İnsanlar,
İnsanların içerisinde,
İnsana hasret yaşarlar.
Özdemir AsafKeyifli Okumalarrr
Yıllar önce;
Tunga Ayaz on dokuz yaşında genç bir çocuktu. Diğer çocuklardan daha uzun ve yapılı bir vücuda sahipti. Tunga Ayaz bir gün televizyonda gördüğü şehit haberleri ile asker olmak istemişti. Aslında hep içinde asker olmak isteği vardı. Soyları devam etsin diye Tunga Ayazı aşiret ağası yapmak istiyordu babası. Bu yüzden de mesleğine karşı çıkmıştı her zaman. Tunga ne zaman asker olmaktan bahsetse babası hep kızar ve asker olmayacaksın derdi.Bir gün Tunga Ayaz kimseyi dinlemeyip MSÜ (Milli Savunma Üniversitesi Sınavına) girdi. Heyecanla sınav sonuçlarını bekliyordu.
Yaklaşık 1 ay sonra sınav sonuçları açıklanınca Tunga heyecanla girdi sonuçlarının açıklanacağı siteye.
Ekran açılınca kazandığını gördüğünde mutluluktan ağlamaya başlamıştı. Okuyacağı il Ankaraydı. Bunu görünce sevindi çünkü burada okusaydı ailesi izin vermeyeceğini çok iyi biliyordu. Ama bu saaten sonra ailesini dinleyemecekti. Artık tek hedefi asker olup vatanı için savaşmaktı.
Bir gün sonra sağlık testlerinden geçince sözlü mülakat için ankaraya gitmesi gerekiyordu. Fakat ailesinden gizli gitmesi zor olacaktı onun için, o yüzden ailesine okulun düzenlediği bir gezi diyerek gitmeye karar vermişti. Ailesi inanmıştı tungaya, zaten çok fazla üzerine düşmezlerdi tunganın.
****
Tunga'nın sözlü mülakat günü gelmişti. Üzerinde resmi görünen kıyafetlerle içeriye girdi. Karşısında bulunan bir albay, bir tümgeneral ve bir de psikolog vardı. Tunga kısa bir selam verip karşısında durunca albay oturmasını söyledi. Tunga sandalyeye gergin bir şekilde oturup soru sorulmasını bekledi.
"Kendini kısaca tanıt bakalım" dedi tümgeneral.
"Adım Tunga Ayaz Atabey, 20 yaşındayım. 2020 yılında Mardin Anadolu lisesi sayısal bölüm mezunuyum. Babam aşiret ağası, annem ev hanımı. Benimle birlikte beş erkek kardeşiz onlar da babamın yanında çalışmaktadırlar efendim," dedi tunga sakince.
"Kitap okurmusun" dedi albay.
"Evet efendim boş vakitlerimde okurum," dedi yine tunga sakince.
"Dünyada örnek almak istediğin lider kimdir," dedi tümgeneral.
"Mustafa kemal Atatürk'tür efendim" dedi tunga.
"Eğitimi başarılı bitiriceğinden emin misin" diye sordu albay.
"Elbette eminim efendim, eğer kendinden emin olmasaydım burada yerim bile olmazdı" dedi tunga.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATEŞDEN DOĞANLAR
Action"Tunga'nın Yolculuğu: Bir Asker Olmanın Bedeli" Tunga Ayaz Atabey, küçük bir çocukken içindeki askerlik tutkusunu keşfetti. Ancak ailesi, onun aşiret geleneğine uygun bir yaşam sürmesini istedi. Babası, Tunga'nın hayallerinden vazgeçmesi için her tü...