hoofdstuk 1

17 1 0
                                    


Mijn naam is Raven Hetfield, ik ben 15 jaar oud en ik woon in Purmerend. Ik zit in de derde klas op het Hoogland college (foto boven het hoofdstuk). Ik heb een beste vriend, Dave Lindemann, en een beste vriendin, Gayle. Ik begon door hen een beetje in de wereld van rock en roll te komen en wilde later graag een grote artiest worden. Het nadeel was dat ik geen geld had om een gitaar te kopen. Ik was net wakker, mijn ouders waren al aan het werk. Ze verdienden een gemiddeld loon, maar er bleef nog maar net genoeg over om te leven omdat ze verslaafd waren. Soms moest ik zelfs bijspringen qua geld, omdat ze het niet redden. We woonden in een simpele flat en ik hoopte dat ik snel op mezelf kon wonen, zodat ik niet meer van hen afhankelijk was, maar zo ver was ik nog niet. Ik was zelf ook verslaafd aan vapen, drank en wiet. Ik moest opstaan, want over drie kwartier moest ik op school zijn. Ik kleedde me aan, deed geen make-up op (doe ik nooit), at een broodje en maakte er een voor school die ik in een zakje deed en in mijn tas bij mijn boeken stopte. Ik pakte mijn waterfles, vulde hem weer en liep even naar het balkon toe. Ik pakte mijn vape uit mijn broek en ging even vapen, dat deed ik elke ochtend. Als ik daarmee klaar was, was het 8 uur. Om 8:30 moest ik op school zijn en moest ik 25 minuten fietsen. Ik was op school aangekomen. De eerste les van de dag was muziek; de docent zei dat we zelf een muziekinstrument mochten kiezen om een beetje de basis te leren voor het komende semester. Ik, Dave en Gayle kozen voor de gitaar. Robbie koos natuurlijk weer voor het drumstel. Voor we het wisten was het alweer tijd voor de eerste pauze. Ik was redelijk goed in gitaarspelen. Waarschijnlijk zat het ergens in mijn familie, net als bij Dave. Robbie kon niet zo goed drummen; hij kon beter gaan zingen ofzo. De rest van de schooldag gebeurde er eigenlijk niets bijzonders. Ik volgde de lessen, maakte mijn huiswerk af en voor ik het wist, mocht ik alweer naar huis.

(dit was dan alweer hoofdstuk 1 van het boek ik hoop dat jullie het leuk vonden als jullie dat vonden laat dat dan weten met een sterretje en of een leuke reactie als je ideeën hebt wat ik kan doen met dit boek mag je dat ook laten weten als ik het een leuk idee vind zal ik er.
Het kan dat het even duurt voor het volgende deel komt. )

rise to fameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu