• Banglo 99 Pintu •

551 10 4
                                    



Sepanjang hidup aku, ade beberapa kejadian paranormal, aneh & misteri yang pernah aku alami. Semuanya aku coretkan dalam autobiografi 'Kikilala - Citer Sorang Aku' yang sekarang ni aku unpublish  sekejap. Korang boleh bace bila aku publish  semula nanti.

Memandangkan citer 'Budak Kebun Jagung' ni kisah seram, aku buat entry  khas ni untuk maklumkan kat korang tentang satu kejadian yang berlaku baru-baru ini di sebuah banglo usang & menyeramkan di tengah-tengah ladang kelapa sawit di Seberang Perai, Penang. Banglo yang dikenali sebagai Banglo 99 Pintu ini memang banyak menyimpan rahsia jugak misteri.

Kisah banglo ini banyak diceritakan oleh para Youtuber sejak beberapa tahun yang lalu. Kat atas & kat bawah ni aku tempelkan dua video oleh pemburu hantu/paranormal mat salih dari luar negara. Layan je untuk bagi sedikit kefahaman kat korang. Kalau nak tau lebih lanjut pasal banglo ni korang boleh le Google  cari sebab aku malas nak bagi penerangan panjang lebar dalam entry  ni.. hee. 

Ape kejadian yang berlaku baru-baru ini di banglo tu? Hmm, mengikut berita yang boleh dipercayai, sebuah kren yang disewa oleh sebuah krew filem yang sedang buat penggambaran dah tumbang & menghempap bahagian sisi banglo misteri tu. Kenapa boleh tumbang? Itu kena tunggu laporan oleh pihak berwajib nanti.

FYI, aku pernah berkunjung ke banglo ini beberapa tahun lalu ketika ia belum viral  & tak dikenali ramai. Seram gak le bila aku & kawan berdiri depan banglo tu. Aku tak dapat ambik gambar sebab tak perasan bateri kamera digital  dah habis. Pergh, itu satu kejadian yang berunsur paranormal.. hee 😜

Waktu itu, kami nampak dua tiga ekor anjing liar dok melilau dalam banglo. Seriau gak sebab takut kena salak atau kena gigit ke. So, kami tak masuk menyiasat di dalam sebab tak berani, rasa cuak pun ade. Sunyi & lengang je kat situ. Gelap & redup dikelilingi hutan merimbun. Itu jam, tak le cam sekarang ni yang dah nampak clear  & bersih persekitarannya sebab ditanam kelapa sawit.

Kalau korang berminat, datang le lawat & lihat dengan mata sendiri banglo misteri ni. Boleh pakat-pakat buat lawatan sambil belajar & makan-makan. Kalau berani, boleh gak bermalam atau berkhemah kat dalam tu.. hee

Okey, itu je yang nak aku citerkan di entry  khas ini. Untuk makluman, chapter  kedua 'Budak Kebun Jagung' still  dalam proses mengarang. Rasa malas masih melanda diriku ini. Harap korang bersabar, ekk? 

Layan je foto-foto & video pasal banglo yang menyeramkan tu kat bawah ni.


• budak kebun ja𝑔ung • {bkj}Where stories live. Discover now