See You Again S1{Malay}Where stories live. Discover now