Azerbaycan Cumhuriyyeti

180 16 7
                                    

Azerbaycan Cumhuriyyeti 1918-ci yıl mayıs ayının 28-i yaranmıştı(saat 19:40-ta beyan edilmiştir).Azetrbaycan bayrağının 3 rengi vardır.Göy,kırmızı ve yeşil.Göy renk-TÜRKÇÜLÜYÜMÜZÜ,kırmızı renk MÜASİRLİYİMİZİ,sonda yeşilse İSLAMÇILIĞIMIZI temsil ediyor.Azerbaycanın başkenti Baküdür.Azerbaycanın 70 tane şehri var.Azerbaycan Avrupa ve Asya ile temasta.Ama avrupa şurasına dahil olmuştur.Para vahidi ise MANAT.Azerbaycanın kuruda 4,su ile 5 ülke ile konşu.Kuruda başta Türkiye Cumhuriyyeti,Gürcistan ve düşmanı ERMENİSTAN.Suda Rusya,İran İslam Cumhuriyyeti,Kazakistan ve Tükmenistandır.Hazar denizi Azerbaycanın azerice desek şerq tarafında yerleşiyor.Hazar denizi aslında deniz değildir.Göldür.Yani dünyanın en büyük gölü Hazar denizi.Azerbaycanın Ermenistanla sınır uzunluğu 1007 km.Bu ise en uzun sınırlarımızdandır.İranla 765 km-dirse,Gürcistanla 471 km,Rusyayla 391 ve nehayet kardeş Türkiye ile 13,5-15 km-dir.Azerbaycanın ümümi sahesi 86,600 km-dir.Nüfusu ise 9 miliona yakın.Azerbaycanın geçmişden bu tarafa 4 Cumhurbaşkanı vardır.Azerbaycanın 3. Cumhurbaşkanı biz ona Ümumilli lider deriz,baba(azerice)deriz.O insan Haydar Alirza oğlu Aliyevdir.Onun haktada bir şey yazacam önümüze gelen günlerde.Şimdiki cumhurbaşkanımız İlham Haydar oğlu Aliyevdir.Azerbaycan Cumhuriyyetinin 24 yaşı var.

Azerbaycan-Odlar yurduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin