Chapter 5 || Araisya

32 4 1
                                    


"But daddy what i said about i'm choosing my own girl, ayan dah ckp kan yang ayan nak pilih sendiri? And kenapa tiba-tiba bagi pilihan ni? Ayan nak pilih sendiri" rayhan cuba mengawal nada suara apabila bercakap dengan lelaki tua itu.


"Than? Restaurant kamu?Daddy takkan teragak agak nak robohkan jadi pilih" dato Rasyid seakan akan tidak mempunyai perasaan apabila berkata. Padahal depan dia tu anak kandung dia sendiri bukan orang lain.


Rayhan buntu.Dia memang dah tiada pilihan lain .Nak tak nak dia terpaksa memilih antara dua gadis ini Nurin auliya atau Nuraisya alana.rayhan menghembus nafas panjang."I choose... Alana, settle kan? Puas hati daddy?" dingin sahaja nada rayhan. Kalau ikutkan hati,dia mmg tak nak kawin dengan alana tapi terpaksa dia membuat pilihan.


"Okay that's all I need to know" dato Rasyid berdiri dan berjalan keluar dari bilik rayhan.

RING!!

Kedengaran bunyi telefonnya yang sedang berdering.Perlahan tangan menggapai telefon bimbitnya yang berada diatas katil sambil melihat siapa yang menelefonnya pada waktu itu.

<Arfan>

Butang hijau dileret keatas.


"Ha ada apa."Rayhan membalas panggilan tersebut.


"Assalamualaikum"Arfan memberi salam terlebih dahulu sengaja nak memerli Rayhan.

"Waalaikumussalam...Ada ap-"belum Rayhan sempat menghabiskan ayatnya Arfan sudah pun memotong.

"Esok kita shopping jom...dah lama aku tak naik lily kesayangan aku"ajak Arfan.Tadi baru keluar healing ni nak ajak pergi shopping pulak penat ada kawan macam Arfan ni.Nak membazir duit je kerja.

"Esok kau datang la dekat mansion aku....ke nak aku ambik dekat rumah?"Arfan berfikir sejenak sebelum dia membalas pelawa Rayhan.

"Kalau aku pergi sana macam membazir minyak motor aku....Kau datang sini la Ray aku malas la pergi sana jauh."jelas Arfan panjang.

Rayhan menghela nafas panjang.Dia memang dah hafal perangai malas Arfan ni kalau dia dah kata malas memang taknya nak pergi."Esok aku datang ambik kau pukul 9.30.....Lambat?aku tinggal."

"Mama Arfan keluar dulu tau,Rayhan dah tunggu dekat depan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mama Arfan keluar dulu tau,Rayhan dah tunggu dekat depan."Telapak tangan puan Aisyah dikucup sekali sebelum segaris senyuman diberikan buat ibunya itu.

"Pergi shopping tu jangan beli banyak sangat barang....tak baik membazir"ujar puan Aisyah lalu membalas kembali senyuman anak terunanya.

"Beli aku 4Fingers tau ."pinta Alana untuk Arfan berharap lelaki itu ingin membelikan dia makanan kegemarannya .

First Met Love || Og ||Where stories live. Discover now