Fortes akami'nin kim olduğunu iyice anladı, Elara anlamadığı sürece bunun bir anlamı yoktu nasıl olsa. "Pekala... Akimi, kasaba yakınlarda mı?" Akami biraz düşündü. "OLAMAZ NE KADAR DERİNE GİTTİĞİMİ UNUTTUĞUM İÇİN KASABAM NERDE HİÇBİR FİKRİM YOK!" Gözlerinden yaş gelmeye başladı.
"O kadar beceriksiz bir maceracı ki. Neden maceracı olmak istediğini bir türlü anlamıyorum, yeteneği yok denecek kadar az, yanlız kurt denemeyecek kadar tecrübesiz, ailesinin ilgi alanından tamamen bağımsız. Gerçi o ağır işi yapabilseydi ben şaşırırdım. Gidip baban gibi bir zanaatkar ol ya da annen gibi bir terzi." Fortes duyulmadığı için rahat rahat konusabiliyordu, ama Elara varlığından kısmen haberdar olduğu için ve hep böyle konuşarak alışkanlık haline getirmenin pek mantıklı olmayacağını gün yüzü gibi biliyordu.
Akami yolun nerede olduğunu hatırlamaya çalışıyor ama bir türlü bulamıyor. "Akami, yola çıktığın zaman nereye doğru ilerledin?" Akami başını kaldırdı ve kafasına bir kaya düşmüş gibi aydınlandı. "Kasabadan çıktığımda güneş yüzüme gelmesin diye ters tarafına doğru yürüdüm, daha yeni güneş doğuyordu. Ormana girdikten sonra büyük bir ağaç gördüm, garibine giden tarafı ortasında kocaman bir delik vardı, bir insanın sığabileceği kadar geniş, onu soluma alıp devam ettim. Ondan sonra sivri bir kaya, ucun gösterdiği yöne doğru gittim. En son buraya geldiğimde güneş sağımda mağara solumda kalmıştı, çünkü gün batıyordu."
"Bu nasıl bir tarif lan!? Ama tahmin edilebilir. Belki haritada gösterir." Fortes önce batıya doğru gittiğini sandı, ama yanılıyordu. "Anladım önce kuzey, sonra doğu, kaya bilmiyorum ama mağaranın ağazı guney'e bakıyor bu demek oluyor ki tekrar sol yapmışsın." Fortes biraz durdu. "Bildiğin U yapmışsın. Ayrıca nasıl güneş kuzeyden doğuyor?" Fortes gibi akami da şaşırdı. "Güneş doğudan doğmuyor mu?" Elara bu duyduğuna şaşırdı. "Sen hangi dunyadansin böyle, herkes güneşin kuzeyden doğduğunu bilir." Akami biraz durdu, " güneşin kuzeyden doğduğunu nereden biliyorsun? Belkide doğudan doğuyor, olamazdı?"
Elara derin bir nefes aldı, "bir kitapta okudum, belirli bir metali bir Yaprak ile durgun bir suyun üstüne bırakırsan gösterdiği yön güneşin doğduğu yön olur."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ormanda bir çiftlik
Fantasyelara hiç bir anısı olmadan 17 yaşında tekrar dünyaya gelen bir kız, kim olduğunu, ne için bu ormanda olduğunu bilmiyor. saçlarında özel bir durum var ve ona yardımcı oluyor