-6

2 0 0
                                    

Parlak gümüş parayı elinde tuttu ve elinde döndürdü. İlk kez kendisi bir gümüş paraya dokunmuştu. İnsan sayısız şeye sahip olduğunda önemsizdi, her şeyi kaybettiğinde ise değerliydi. Platinin aksine çok kırılgan görünen açık gri metal, gelip geçici bir rüyanın kristali gibiydi. Her gece, parlak yüzeyin turuncu renkli gökyüzüne yansımasını düşünüyordu.

Ekmek almalı mıyım? Önümüzdeki altı ay boyunca her gün bol kuru üzümlü büyük bir parça ekmek yiyip satın alabilirim. Onunla biraz şeker de alabilirim. Önümüzdeki kış için bir battaniye almak güzel olurdu. Sıcak kürklü botlar da işe yarayabilir. Veya bunu biraz daha sıcak bir güney şehrine götürmek iyi olur. Orada kışlar buradaki kadar sert geçmeyecek. Ne yapmalıyım?

Aelock kulübede çömeldi ve yüzünü kucağına gömerek acı çekti. Eğer hâlâ eskisi gibi düşünseydi, bu konuda bu kadar endişelenmezdi. Hemen kırtasiyeye gider, bir kalem ve kağıt alır ve hatırladığı tüm adreslere mektup gönderirdi. Ve o sayısız mektubun hiçbirine cevap alamayacaktır.

Bir zamanlar davetini alamamaktan endişe eden herkes artık ondan yüz çeviriyordu. Ancak bir zamanlar ona çok yakın olan Derbyshire ve Wolflake onu ziyaret etmeyi bile reddettiler. Konağa bile girmeden geri döndükten sonra kimse Aelock'u tanıyormuş gibi bile davranmadı. O umutsuz zamanda yardıma koşan tek kişi Klopp'tu. Geçmişe bakıldığında bu, onu daha da uçuruma sürükleyen bir yoldu.

Zaten hiçbir yanıt gelmeyeceğini çok iyi bildiğinden değerli parasını anlamsız bir şeye harcayamazdı. Aç bile değildi. Gelecekte tekrar geleceğinden şüphe duyduğu altın bir fırsattı bu. Zaten değerli gümüş parayı, bedenini sunarak elde edebileceği ekmeğe harcamak istemiyordu.

Aelock en çok ne istediğini hatırladı. Bu parayla hayalinin en azından bir kez gerçeğe dönüşeceğini hiç düşünmemişti. Aelock bütün gece uyumadı ve menilerini atmaya gelen adamlar içeri girmeden önce barakadan ayrıldı. Ve sabaha kadar, uzak hafızasındaki lüks bir butiği aramak için dolaştı.

Güneş tamamen doğduğunda, Aelock, butiğin itibarını kaybetmekten korkan sahibi tarafından üst düzey butiğe doğru dürüst giremeden kovuldu. Birkaç kez yalvarıp gümüş parayı gösterdiğinde, gergin görünüşlü terzi, burun köprüsünden sarkan gözlüğünü kaldırdı ve soğuk soğuk güldü.

"Benim yerimde tek bir gümüş parayla kravat bile satın alınamaz! Kaybol."

Biraz şaşırmıştı. Bu kıymetli gümüş parayla, kaliteli olmasa da en az bir takım kalitesiz kıyafet alabileceğini düşünüyordu. Daha önce giydiği ve çöpe attığı bir kravatı bile satın alamaması hayal kırıklığı yarattı.

Gölgede yürürken dudaklarını ısırdı. Bütün gün mağazaya benzeyen her yerde dolaşıyordu ama bırakın düzgün tedaviyi, darbe almadığı takdirde bile şanslıydı. Sonunda ana cadde üzerindeki lüks mağazalardan vazgeçip işçi sınıfının kullandığı mağazaların en köhne ikinci el giyim mağazasından çok eski bir takım elbise ve yıpranmış ayakkabılar satın alabildi. Bunun için elindeki tek gümüş parayı ödedi ve bir miktar bakır parayı geri aldı. Bunları başka bir mağazadan sabun almak için kullandı.

Farkında olmadan heyecanla nehir kenarına koştu. Çok geç olmadan, başkalarının gözünden uzakta, kendini temiz bir şekilde yıkadı ve dikkatlice toz ve küf kokan giysiler giydi. Ayakkabıyı da giydi. Bazı kırışıklıkları düzeltebilmeyi diliyordu ama bu lükse izin verilmiyordu.  

Aelock parmaklarını hâlâ nemli olan saçlarının arasından geçirdi, geriye attı ve caddede yürüdü. İnsanlar ona biraz baktılar ama daha önce sahip oldukları düşmanlığı göstermediler. Çırpınan bir kalple yürüdü. Çoğu onun yanından geçti ama bir veya iki genç alfa ona baktı. Aelock, neden baktıklarını bilmediği için çok korkmuştu ve bu yüzden mümkün olduğunca göze çarpmayan bir gölgede yürümeyi seçti.

Gül BahçesindeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin