Kapitel 6-josefs lägenhet❣️

176 2 0
                                    

det var kväll. Dom hade kommit hem från psykologen och både Alex och Josef satt tysta i soffan. Josef vred sitt huvud och kollade åt Alex håll, hon gjorde samma, nu fick dom ögonkontakt och log mot varandra. Alex kollade rakt in i Josefs isblåa ögon dom är glansiga, nästan så de ser ut som att han ska börja gråta. Men han håller tillbaka sina tårar för att slippa de och det ända Alex får ut ur sig är "hur mår du" Josef tar en stund på sig o svara med tillslut säger han "bra" Alex kollar ner mot golvet och kollar sedan upp och ler mot han. Dom kan inte sluta le när dom får ögonkontakt, Josef tar fram en skål, där i ligger de cigarretter, Alex tar en och Josef frågar om han ska tända den, Alex sätter sig nära intill honom och precis när Josef ska tända den kollar han upp, rakt in i Alex gröna ögon. Alex kollar med upp. Nu har dom ögonkontakt och sitter precis intill varandra. Dom ler, Alex lutar sig mot honom och nu pussas dom. Alex lutar sig tillbaka snabbt igen och reser sig upp, hon ber Josef lägga sig ner, han lägger sig ner på soffan och Alex tar en filt och drar över han. Alex lägger sig brevid han. Och håller om han runt magen. Nu somnar dom och sover hela natten brevdid varandra.

Beck-jolex💘❣️Where stories live. Discover now