Det var onsdag, mitt i veckan. Alex och Josef hade kommit tidigt till jobbet båda två. Dom såg trötta ut. Josef såg man att han mådde dåligt. Men han hade fortfanare inte berättat för Alex varför. Alex log mot han och gick mot sitt kontor. Josef gick efter henne fast han gick in bredvid där hans kontor ligger. Han sitter sig vid sin dator och pustar ut. Man kan se på han att han är väldigt nere idag. Alex ser de också genom glasrutan så hon reser sig och börjar gå mot han. Hon knackar på och Josef blir rädd och vänder sig om, sen när han ser att de bara är Alex skrattar han till. Han säger "kom in" och hon går in och sätter sig mitt emot han i en stol. Dom sitter och kollar på varandra och ler, men sen avbryter Alex honom och säger "Josef du måste gå till en psykolog" Josef vänder sig ut mot fönstret och säger "Asså" han hinner inte säga mer tills Alex avbryter han och säger "jag följer med dig, efter jobbet idag" Josef kollar på henne och säger "okej, tack" båda ler just nu mot varandra och ser defensivt kära ut. Dom går båda tillsammans mot samlingsbordet där ingen har kommit än, men Josef sätter sig på ena sidan av bordet och tar upp fötterna på bordet. Nu kommer alla andra in och dom märker direkt att Josef och Alex kollar på varandra men dom ignorerar de och frågar om vi ska börja. Alex svarar klart och tydligt "Ja" sen börjar dom jobba. Efter dagen har gått stannar som vanligt Josef och Alex kvar sist. Men idag är de speciellt för Alex ska med han till psykologen. När dom är klara på polishuset släcker dom överallt och går mot hissen för att åka ner till utgången. När dom kom till parkeringshuset så frågade Alex om hon skulle köra honom så han slapp ta sin egen bil. Då svarade han "ja tack" dom hoppade in i bilen och åkte mot psykologen, klockan var ca 18:15 så de va ganska ljust ute eftersom de va april. När dom kom in till psykologen var Josef väldigt osäker så Alex följde med han in och hon satt sig bredvid honom fast lite längre bak, psykologen frågade massa frågor om vad som hade hänt tidigare o så, men när hon tog upp det om Josefs pappa så blev han tyst, Alex klappade han på ryggen och sen berättade han. När dom var klara så gick dom ut mot bilen och då sa Alex "jag stannar hos dig inatt, det är inte bra att du är själv" Dom åkte mot Josefs lägenhet sedan gick dom upp mot hans dörr och gick in, Josef satt sig på soffan och kollade ut genom fönstret, sedan så gick Alex fram till han o satt sig.