15.

27 1 2
                                    

Ráno jsem vstala a udělala mojí klasickou rutinu. Oblékla jsem si šedé kalhoty a bílé triko s dlouhým rukávem, které mi ladilo k pásku na kalhotách. Přes to jsem hodila mikinu a šla jsem si udělat svačinu.

Dneska po škole musím koupit dárek pro Rowana. Hádám, že budu chodit mezi obchody, dokud mě něco neuchvátí tak moc, že mu to koupím. Nechci mu kupovat praktické věci, to si může koupit sám. Ale když mu nechci koupit něco praktického, jsem bez nápadu.

Nakonec jsem usoudila, že bude nejlepší, když se zeptám Lucy nebo Bryana. Bryana bych se mohla zeptat až doma, po škole ho hledat nebudu.

,,Lucy, kdybys měla koupit něco tvému dlouhodobému kamarádovi a nechtěla bys mu dávat něco nudnýho, co bys mu dala?" obrátila jsem se na ni během oběda.

,,Mluvíš o Rowanovi?" protočila oči. ,,Ty vůbec neumíš mluvit v hádankách," zasmála se. Zpražila jsem i pohledem, tohle je vážný téma.

,,Jo," povzdechla jsem si. ,,Nechci mu kupovat něco, co si může koupit sám. Z toho nebude mít fakt radost."

,,Emily, odkdy ti záleží na tom, jestli z toho má fakt radost?" nadzdvihla obočí.

Má pravdu. Odkdy? Celou dobu si říkám, že to dělám kvůli rodičům, ale chci, aby měl radost. Chci, aby můj dárek neskončil někde v šuplíku. Chci, aby si ho Rowan vážil.

,,Já ti ani nevím. Prostě......mi na tom záleží," pokrčila jsem rameny. ,,A mým rodičům asi taky, nechci ničit náš vztah s Rivetonovými."

,,Dobře, tak, jaké jsou jeho koníčky?"

,,Mmm, hokej, video hry, jeho vzhled a hokej. Co, mám mu koupit novou hokejku?"

Lucy se zasmála, ,,proč ne. Nebo třeba chrániče."

,,Co ho ještě může bavit?" Přemýšlela jsem nahlas. ,,Co baví kluky?"

,,Třeba sex," vyprskly jsme smíchy. ,,Můžeš mu koupit kondomy, aby za chvíli něběhaly kolem Rowaňátka."

,,Panebože, jen to ne. To mu ani náhodou nekoupím."

Lucy se naklonila blíž, ,,stejně se mezi holkama říká, že ještě tady s okolí s žádnou nebyl. Možná by ani nevěděl jak se to použív-" musela jsem jí věnovat malý pohlavek, ale ona se stejně jen smála.

,,Lucy! Já tohle nepotřebovala slyšet! Potřebuju pomoct," dala jsem si hlavu do dlaní. "Znám ho od mala a nevím, co mu koupit. To jsem ho za ten čas dost nepoznala, abych věděla, co mu koupit?"

,,Prosim tě, něco vymyslíš. Budu taky přemýšlet, neboj. Kdybych na něco přišla, napíšu ti, teď musím běžet na konzultaci," zvedla se a spěchala so zlepšit známku. Takže teď už mi zbývá jen Bryan. Moc za ním ve škole nechodím, ale dneska je holt vyjímečný den.

,,Bryane?" Přišla jsem k jejich skupince hokejistů, kde byl i Rowan. Všichni se na mě otočili, včetně jeho. Nechtěla jsem se na něj dívat, ale přesto se naše pohledy na vteřinku potkaly. ,,Máš chvilku? Potřebuju s tebou něco probrat."

,,Jo, jasně," dal mi ruku kolem ramen a odváděl mě kousek dál. ,,Tak povídej."

,,No, já moc nevím, co koupit Rowanovi k narozkám. Pomůžeš mi něco vymyslet?" Málem jsem řekla jste kamarádi, znáš ho lépe než já. Ale pochybuju, že mu došlo, že se tolik s Rowanem nebavíme.

,,Myslím si, že mu to bude docela jedno. I kdybys mu koupila hopík, tak se na tebe zlobit nebude. Ale chápu, že mu chceš dát něco lepšího. I když můj dárek stejně nepředčíš," pronesl s ůsměvem.

,,Co jsi mu koupil?" zeptala jsem se zvědavě.

,,Slibuješ, že mu to neřekneš?" spiklenecky se na mě podíval. Asi mu je to fakt super dárek.

,,Slibuju."

,,Koupil jsem mu jeho vysněné boty," řekl pyšně.

,,Ale to je fakt hezkej dárek, to se ti povedlo. Kam se hrabu s pitomým hopíkem?"

,,Neboj, něco vymyslíme. Nebo hlavně ty. Půjdeš to kupovat dneska po škole?"

,,Asi jo, moc času mi nezbývá."

,,Tak až to koupíš, přijď na párty, co pro něj s klukama děláme. Pošlu ti kde to je. Víme, že nemá narozky dneska, ale zítra už má tu rodinnou oslavu. Tím myslí nás dva a jeho rodiče, jestli jsem to správně pochopil a Rowan říkal, že jeho rodiče se s ním uvidí zítra nějak okolo poledne, aby ho vůbec stihli vidět. No nic, hodně štěstí s vymýšlením, já jdu do třídy."

,,Tak čau," rozloučila jsem se s ním a šla jsem taky na hodinu. Panebože, co budu dělat? Jsem bez nápadu a nikdo mi neporadí.

Přemýšlela jsem, až jsem došla k závěru, že má v pokoji mimo trofejí i plakát s hudební skupinou. Mohla bych mu koupit třeba vinylovou desku alba od té skupiny, ale ještě by to k tomu chtělo nějakou maličkost.

Po škole jsem šla do nákupního centra a vybrala vinylovou desku. Tu skupinu jsem si ještě ve škole vyhledala a jejich alba si našla. Nějaké písničky z toho znám a jsou hezké, ale je jich jen pár.

Bloumala jsem kolem obchodů, než jsem narazila na jeden s bavlnkami. Kdybych tomu věnovala pár hodin, mohla bych mu uplést náramek. Asi se budu muset snažit, aby se mu to líbilo, vždyť ani nevím, co je jeho oblíbená barva. Ale to zvládnu. Koupila jsem tmavší zlatavou a další bavlnky mám ještě doma.

Z nákupního centra jsem jela autobusem a pak jsem šla ještě kousek pěšky. Doma nikdo nebyl, když jsem si šla do kuchyně napustit pití. Zabalenou vinylovou deskou jsem dala na stůl v mém pokoji a šla jsem plést ten náramek, dneska to musím zvládnout alespoň do půlky a pak bych mohla jít na tu oslavu. Lucy už se o tom taky dozvěděla a prý tam půjde. Já asi půjdu taky, ale slíbila jsem si, že si nedám ani kapku alkoholu.

Do náramku jsem dala ještě černou a světle hnědou bavlnku a zapletla je systematicky do sebe, až mi začal vznikat náramek. Pustila jsem si k tomu písničky a vymýšlela jsem, co si vezmu na sebe na tu párty. Je to doma u jednoho z Hokejistů, takže asi šaty? Nebude mi v nich zima a Lucy je prý taky má.

Cold touches (cz)Kde žijí příběhy. Začni objevovat