Chapter 6

2.6K 128 12
                                    

Setelah menukar bajunya,Freen keluar balik,dia meminta diri kepada Puan Armstrong, dia menunggu di dalam kereta,Freen menyentuh bibirnya,dia tersenyum.

Freen melihat Becky melangkah ke keretanya,dia keluar dari perut keretanya.Becky santai menggunakan short pants dan hoodies je dengan rambut di biarkan lepas.

Freen mengerutkan dahinya,pakaian Becky terlalu simple,dia nak ajak Becky makan kat restaurant mewah.

"Freen sorry I pakai gini je hmmmm kita makan kat restaurant sushi je boleh tak? I nak makan sushi," Kata Becky memandang Freen.

"Okey,jom kita pergi," Balas Freen setuju, dia membuka pintu kereta untuk Becky.Nasib baik dia pun dah tukar pakaian yang santai.

Becky mengucap terima kasih.Freen memulakan pemanduannya.Becky hanya diam di sebelah,dia menikmati suasana malam.

Sesekali Freen mencuri pandang paha Becky yang terdedah,dia menelan airliurnya.

Mereka tidak banyak bicara hanya kedengaran suara dj radio je dan lagu yang berkumandang.

Mereka sampai di sebuah restaurant sushi.Freen memarking keretanya.Mereka masuk ke dalam restaurant.

Freen memesan private room.Mereka membuat pesanan, Becky girang dia memesan pelbagai jenis sushi.Freen tersenyum melihat gelagat comel Becky.

"Freen thanks tapi ada apa you nak jumpa I? Soal Becky memandang Freen.

"Hmmm I nak belanja you makan," Balas Freen padahal dia rindu ingin menatap wajah Becky tu hanya alasan.Sejak project mereka nak habis,mereka jarang jumpa.

"Okeyy thanks belanja I," Ucap Becky spontan mengucup pipi Freen. Freen terkesima.

Pesanan mereka sampai, Becky teruja lama dia tak makan sushi kali terakhir beberapa bulan yang lepas bersama Irin dan Nop.

"Sedap!!" Becky menelan airliurnya,dia tak sabar nak makan.

Freen hanya tersenyum manis melihat kecomelan Becky.

"Makanlah," Kata Freen tersenyum.Dia tak tahu kenapa hati dia berdebar² melihat senyuman Becky.Berada dekat dengan Becky buat dia rasa bahagia.

Becky menjamu selera,dia menikmati sushi dengan bahagia.

"Freen buka mulut," Becky menyua satu potongan sushi ke dalam mulut Freen.

Freen mengunyah sushi itu,dia tersenyum lagi.Dia leka melihat Becky menikmati makanannya sesekali Becky menyua ke dalam mulutnya.

"Rose I miss you," Bisik hati Freen,Freen tersentak.

"Becky I ke toilet kejap," Kata Freen,Becky mengangguk.

Freen masuk ke dalam toilet! Dia meniti mukanya dicermin,dia menampar kecil pipinya.

"Freen!!! Boleh² kau ingat Rose!! " Freen tertunduk disitu.Bersama Becky dia dapat rasa Rose bersamanya,Rose pun suka sushi, Rose suka mengoda dia!! Mereka banyak persamaan.

"Freen fokus!!! Move on!! " Freen monolog dalam hati.Freen meraup wajahnya,dia mengeluh berat!

5minit kemudian Freen keluar dari toilet, Becky masih dengan makanannya.

"Freen lamanya," Tegur Becky.Freen hanya tersenyum.

"Makanlah,you tak makan lagi," Kata Becky.

"Tak makan apa,banyak you suap I tadi," Balas Freen tersenyum.Becky tergelak kecil.

Freen terpegun melihat senyuman Becky,lenyap bayangan Rose difikirannya.

Mereka borak² kosong, Becky ketawa bila mereka ceritakan balik kisah mereka yang bermusuhan dulu. Freen merenung wajah Becky,dia tak sangka Becky gadis yang baik,comel mudah tersenyum.. Personaliti Becky berbeza masa kerja dan masa santai.

Hate to Love ❤️Where stories live. Discover now