Haydar Aliyev

111 8 1
                                    

Haydar Aliyev 1923 mayıs ayının 10-da Nahçivanda dünyaya göz açmıştır.Küçük Haydarın ailesi 9 neferden ibaret olur.Evin sonuncusuda Haydar olur.Haydar Aliyev ilk eğitimini Nahçivanda alır,üniversiteye Rusyada dahil olur.Haydar Aliyev çayı azerice desek dişləməqəndlə içiyor.En sevdiği şarkıcı Reşid Behbudovdur.Eğitimini orada da başa vurandan sonra Haydar orduya dahil olur,sonradan o cumhurbaşkanı olmaya namized olur.Haydar Aliyev artık evlidir.O akademik(alim)Zerife hanım Aliyeva ile aile hayatı kurur.Zerife hanım şimdiki,4 numaralı hospitalde göz hekimi gibi orada fealiyyete(benim annemde orada göz şubesi daha sonra cerrahiye şubesinde işlemiştir.Orası şimdi Otel gibi fealiyyetde)başlar.Haydar Aliyev artık cumhurbaşkanıdır.Artık onu sevenlerin sayı git-gide artıyordu.Daha sonra onun yolu Nahçivana uzanır.Bir kaç günden sonra Baküye geri gelir(kiçik İlhamsa artık Haydar Aliyevin kucağındadır).Aylar gelir yıllar geçer onun yolu bu defa Rusyaya taraf uzanır.Ermenilerin ilk gelişi Nahçivan daha sonra Baküye olur.Haydar Aliyev artık bundan haberdardır ve Azerbaycana gelir.Baküye gelenden sonra o Nahçivana sefere gider.15 haziran artık bizde Milli Kurtuluş günüdür.Haydar Aliyev bu defada Rusyaya gider.Artık ermenilerin işi çoktan hazırdı.20 ocak günü Baküyü gelen ermeniler yeri kana buladılar.Bundan haber tutan Haydar Aliyev Rusyadan Azerbaycanlılara bir seste bulunur.2003-cü yılda o böyrək çatışmamazlılığından hayatını kaybeder.Amerikada olurken cumhurbaşkanlık seçkileri başlar ve yine Haydar Aliyev 2.defa cumhurbaşkan seçilir.Onun ölüm tarihi ise 12.12.2003-tür.Haydar Aliyev topu topu 80 yıldan sonra hayata ELVEDA söylemiş olur..ALLAH rahmet eylesin.Mekanı uçmak(cennet)olsun.ALLAH ailesine sabr versin.AMİN...
Saygıyla ve rahmetle anıyoruz.

Azerbaycan-Odlar yurduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin