"Ayan daddy nk cakap sikit...boleh? "Tanya dato Rasyid sambil mengetuk pintu.
Tengku Raykarl dan Tengku Rayhan mendengar ketukan pintu.Tengku Raykarl bangun untuk membuka pintu dan keluar bagi members ruang kepada abang dan bapanya bercakap.
" Daddy? ? What do you want from me now? Do you want me to marry the girl of your choice? hmm?"nada suara rayhan amatlah dingin ketika itu.
"No,ayan listen. Daddy cuma nak tanya kamu dh jumpa wanita pilihan kamu? Daddy bukan nk memaksa tapi... Kamu anak daddy yang sulung.Kamu dah dewasa,daddy cuma nak kamu mulakan hidup with a family" jelas dato Rasyid
Rayhan menarik nafas panjang sebelum membuka bicara.Dia mula memandang wajah Dato Rasyid.
"Daddy, boleh tak kita bercakap pasal ini lain kali??? Ayan penat lah" balas rayhan. Dia sedang cuba untuk menenangkan diri.Iyalah tadi sudah memaksanya untuk berkahwin ini pula tanya tentang calon isteri.
"Okeyh,tak apa lah kalau kamu nak cari sendiri. Tapi daddy bagi kamu tempoh masa 1 minggu untuk cari wanita pilihan kamu kalau tidak daddy nak kamu kahwin dengan pilihan daddy? No rejection."dato Rasyid lalu berdiri dan meninggalkan rayhan seorang didalam bilik.
Melopong terkejut Tengku Rayhan apabila mendapat arahan tersebut. 1 minggu? Untuk cari pilihan isteri? Mana cukup. Rayhan meraup wajah dia sudah buntu bagaimana harus mencari wanita pilihan untuk dijadikan isteri.
Rayhan megapai telefon pintar miliknya di atas meja lalu nombor telefon Arfan tekan.
Ringing.... " Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi sila matikan selepas bunyi tut"
"Allah..Arfan kau pergi mana tak angkat call aku ni.. " rayhan sudah pasrah dengan nasibnya. kenapa terlalu awal semua benda ini berlaku padanya?
Terdengar suara ibunya memanggil untuk makan malam. Dia melihat jam yang berada di telefon pintar yang menunjukkan jam 8 malam dan mula melangkah keluar dari biliknya.
"Adek!! kau sorok dekat mana fon aku! " jerit Arfan dan berlari mengejar Alana.
"Mana ada aku ambik!" laju sahaja kaki Alana berlari untuk menjauh daripada Arfan dan tanpa sengaja Alana terjatuh tersadung karpet.
Arfan tergelak apabila melihat Alana terjatuh akibat tersadung karpet di ruang makan.
"Haa itulah berlari lagi.Dah besar pun nak main lari lari lagi,bila lah anak anak mama nak matang ni"kata datin Aisyah sambil membawa hidangan untuk diletakkan diatas meja
Mereka semua mula melabuhkan punggung diatas kerusi.Sembari makan malam Datin Aisyah mula membuka bicara.
"Lana...mama nak cakap sikit dengan kamu,kamu setuju tak kalau mama dengan papa nak jodohkan kamu dengan anak uncle Rasyid dan aunty Afrina? "
"Hah?Mana satu mama?Aish ke?"lantang alana membalas.
" Eh kamu ni bukan Aisy, Rayhan lah. Anak sulung dia tuh haih kamu ni"tertawa kecil datin Aisyah mendengar nada anak dara sorangnya itu.
"Eleh kau ni Alana,tak payah nak terkejut sangatlah. Mama,alana mesti setuju punya Alana dah lama suka dekat si Rayhan tuh" sampuk Arfan sambil mengunyah makanan.
"Ergh you ni bising lah!Cuba senyap sikit. " marah Alana bersama dahi yang berkerut-kerut.
"Apa betul la kan? " Arfan mengangkat kedua belah keningnya pada alana. Suka sangat mengusik si alana.
"Kalau macam itu senanglah.Kenapa tak bagitahu mama awal-awal?" tanya datin Aisyah pada alana. Haih kalau author pun tak nak bagi tahu siapa crush author dekat mak author hahaha.
YOU ARE READING
First Met Love || Og ||
RomanceNuraisya Alana ialah seorang gadis cantik yang berumur 21 tahun.Alana mempunyai seorang abang yang bernama Ihsan Arfan.Alana menyimpan rasa kepada seorang lelaki dingin sejak Alana berumur 15 tahun.Ada yang nak tahu siapa? "Waww, sixpack! Hot giler...