3. ČASŤ - Projektor X

68 17 1
                                    

Poskladaný a Krasko nemali moc na výber. Obaja chodili každý deň poslušne pracovať do varne. Odtiaľ vychádzali vždy zničení, špinaví a páchnuci po pote alebo po zápachu z výroby. Krasko by mal za iných okolností veľké problémy v manželstve, ale keďže svojej žene povedal o "týždni školy v prírode", jeho milujúca manželka nemala nejaké výhrady a tak sa na týždeň rozlúčili. V škole si teda zobral aj s Poskladaným voľno a na týždeň sa tak z práce uvoľnili. Teda aspoň z jednej z nich.

Poskladaný mal zas tak trochu radosť z toho, že na byte aspoň na nejaký čas nebude sám. Taktiež bol rád, že môže stráviť viac času so svojím dobrým kamarátom, aj keď trochu za nepriaznivých podmienok.

*

Bol štvrtok večer. Krasko sedel na gauči a so znudeným výrazom v tvári preklikával všetky možné kanály. Nemohol si nájsť nič vhodné na pozeranie už niekoľko minút a to ho trochu rozčúlilo.

,,Bože, kde žiješ? Ako sa tu môžeš vôbec dívať na televízor? To si neplatíš účty alebo čo? Veď tu nič nemáš," povedal rozhnevane.

Poskladaný sa len zasmial. ,,Vy dôchodci by ste furt len čumeli na bedňu, ja mám niečo zábavnejšie na práci," urazil zo srandy Kraska, kedže bol od neho o niečo mladší a podal mu do ruky štamprlík. Krasko mu venoval súdivý pohľad. ,,A vy alkoholici by ste furt len pili," dodal, a obaja sa začali smiať. ,,Tak na zdravie!" štrngli si.

Obaja si sľúbili, že to už nebudú s alkoholom nikdy preháňať, ale dnes, po náročnom dni vo varni, vypili už takmer celú flašu a pár pív. Je pre nich psychicky náročné znášať to, že ich takmer každý deň Imrich ponižuje a má nad nimi moc.

,,Ach... keby nemusíme robiť to svinstvo a dalo by sa s ním vyrovnať nejakým iným spôsobom... toto ma ničí," povedal Krasko pripito.

Poskladaný sa na chvíľu zamyslel.
,,A prečo by to nešlo?" dodal po chvíli.

,,A ako? Mám predať svoje staré auto? To nemôžem, pretože patrí do rodiny... ani nič cenné nemôžem predať, všetko patrí aj mojej manželke. A ty by si predal akože čo? Svoje cigarety, flašu Koniferky a jedno deravé tričko alebo čo?" dobral si ho Krasko a kopol do seba ďalší pohárik. Poskladaný si to nebral osobne. Často sa s Kraskom zo srandy urážajú.

,,Mám nápad!" zvolal po chvíli a po ďalšom poháriku Poskladaný. Krasko sa naňho zúfalo pozrel.

,,Čo keby to tomu hajzlovi oplatíme?" povedal Poskladaný s nádejou v hlase.

,,Komu? Imrichovi? Pche... ak chceš skončiť tri metre pod zemou, tak si posluž. Ja do toho určite nejdem, mám z toho mafiána strach." Krasko mal pred Imrichom veľký rešpekt aj napriek nenávisti, ktorú k nemu cítil. Nechcel ďalšie problémy a túžil po tom, aby to všetko už čím skôr skončilo.

,,Ale ja nemyslím Imricha, ja mám na mysli niekoho úplne iného," tajomne povedal a ukázal Kraskovi fotku baru vo svojom mobile. Bol to im veľmi dobre známy bar - Hore nohami.

,,Myslíš akože toho barmana? A čo s ním?" nechápal Krasko a ulial im do pohárikov.

,,Hah... Ty si si vážne nevšimol ten drahý projektor, čo mal na terase?"

,,Ty myslíš že by sme akože..." nedokončil vetu Krasko.

Poskladaný prikývol. ,,Áno. Určite má dosť veľkú hodnotu, minimálne väčšiu ako ten tvoj starý červený šrot. Vyzeral draho a má tam aj iné zaujímavé veci. A na tú terasu sa pokiaľ viem dá ľahko dostať. Je tam iba jeden plot, ten jednoducho prelezieme a budeme proste konať," usmial sa na Kraska a ten mu úsmev opetoval.

MEDZI NAMI UČITEĽMIWhere stories live. Discover now