1.BÖLÜM

373 35 18
                                    


Elimdeki tepsideki çayları kapının önünde masada oturan arkadaşlarım olacak hayvanlara ikram ederken kendi sandalyemi çekip oturdum. derin bir nefes verdim.

"hayırdır görkem "diyen ayı bahattine baktım. "hayıra bayırdır birader "diye boktan bir espri yaptım.

"salak herif iyi be ne halin varsa gör "diyen bahattin çayını içerken yan tarafımdaki aydın bana bakıyordu.

"birader canını sıkan bir şey mi oldu "dediğinde başımı iki yana salladım. "yok keyifsizim bugün "dedim konuyu kapatarak. kolaya dökmüş olduğum alkolden bir yudum aldığımda gözlerim yok aşağı yolu gözlüyordum.

onu bugün görememiştim. onu görmek istiyordum fakat dün akşam çıkarttığım olaydan sonra benim yüzüme nasıl bakardı orası meçhuldü ya.

ama asıl salaklık bendeydi ne diye sarhoş kafayla adamın kapısına dayanarak aşkını haykırıyorsun ki. üstüne diyelim itiraf ettin ne diye öpüyorsun salak görkem.

evet mahalle imamı miraç efendiye aşık olduğum yetmezmiş gibi adamın dudaklarına yapışmıştım.

fakat asıl neden sarhoş olup onun kapısına dayandıracak çok önemli bir sebep vardı ki o da miracı sözlendireceklerdi.

bunu duyduğumda kafamdaki şalterler birden atmıştı gidip yapma ben sana aşığım da diyemiyordum ki. en kolay çözümü içmekte bulmuş onu da yüzüme gözüme bulaştırmıştım.

ama güzel olay çıkartmıştım. şimdi istese de kimse ile evlenemezdi. miraç efendiyi tanıyorsam yapamazdı artık. 

miraca efendi falan diyorum ama herif benden ben yaş küçüktü ağzı alışkanlığı işte. koladan bir yudum daha aldım.

"akşam ne yapıyoruz millet "diyen bahattine baktım. " beni salın gençler ben evdeyim "dediğimde aydın ve bahattin bana tuhaf tuhaf bakıyordu.

"oğlum sana bir şeyler olmuş sen evde kalmaktan nefret edersin "dediğinde ona bir bakış attım.

"canım evde kalmak istiyor birader "dedim ikisine baktım. omuzlarını silken ikili kendi aralarında muhabet ederken yokuşta görünen genç oğlan ile yerimde dikleştiğimde gözlerimi ondan ayırmazken o önüne bakıyor benim tarafıma bakmıyordu. kaşlarım çatıldı.

yolu yok yukarısına çıkarken gözlerimi ondan ayırmadan bakarken bir kez bile bana bakmamıştı. bu beni sinir etmişti. canım sıkılmıştı. bu böyle olmayacaktı.

"ben şimdi geliyorum "diyerek ayağa kalktım ve miraç efendinin peşinden gittim.

"miraç efendi bir baksana "dediğime aramazdı on beş adım olan adam durduğunda arkasını dönüp bakmadı.

yanına gittiğimde yüzüme ifadesizce bakan genç oğlana baktım. "küs müyüz hoca "dediğime bana aynı ifade ile bakan oğlan sinirimi bozuyordu.

"hiç bir mümin mümin kardeşi ile küs olmaz haramdır"dediğinde ona bakıyordum. "peki o mümin kardeşi kardeşini çok seviyorsa ona karşılık vermesi gerekmiyor mu "dediğimde ağzının içinde tövbe diyen oğlana dudaklarım iki yana kıvrıldı.

"bak görkem efendi bu zihniyetten vazgeçmelisin zinhar çok büyük günaha giriyorsunuz yapmayın Allah korkusu da mı yok içinizde "dediğinde söyledikleri canımı sıkmıştı.

"varlığını duyu organlarım ile algılayamadığım birine neden inanayım siz söyleyin ayrıca günah sevap doğru yanlış hepsi görecelidir neyin günah olduğunu bilemezsiniz "dedim. 

"tövbe estağfurullah rabbim size merhamet ihsan eylesin fakat şunu anlayın  ki ben size asla öyle hisler beslemiyorum lütfen beni rahatsız etmeyin hayırlı günler "diyen oğlan arkasını dönüp giderken onun gidişini izliyordum.

sikerim günahı sevabı benim bu kalbim sevmişse ne önemi vardı. günahmış sevapmış.


************************************************************************************

ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE ŞUNU SÖYLEYEYİM KURGUDAKİ KARAKTRLERİN DÜŞÜNCELERİ BENİM DÜŞÜNCELERİM DEĞİL SADECE KARAKTERLERİN İDEOLİJİNİ GÖSTERİYORUM Kİ KARAKTERLERİ TAM ANLAYABİLESİNİZ. BAZI GEREKSİZ OKUYUCU BANA BU KONUDA LAF ATIYOR SİNİR OLUP O LAFLARI BİR YERLERİNE MONTE ETMEMEK İÇİN KENDİMİ ÇOK ZOR TUTUYORUM. ONUN İÇİN BURADAN BİLGİLENDİRİYORUM.  NEYSE BÖLÜMÜ NASIL BULDUNUZ. SİZCE MİRAÇ GÖRKEMİ KABUL EDECEK Mİ ? BOL YPRUM YAPMAYI BENİ MUTLAKA TAKİP ETMEYİ UNUTMAYIN. 


VAVEYLA-BXBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin