det var inne på mordroten i Stockholm som denna berättelse utspelar sig i. men vi kan ta de från början nu. Alex Beijer är med i en av dom främsta mord utredarna i Sverige, den kallas mordroten, i denna grupp jobbar även Martin Beck som själva gruppen är uppbyggd av. Sedan finns de två personer till som jobbar i yttre tjänst o dom heter Jenny och Oscar, Oscar är en ganska osäker polis som ofta hör misstag, men han har även väldigt bra tankar om mord osv. I denna boken kommer ni får höra om en berättelse om 2 poliser som arbetar tillsammans och blir intresserade av nått, inte vad som utan...
|| De var måndag idag, poliserna inom mordroten hade precis löst ett väldigt svårt fall, så alla var väldigt trötta efter dagen, fallet var att dom skulle lösa ett mord som var kopplat till en knark grupp. Men de va inte bara kriminella med i den gruppen, utan de va också en som jobbade i undercover. Han hette Josef Eriksson och just denna dagen så skulle han bli anställd i mordroten Stockholm. När dom satt vid bordet på kontoret så kom de plötligt in nån man hörde fotsteg från hallen, Alex Beijer chefen gick mot gången för att kolla vem de var. När hon kom fram till dörren så fastnade direkt hennes ögon på ett par is blå ögon som kollade henne rakt i ögonen, Alex fick ett leende på läpparna, det var Josef Eriksson som stod där, Josef log tillbaka och ville bara säga hejdå för han skulle vidare, men då plötsligt sa Alex "jag kör dig hem"
Josef fick ett till leende på läpparna och dom började gå mot bilen. När dom satt i bilen berättade Josef att han hade fått ett jobb av Fredén chefen i säkerhetspolisen, han skulle flytta ner till Malmö.
när dom kom hem till Josef såg man att de ända han hade packat o skulle ha med sig var en kartong och en Gittar. Alex frågade förvånat om de bara var de. Josef svarade ja och Alex kollade in i hans isblåa ögon och kunde inte släppa dom.
hon frågade honom vart han skulle flytta så svarade han snabbt och tydligt "Malmö" och Alex sa då "men du gillar väll Stockholm, och jag har just nu en man kort i min grupp" då svarade Josef med ett leende på läpparna "ja jag gör ju de"
Sedan så kollade Josef in i Alex gröna ögon och log mot henne.
fortsättning får ni i kap 2❣️