III.

6 1 0
                                    

"Řekněme to takhle, jsi-li pokousán, za chvíli asi zešílíš. A jestli se prokáže opak, značí to jen moji schopnost samouka. Bohužel všechny okolnosti se přiklání k tomu prvnímu," podělila se se mnou o svoji úvahu Josefína, když jsem se s ní podělil o svoje dobrodružství.

Josefína je moje kamarádka z dětství. Její rodiče jsou ze střední vrstvy, ale stejně je to pro ně katastrofa, jídla o málo víc jak já, ale stále málo. Lidé, co se do té vrstvy dostanou z té mé, většinou začnou toužit po dalším navýšení a stanou se z nich nezastavitelné vražedné mašiny. Ale teď zpátky k Josefíně. V průběhu svého dětství chodila do školy pro děti její vrstvy, a teď na rozdíl ode mne má práci. Její práce spočívá v tom, že rozdává jídlo lidem na ulici, jako jsem já, a nejednou se stalo, že mi přilepšila.

Pak otočila diskusi k něčemu jinému, taktéž důležitému: „Slyšel jsi o tom přistěhování Rusů???"

„Jistě, je to stejně nepřehledná událost jak světový pohár, jak by řekl můj dědeček."

"Ať odpočívá v pokoji." Tak se u nás mluví o mrtvých, kteří zemřeli při ochraně „citadely". "Jsem slyšela, žes jednoho potkal. Včera na tebe řval něco stylu – velectěný soukmenovče, z vlastních zkušeností bych ti nedoporučoval jít tam." To byl její způsob, jak přeříkat hanlivou či neslušnou řeč, páč takovou řeč sama nevyužívala a měla k ní negativní vztah.

Před odchodem mi řekla, že se ten Rus jmenuje Pavel Petrovič. Po téhle informaci se se mnou rozešla, jelikož za půl hodiny musela být v práci. A já se dvěma jistotami jsem se vrátil k prohledávání sutin. Primo, že Pavla už nechci potkat. A sekundo, že znám jméno jeho otce.


⁓⁕※⁕⁓


Autor této kapitoly: Poxi051

ParazitKde žijí příběhy. Začni objevovat