صباح الخير .. 🤍
" فى صباح كل يوم ذكِّر نفسك بمسعاك
وتذكر أنك للَّه عبد
وبه تستعين
وإليه تلجأ
فمهما تبدلت عليك الظروف
اعلم حين تذهب لمن تلتجئ"
"عافانا اللَّه وإياكم من ضلال المسعىٰ ".
_____________________صوت ضحكة خافته، يضع يديه على فمه حتى لا تستيقظ قبل أن ينهي ما خطط له
تسلل مثل اللصوص على قدميه، و اخذ هذا الشيء الذي دخل الغرفة من اجله و كان يهم بالرحيل من الغرفة، لكن خطرت على باله فكرة ستؤدي بحياته إلى الهلاك، على يد هذة المجنونة التي تنام بطريقة مضحكة:" كده كده انا هتنفخ لما ارجع فا انا اعمل اللي في بالي بقي"
اتجه إلى المكتب و اخذ هذا الشيء الذي سيكون السبب في موته و ذهب إلى السرير و امسك يديها وو ضح فيها الغراء و وضع في اليد الاخرى أيضاً ثم الصقهما في بعض و اسرع خارج الغرفه قبل أن تستيقظ ثم ذهب من البيت
بعد مرور ساعه
"هموتاااااااااك يا علي والله لما تجيلي يا كلب البحر هموتك عشان تعمل فيا المقالب المتخلفه دي تاني افك ايدي دلوقتي ازاي حسبي الله ونعم الوكيل في الشيطان"
ثم ذهبت الى المرحاض حتى تنزع يديها عن بعضهما
بعد مرور اكثر من نصف ساعه"اخيراً فكيتك يالهوي ايدي باظت خالص و اخذت تبكي على حظها في اخيها المتخلف الذي سيؤدي حياتها في يوم الى الموت"
" فين الزفت الموبايل ده و ذهبت للبحث عن الهاتف
و اتصلت على اخيها "" ايوا مهو أنتَ لازم تقفله عشان خواف بس لما تجيلي بس يا بتاع نسمة يا صايع"
ثم ذهبت لترتدي ملابسها حتي تذهب إلى صديقتها
" اي ده هو فين مفتاح العربية انا نسيته ولا اي في العربية"
و بدأت في البحث عنه حتى توقفت مره واحدةو أردفت:
"لو طلع اللي في بالي صح و انت اللى خدته والله العظيم يا علي مش هسكتلك عشان خلاص انا جبت اخري "
ثم ذهبت للاتصال على صديق اخيها" الو يا مصطفي و قبل متكدب انا عارفة انه معاك اديني الزفت اللي جنبك عشان مجيش انفخك انت كمان"
" يا اسمهان اي هنفخك دي هو انا صغير و غير كده متولعي انتي و اخوكي انا ناقص صداع "
ثم القي ل علي الهاتف
" خد كلم اختك يعم احسن دي مجنونة"
أنت تقرأ
"مستَقْبَل سِرْيَانَا"
Humorعالمان مختلفان لكن قلب واحد هو ملك و الجميع يهابه فتأتي هي وتكسر جميع القوانين فيقع في حبها، و هو من أتخذ الحب عدو من أقوى الاعداء، و لكن ليس عدو لمملكته بل لقلبه. اما هي أصبحت أم في وقت مبكر من عمرها و لكن لأخيها، و أصبحت المصائب بالنسبة لها كالمق...