Karabağ FK

62 4 1
                                    

Karabağ FK-nün yaranma tarihi 1987.
Stadyumu:Tofik Bahramov stadı
Tutumu:31.200
Klübün başkanı:Abdulbari Güzel
Teknik direktör:Kurban(nov)
Resmi vebsaytı:qarabagh.com
Karabağ Futbol Klübü Ağdam şehrini temsil ediyor.Klübün yaranma tarihi 1950.yılların evvellerinde tesadüf ediyor.Şöyle ki,1951.yılda Ağdam şehir stadının tikintisi sona erdikden sonra klübünde peşakar bir spor teşkilatı formalaşdırılması sahesinde kızgın işler görüldü.
1960.yıllar:
Yarandığı günden sonra bir süre Mehsul adı ile çıkış yapan Karabağ ilk defa 1966.yılda Azerbaycan SSR(Sovet Sosialist Respublikası) ligine katılır.O yıl ligi 4.sırada başa vuran Karabağ 4 yıl ard arda ülke birinciliyinde mübarize ediyordu.Bu yıllar arzında en iyi sonucu 1968.yıldan sonra bakımsızlık yüzünden Ağdam uzun müddet ülke liglerinde temsil edemez.
1970-80.yıllar:
1977.yılda Karabağ yeniden Şafak adı ile berpa edilir.Böyleki,o yıl Şafak Azerbaycan SSR liginde azerice desek 2.heyətində yarışır.Şafak 1982.yıla kadar Ağdam futbolunun yegane temsilcisi olur.1982.yıldan 1987.yıla kadar ise Kooperator adı ile çıkış eder.Karabağ ilk defa Azerbaycan SSR şampionu adına 1988.yılda Azerbaycan keçmiş SSR-nin terkibinde olurken layık görüldü.O şampionlukdan sonra Karabağ SSR liginde 9.zonasında yarıştı.1990.yılda SSRİ liginin 2.destesinin zona yarışlarında deyişiklik yapıldığından Karbağ Azerbaycan SSR liginin zona yarışlarında katılmak mecburiyyetinde kalır.
1990.yıllar(1990 yılların evveli)
1991.yılda SSR dağıldıktan sonra Azerbaycan Cumhuriyyetinin azad futbol ligi teşkil olunur.Karabağ Azerbaycanın yegane klüplerindendirki,ilk ligden başlayarak şimdiye kadar geçirilen liglerin hepsinde katılan klüptür.Tabii ki,azadlık yıllarında Karabağın zor günleri az olmayıp.Azerbaycan tarihinin en kara günlerinden biri olan Ağdam şehrinin işgali günü(23temmuz 1993)Karabağ klübünün tarihinde en kara gündür-o tarihten itibaren klüp kaçkın klüp gibi fealiyyet gösterir.Bunu da söylemek gerekirki,1992-93.yıllarda rakiplerini Ağdamda kabul eden Karabağ burada 28 oyun geçirdi.Karabağ Ağdamda geçirdiği son 22 matçda galip başa vurmuştur.Vilayet temsilcisinin evde son mağlubiyyetinden ise daha uzun 27 matçlık seri geçirdi.Meraklısıda odurki,Karabağın Ağdamda mağlup olduğu yegane matç onların azadlık ilk karşılaşması olur.Ve mağlubiyyetle başlayan tarih galibiyyet serisi ile devam etdi.
Son oyun:Kar 1:0 Turan 12.05.93
Son gol:Yaşar Hüseynov
Son lig matçı:Hazar Lenkeran 1:0
1990.yılların sonu:
XX asrın son yıllarında klüp maddi sıkıntılardan ciddi eziyyetler çekerdi.Mehz bu sebebten 1998-2001.yıllarda ülke liginin güçlüler heyetinde zayıf netice gösterir.Üstelik maddi veziyyet klübün aparıcı futbolcularınında Karabağı terk etmesine getirip çıkarır.Bütün bunlara rağmen böyle bir zor devrde Karabağ Avrokupalarda müzakire aparmıştır.Azerbaycan ilk defa merhele adlayan Karabağın uğuruda mehz bu devre tesadüf eder.İsrailin Makkabi Hayfa klübü ile baş tutmuş sonucunda klüp galibiyyet kazanarak merhele adlamıştır.Azerbaycan futbolunun tarihinde ilk defa olarak Azerbaycana "büyük beşlik"temsilcisi gelmiştir.Bu Fransanın Monpeller klübü idi.
2000.yıllar."Karabağ-Azersun"
XXI asrın evvellerinde klüp maddi problemlerle yüz-yüze kaldı.Bu problrmler 2001.yılda Azerbaycanda fealiyyet gösteren en bütük holdinglerden biri olan "Azersun"şirketi Karabağın inkişafı için emeli işe girişti.Şirketin başkanı Abdulbari Güzelin bilavasite şahsi yardımı ile klübün maddi problemleri hall olunur.İmkansızlık ucbatından diğer klüplere geçmiş eks-karabağlılar heyete geri gelir ve o devrden klüp "Karabağ-Azersun"adı ile çıkış etmeğe başlar.Maddi veziyyetin düzelmesi klübün sonuçlarındada tesir eder.2001.yılda Karabağ-Azersun ülke liginde 9.sırada başa vursada karşıdakı mevsime hazırlık işleri ciddi geder,iddiası büyük olan klübün karşısına en büyük yerleri tutmak vezifesi koyulur.2002/03 mevsimi Azerbaycan liginde yarıda biter.Karabağ 2003/04.mevsiminde Karabağ uzun moladan sonra yeniden Azerbaycan liginin mükafatçılatın sırasında yer alır.Karabağın teknik direktörü 2004/05.yıl mevsiminde İsveçde yaşayan profesyönel teknik direktör İqor Ponomaryov gelir.2008.yıldan Kurban Kurbanov Karabağın teknik dorektörü olur.Neftçiden sonra Karabağ UEFA EUROPA LEAGUE-ye grüp elemelerine giden Karabağın grüpünde
İnter(İTA)
Saint-Etienne(FRA)
Dnipro(UKR)
Karabağ(AZE).
Bu grüpde Karabağ 4.sıradan 3-e 3.sıradanda 2.sıraya yükselir.1.sırada İnter olur.Karabağ sonuncu matçı İnterle oynadı.Matç aslında 1:0 Karabağın hayrına biticekdiki Çek hakem haksızlığıyla akıllarda kaldı.Şubatın 5-i mahkeme olur.Karabağ İnterle oynayan gün Saint-Etienne Dnipro ile oynar ve 1:0 Saint-Etienne mağlup olur.Grüode durum böyle olur.
İnter 16
Dnipro 9
Karabağ 7
Saint-Etienne 6
Şubatın 5-i gelir,Çek hakem 2 yıl oyunda hakemlik yapamayacakmış.Bize o değilde Karabağın play-offa çıkmasıydı be kardeş.

Azerbaycan-Odlar yurduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin