Josef kom springandes. Han sprang fram till Alex och försökte väcka henne. De gick inte. Han fick panik. De ända han tänkte att göra vad att skrika hennes namn. Han skrek "ALEX!!" "VAKNAA!!!" Hon tyckte till, Josef puttade på henne. Hon vaknade, Josef pustade ut. Det var vitt för Alex ögon. Hon satt mot soffkanten på golvet eftersom hon trillade ner. Josef tog hennes hand och höll den hårt hårt och värmde den. De började bli klart för Alex ögon hon lutade sig mot Josefs axel, han frågade henne om hon var okej och Alex svarade "ja men..." han kollade upp mot henne. Han fråga "vadå?" Hon svarade "jag har en sak jag måste säga" Josef svarade "berätta, jag lyssnar i timmar om de är så" Alex började "jo asså du kom ihåg när jag var anställd nere i Syrien." "Ja" svara Josef. "då så blev jag skadad, det blev en stor brand och jag var kvar inne. Du vet Majid. Han hjälpe mig ut. Jag klarade mig tack var han" "jasså svarade Josef " då sa hon "jag har fortfarande kvar alla dom bilderna kvar i mitt huvud, dom vill aldrig släppa liksom. Dom är kvar där för evigt så ibland får jag återfall och de kan komma helt plötsligt" Josef svarade tyst men tydligt "men gud, varför berättade du inget innan" Alex svarade "jag vågade inte, jag visste inte om du skulle tycka jag var töntig. Vara du vet så berätta inget." Josef svarade "såklart jag inte skulle döma dig hjärta.." Alex kollade upp mot han och lutade sig fram mot han. Alex satt sin panna mot Josefs panna. Dom kollade på varandra och kysste sedan varandra länge. Sedan så kramade Josef Alex hårt hårt. Josef hjälpte henne upp mot hans säng och hon la sig ner och Josef drog täcket över henne. Josef kröp ner bredvid henne och under samma täcke. Alex la sig på sidan och Josef la sig tätt intill henne. Och höll runt hennes mage. Båda var jätte trötta och imon skulle dom jobba igen. Alex sa "jag älskar dig Josef" Josef svarade snabbt efter henne "jag älskar dig också Alex" båda log. Dom va så himla lyckliga att dom hade varandra. De betydde allt för dom att dom alltid fanns för varandra och kunde berätta allt för varandra. Innan dom somnade så släkte Alex lampan och hon vände sig sedan om och kramade Josef hårt. Hennes huvud låg mot Josef bröstkorg och hon kände inte mer trygghet hos nån annan som hon gjorde när hon var med Josef.