Bab 5

4.5K 65 2
                                    

Anas dan Lin baru tiba di rumahnya selepas menghadapi sedikit kesesakan lalu lintas akibat satu kemalangan ketika dalam perjalanan pulang ke rumah.

Lin menguruskan anaknya manakala Anas berehat di sofa sambil memejamkan mata. Terasa kepalanya berat hari ni selepas meeting adhoc berkaitan calon baru utk PRK Salak Murni.

Sedang Anas memejamkan mata, kepalanya terasa ada tangan yang mengurutkan kepalanya menyebabkan kepala yang terasa berat tadi terasa sedikit ringan. Dari urutan kepala ke bahagian tengkuk diurut dengan penuh cermat dan kasih sayang. Lin kasihan melihat suaminya nampak begitu letih hari ni.

Anas : Sayang cukup dah tu...lama dah sayang urut abang...penat tangan sayang tu...

Lin : Tak pe la bang...abang kan penat...abang dah ok baru sayang berhenti.

Anas menarik lembut tangan isterinya dibawa tubuh isterinya duduk disebelahnya. Anas melihat raut wajah isterinya. Tenang dirasakan. Hilang segala penat bekerja sepanjang hari ini.

Lin : Abang...Lin dah siapkan air mandi untuk abang...abang nak air sejuk kan? Baju untuk pakai malam ni Lin dah letak atas katil...kalau abang nak pergi masjid jubah pun Lin dah gosokkan.

Anas : Aik? Bila sayang siapkan? Lajunyaaaa...baru ingat nak gosok sendiri tadi...hehehe

Lin : Abang penat sangat...takpe sayang dah siapkan dah...hehehe...abang pergi mandi dulu ye...bagi segar sikit badan...

Anas : Jom

Lin : Eh...abang nak bawa sayang pi mana?

Anas : Mandi

Lin : Tapi...sayang nak buatkan abang Teh O

Anas : Mandi dengan abang lebih afdhal...hehehe

Anas terus mendukung isterinya ke bilik air untuk mandi bersama-sama. Anas memang lepas kahwin suka mandi ditemani isteri. Bosan mandi sorang-sorang katanya. Pernah berlaku Lin dah mandi kena mandi lagi sekali disebabkan si suami minta teman. Layankan aje la ye...hahaha...dapat pahala dan bonus sedap lagi...upps

Di masjid...

Selepas solat Isyak....

Bang Din : Assalamualaikum tuan Anas YB kito...

Anas : Waalaikumussalam...ya Allah...panggil saya Anas je bang...segan kita...

Yup...bagi Anas bila diluar waktu kerja dia lebih selesa dipanggil Anas sahaja. Sebab Anas tidak mahu ada rasa jurang diantara dirinya dan orang lain.

Bang Din : Ni ha Anas...nak ucap terima kasih banyakla Nas...masjid kita ni dah ramai orang muda datang...terbaik woo

Anas : Hahaha...saya hanya bagi cadangan...yang menguruskan pihak masjid...alhamdulillah pihak masjid dan masyarakat sangat komited dengan usaha kita...

Bang Din : Yela...pencetusnya pun daripada artis Malaysia tu...banyak pahala dia kan Nas...

Anas : Ya bang...alhamdulillah dengan idea dan kebaikannya itu ahli masjid kita pun dapat manfaat...

Pengerusi Masjid : Assalamualaikum Anas...

Anas : Waalaikumussalam...sihat Ustaz Bad?

Ustaz Bad : Alhamdulillah sihat bohh...ni ha maaf ganggu...ana nak tanya berkaitan prosedur untuk renovate masjid masih sama ke? Yela ahli jemaah kita dah makin ramai...tu ingat nak tambah sikit...kertas kerja apa semua dah ada dah...

Anas : Ya, masih sama ustaz...in shaa Allah semoga dipermudahkan urusan pihak masjid dalam menambah baik infrastruktur masjid...kalau apa2 perlukan bantuan roger saya...

Gerakan Muslimah TechnorayaWhere stories live. Discover now