(Passive/Active) Reductions

36 8 1
                                    


Bugün kısaltmalar konusunu bakacağız ÖSYM bundan sadece 1 veya 2 soru soruyor. Kısacası Türkçede ki fiilde çatı konusu diyebilirim yani bu konuyu anlamak istiyorsanız fiilde çatıyı bilmeniz gerekir. Neyse size tense konusunda belki demişimdir hatırlamıyorum burda zaman farkı detayı olduğu için tenselerle arkadaş olmamız gerekiyor biraz. Şimdi notlara bakalım.

Present Simple Tense→
Active
S+V1+O+T

*My father washes the car everyday.

Passive
Özne(O)+am,is,are+V3

Şimdi biz burda ikiye ayırıyoruz tabi ki passive yani edilgen ve Active yani etken olarak. Present simple ve reductionı birleştirince yukarıda gibi oluyor.

! Nesne bulunur.
Tense'ni bul.
Kuralı uygula.!

*The car is washed everyday.(by him)
→They grow tea in Rize.(Act)
Tea is grown in Rize.(pas)

Eğer bize kısaltmayı vermemiş ise yukarıda belirtileni kullanarak kısaltma yapıyoruz. Örnekte ki gibi " Her gün araba (onun tarafından) yıkanır " cümlesinde passive olduğunu washed kelimesinden anlıyoruz ve bazı cümlelerde by kullanılınca bilin ki o cümle passivedir. Çünkü yıkanan araba başkası tarafından yıkanılıyor.
Act ve pas arasındaki farkı da vermiş yukarıda cümlede kısaca "Rize'de çay yetiştiriyorlar", "Çay Rize'de yetişiyor" olarak anlayabilirsiniz.

Present continuous tense→
Active
S+am,is,are+Ving+O+T

*My father is washing the car now.

Passive
Özne(O)+am,is,are+being+V3

*The car is being washed now.(by him)
→My mum is watering the flowers now.(Act)
The flowers are being watered now. (By her)

Kısaca tense kuralından dolayı yukarıda ki gibi act ise be ving pas ise being v3. Örnekler ise Araba şu anda yıkanıyor.(onun tarafından), Annem şu anda çiçekleri suluyor.
Şu anda çiçekler sulanıyor. (Onun tarafından) Olarak çeviriliyor.

Past tense→
Active
S+V2+O+T
*My father washed the car yesterday.

Passive
Özne(O)+was,were+V3

*The car was washed yesterday.(by him)

Yine dediğim gibi zaman kuralından dolayı yukarıda ki gibi bu sefer past ver. Yapıyoruz act de v2 pas da was/were v3 aslında anlaşır ve kolay. Continuous varsa act ving pas da being v3 koyacağız zaman varsa zamanını belirticeğiz bu kadar basit.

Past continuous tense→
Active
S+was,were+Ving+o+T
*My father was washing the car.

Passive
Özne(O)+was,were+being+V3

*The car were being washed by him.

Present perfect tense→
Active
S+have,has+V3+OT

*My father has washed the car.

Passive
Özne(O)+have,has+been+V3

*The car has been washed.

Past perfect tense→
Active
S+Had+V3+OT

*My father had washed the car when I saw him.

Passive
Özne(O)+had+been+V3

*The car had been washed when I saw him.

Future tense→
Active
S+will+V+OT
S+be going to+OT

*My father will washed the car.
*My father are going to washed the car tomorrow.

Dil bölümü YDT ye hazırlık notlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin