Şimdiki konumuz relative clause yani bağlantılı isimler ya da kısaltmalar olarak bahsedilmektedir.
Kısaltmaları ikiye ayırırız
• Defining R.C
• Non defining R.C
İlk önce defining r.c bölümünü bakalım.DEFINING R.C
Şimdi şöyle düşünelim Türkçe de cümlenin öğeleri diye bir konumuz var bunu onunla bağlayabiliriz.
İlk konumuzda ingilizce de svot kuralı ile cümle kurduğumuzu yazmıştım. Aynı şekilde bu konuda özne ve nesne olarak kullanıyoruz bir yana Fiilde çatı konusuna benzeyebilir ama değil o başka konu. Burada wh questions kullanıyoruz.(Who, Which,what,where,when,how...)
İlk önce subject yani özne R.Clause'una bakalım.Subject
Who-kişi(canlı) Which-cansız
Kısaca bahsedersek Who bir canlıya geliyor insan olsun hayvan olsun. Which ise cansız yani araba olur tahta olur bina olur.
That and *boşluk
That ve boşluk kısaca eşittir joker arkadaşlar. Yani her şeye gelirler baktınız gördünüz şıklar da hiç bir şey uymuyor direk işaretleyin thati. Boşluk olayını ise passive/active konusunda daha detaylı işleyeceğiz.
*The chair is broken, It is in the study room.
Örnekte gördüğümüz gibi "sandalye kırıldı, benim odamdaki olan" diye çevirebiliyoruz. Biz bunu daha anlamlı yapmak için özneyi yani the chair ifadesini yazıyoruz onu niteleyen ifade yani it kısmını öznenin yanına getirip which olarak değiştiriyoruz ve geri kalanını aynen yazıyoruz. Yani kısaca ikinci cümle özneyi nitelendirdiği için tek cümle yapıyoruz daha da anlamlı olsun diye.
→The chair which is in the study room is broken.
Sonucunda da "çalışma odasında olan sandalye kırıldı" olarak düzeltiyoruz. Tek olay bu. Sınavda genelde grammar ya da cloze gelebilir ama çok görmedim genelde Passive Active konusu ile birleştirildiği için.
! Who, which, that asla cümleden atılmaz!
*The chair doesn't look safe. You are sitting on it.
Sandalye sağlam görünmüyor. Oturduğun yerdeki.*
-The chair (boşluk)۱۵,which, that you are sitting on doesn't look safe.
Oturduğun sandalye sağlam görünmüyor.*
Object
Whom-kişi(just object)
Şimdi gelelim nesne bölümüne burda da nesneyi nitelendiren relative clauselar var. Whom adı üstünde canlı sadece nesnelerde kullanılır.
Which.
Ve yine which. Bu her yerde kullanılıyor merak etmeyin aynı.
That and boşluk
Bu da aynı sadece nesneleri nitelemek için yani aslında özne ve nesne aynı tek fark whom ve who oda basit zaten.
*The girl with whom I'm sharing...
Paylaştığım kız. Gizli özne var ve kız orada nesne olarak kullanılmış ve whom ile nitelenmiş.
Whom,which preposition(with on) kullanılır.
Evet ama çok çıkmıyor da yine de bilin.
Cümle de prepositon varsa whom ve whicin önüne getirebilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dil bölümü YDT ye hazırlık notları
AvventuraYDT notları ve ÖSYM'nin kullandığı çoğunluk kelimeler kısacası bu notlar tam ben ve senlik dostum. #1-ösym #2 - ykş #3 - taktik #8 - dil #8 - konu #10 - ingilizce #12 - english #13 - strateji ᴅᴇsᴛᴇᴋ ᴏʟᴀɴ ʜᴇʀᴋᴇsᴇ ᴛᴇsᴇᴋᴋᴜʀ ᴇᴅɪʏᴏʀᴜᴍ.💕