Chapter 6 || Araisya

29 2 0
                                    

"Assalamualaikum!!"Pintu diketuk sebanyak tiga kali berharap ada balasan dari dalam rumah.

"Waalaikumussalam..Ha kejap"pintu dibuka dari dalam dan kelihatan wajah manis Alana yang sedang menatap wajah tampan seorang jejaka tinggi dihadapannya.

"Dah siap?Jom la kita dah lambat ni Alana."ajak Tengku Aisy Raykarl tergesa-gesa.Cepat-cepat nak pergi mana?

"Kejap tau Abang Is,Lana nak pergi ambik barang....Kejap tau!"Alana terus melangkah laju naik ketingkat atas tanpa menunggu balasan dari jejaka tersebut.Raykarl menggelengkan kepala laju.

"Is nak bawak Lana pergi mana?Cantik semacam baju Alana hari ni."tanya Puan Aisyah yang baru sahaja tiba dari pada ruang tamu mereka.

"Eh auntie..Is saja nak bawak Alana pergi jalan-jalan....Lagipun Alana jugak ajak Is shopping harini."segaris senyuman diberikan untuk Puan Aisyah.Alana berpamitan dengan mamanya lalu kaki melangkah keluar dari perkarangan rumah agam menuju kesebuah Kereta Audi R8 V3 yang berwarna Merah

Pintu kereta dibuka dari luar.Punggung dilabuhkan diatas kerusi."Alana nak pergi breakfast dekat mana?"tanya Raykarl sambil memandu kereta keluar dari area taman perumahan mereka."Kita pergi breakfast dekat restaurant Abang  Rayhan nak?Alana dah lama tak makan dekat sana.."

"Dekat AR Restaurant tu?Ish tak nak aku....Eh kejap,Rayhan tahu tak kalau kita keluar ni?"tanya Raykarl sambil memandang kearah muka Alana.Alana pula hanya menggelengkan kepalanya lalu tersenyum kekok.


_________________________________


Bunyi deruman superbike R1 Crossplane mula terdengar dihadapan rumah banglo miliknya."Mana pulak mamat dua ekor ni tak keluar lagi."dengusannya sambil melihat kearah jam tangan yang sudah menunjukkan sudah pukul 9.30 malam.

"Sabar jap...Ayan dekat atas,dalam bilik."kata Raykarl baru keluar dari perkarangan  rumahnya "Aik moto baru?"tanya Arfan.Matanya melilau melihat kearah superbike yang dinaiki oleh  Raykarl.

"Ye,aku tukar dengan BMW."balas Raykarl singkat.Superbike yang dikenali ramai iaitu Ducati V4S.Tidak lama selepas itu superbike milik Rayhan pun mula keluar dari perkarangan rumah dengan menunggang superbike R1M.

"Aik kau tukar cover set?Bila masa kau tukar?Tak ajak aku pulak tu."tanya Arfan.Geram lihat motor rakan-rakannya yang serba baharu.Yela motor dia seorang sahaja yang standard kecuali ekzos.

"Sudahlah..Weh Yan ni Alana bagi kau."Raykarl menghulur sekotak hadiah yang sudah dibalut oleh Alana untuknnya."Untunglah ada tunang bagi hadiah.Aku ni single takde siapa nak bagi."Arfan berkata sambil memeluk tubuh.Ingat comellah tu.

"Diam lah kau"Rayhan menjeling sebelum mencapai kotak yang berada ditangan Raykarl.Kotak itu dibuka dan terlihat seutas jam tangan beserta surat yang berbau wangi dan dipenuhi bedak.

Rayhan tergelak kecil"Zaman bila la kau ni ALana.."Surat yang penuh bedak itu ditiup sekali lalu dibuka.

"Apa yang adik aku tulis?Dia beli apa untuk kau?"bertubi-tubi soalan dilontarkan kepada Rayhan."Menyibuk lah kau....Alana bagi aku jam and surat."Jam yang diberi Alana dipakai ditangan kanannya.

"Alana tulis apa?"tanya Arfan lagi."Tak payah menyibuk....dah jom gerak nanti lambat pulak sampainya."Rayhan menjeling sekilas lalu memakai topi keledarnya bersiap untuk bergerak ke Negeri Terengganu.Raykarl hanya berdiam diri melihat mereka berdua.

First Met Love || Og ||Where stories live. Discover now