Det var morgon, solen lyste över Josef lägenhet. Josef vaknade till och vred sig och han kunde knappt öppna ögonen för de var så ljust. Men tillslut öppnade han dom. Han kollade runt sig och när han kollade fram såg han Alex, hon låg och sov i soffan, hon var trött efter de som hade hänt förut och ville sova ut så Josef lät henne ligga kvar o sova. Han gick ut till köket och hämtade frukost till Alex med. Han hade gjort kaffe och yoghurt. Han petade på Alexs axel så hon skulle vakna till o hon vred sig och log mot honom, hon satte sig upp och började dricka sitt kaffe. Josef kollade ut genom fönstret och Alex frågade honom hur han mådde. Josef svarade ganska otroligt med ett lågt "ja" han lät väldigt nere. Alex tog hans hand och höll om den med hennes varma hand. Dom kollade på varandra med en blick som var fylld av kärlek, nu har de då båda insåg att som hade blivit kära. De va nu båda kände fjärilar i magen, dom log med ett stort leende och började flytta närmre varandra, Josef sa lågt men tydligt "jag älskar dig Alex" Alex blev förvånad och kollade upp mot han, Josef satt sig mot soffans ryggstöd och flyttade åt sidan, Alex la sig brevid och lutade sitt huvud mot Josefs Axel. Dom höll i händer och drog filten över sig. Båda hade tagit ledigt från jobbet idag eftersom dom hade de jobbigt båda två. Just nu låg dom under filten. De hade blivit sämre väder. Klockan var runt 12 på förmiddagen och ett moln drog över Stockholm, de började ös regna. Alex kröp närmre Josef och la sitt huvud på hans mage och höll om honom. Josef var trött. Alex sa "jag älskar dig med Josef" Josef fick ett stort leende och kröp ner bredvid henne och nu låg dom tätt intill varandra och kramades. Dom somnade.
15:42
Josef vaknade till, klockan var runt tre. Han öppnade ögonen. Han såg Alex låg brevid han och sov. Han log och kollade ut. De började bli bättre väder nu. Han drog för gardinerna så inte solen skulle väcka Alex. Han lutade sig tillbaka mot soff kanten och kollade på Alex länge länge, tillslut somnade han om igen. Nästa gång han vaknade hade klockan blivit 19:47. Han vaknade i ett ryck, han hade drömt, drömt att han inte överlevde. Alex var vaken, hon lugnande honom. Alex sa "du har bara drömt Josef" han blev lugn och log mot Josef. Alex och Josef satt dig upp i soffan och kollade på varandra. Josef gick mot köket, han hämtade 2 glas med vatten. Man såg verkligen hur Alex började hålla sig på pannan och de ända hon fick ur sig vad "jos....." sen blev de svart......