Lemásztam a létrán és beültem a mentőkabinban található székbe. A fém biztonsági öv rám zárult.
Mentőkabin: Kilövés 3... 2... 1...
Kinéztem a fenti zsilip ablakán és láttam ahogy a hajó orra elkezd lángolni és a tűz átterjed az egész hajóra. Aztán hatalmas robajt hallottam és nem sokkal később hatalmas fényesség jelezte hogy a hajó felrobbant. Valamit éreztem mintha elsuhanna mellettem ezért visszanéztem a kabinba. Áhá! Tehát leszakadt a poroltó. Mi a jó franc? Leszakadt a kabin másodlagos rendszereinek a fala is. Együtt repkednek a poroltóval. Tisztára mintha táncolnának. Aztán a panel lezuhant a földre és.
- ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Hatalmas erővel nekem csapódott amitől persze minden elsötétült előttem.
- Meghaltam? Nem az nem lehet... akkor nem fájna ennyire a fejem az ütéstől, de mégis minden olyan fényes, minden... LÁNGOL??? Hol az a keringőző poroltó? Na meg is van!
A poroltó segítségével eloltottam a tüzet, de még majdnem így is megfulladtam mert egyrészt tele ment a tüdőm füsttel, másrészt...
- Nincs oxigén!!!
Így hát felmásztam a létrán és kinyitottam a kabin tetején lévő zsilipet amin egy csomó madárszerű lény aludt, de amikor megemeltem a zsilipet elrepültek.
- De fura! Olyanok mint a ráják.
Gondoltam és kimásztam a kabin tetejére.
- LEVEGŐ!!!
Gyönyörű látvány fogadott. Amerre csak a szem ellát végtelen tenger. Vagyis... majdnem végtelen, mert amikor megfordultam, hogy körülnézzek megláttam az Aurora-t. Hát mit ne mondjak elég siralmas állapotban volt. A hatalmas csillaghajó amit még a beszállásnál láttam az most csak egy roncs az egész. Néhány helyen még lángolt és füstölgött is.
- Lehet egyszer el kellene menni oda is. Hátha vannak túlélők...
Mondtam de ekkor megszólalt a Personal Digital Assistant, magyarul személyes digitális asszisztens, rövídítve PDA.
PDA: A PDA súlyosan megsérült a landolás miatt! Csak a vészhelyzeti protokoll működik! Újraindítás múlva találkozunk!
- Hát ez remek!
Mondtam majd vártam néhány percet amíg újraindul a PDA.
PDA: A PDA-ja újraindult vészhelyzeti üzemmódban, melynek egyetlen célja van: életben tartani önt egy idegen világban.
- Hát ez remek!
PDA: Az Aurora végzetes burkolati sérülést szenvedett. Oka: ismeretlen. Emberi életre utaló jelek nem mutathatóak ki.
Akkor a túlélők keresése kilőve...
PDA: Kérem olvassa el az adatbankban található részletes túlélési tanácsokat. Sok sikert.
Átnyomtam a tervrajzok fülre és sajnálatos módon csak néhány dolgot láttam.
PDA: A landolás miatt a PDA-ja merevlemeze megsérült, ami a rajta tárolt túlélési eszközök tervrajzainak 80%-os veszteségét okozta.
- MIVAN? Ne már!
PDA: A tervrajzokat visszanyerheti sérült töredékek elemzésével (spektroszkópos szkennerrel) vagy letöltheti a hajó fedélzeti adatbázisából. A helyzetre való tekintettel utóbbit az Aurora roncsai között fogja megtalálni.
- Legalább valahogy visszanyerhető.
Tovább léptettem a PDA-n és megtaláltam a túlélési tanácsokat is.
PDA: 1. Nyújtson elsősegélyt, amennyiben szükséges
2. Vegye számba az alapanyagokat és ételadagokat, majd porciózza ki őket.
3. Mérje fel a környezetét nyersanyag és veszély tekintetében
4. Készítse el a szükséges túlélési eszközöket a mentőkabin fabrikátorával.
5. Nézze át a mentőkabin sérüléseit és javítsa őket, ha szükséges.
6. Küldjön helyi vészjelzést a mentőkabin rövid hatótávolságú rádiójával.
7. Keressen más túlélőket látótávolságon belül vagy rádiójel alapján.
8. Keressen vagy építsen állandó lakhelyet
9. Tartsa fenn fizikai és lelki egészségét a mentőcsapat megérkezéséig.
MEGJEGYZÉS: Az itt közölt információk tájékoztató jellegűek. Mindig kövesse PDA-ja tanácsait, ami figyelembe veszi sajátos körülményeit.
- Legalább van egy túlálőtársam aki még a halálba is jön velem. Remek! Nem vagyok egyedül ezen az ismeretlen bolygón!
Mondtam majd kinyitottam a padlón találató zsilipet és beleereszkedtem a kellemesen hideg vízbe!
ESTÁS LEYENDO
Subnautica a mélység titkai
Ciencia FicciónA könyv cselekménye a 22. században játszódik amikor az emberiség elkezd kolonizálni más csillagrendszereket. Az Alterra által épített Aurora nevű űrhajót elküldték egy rendszerre az ismert űr külső szakaszára. A küldetése, hogy egy fáziskaput építs...