SD | 03

25 8 5
                                    

Disclaimer ! Chapter ni banyak dialog harap korang enjoy!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Disclaimer ! Chapter ni banyak dialog harap korang enjoy!

✧・゚: *✧・゚:*

Petang hari, langit yang biru tanpa awan masih dipenuhi dengan terik mentari yang menyengat.

Hanan mengangkat tangannya, seolah mencoba menangkap udara dan dengan lembut mengelap butiran-butiran peluh yang berjatuhan di dahi.

Tidak lama kemudian, tubuh ramping itu melabuhkan duduk di bangku taman yang berdekatan.

Hanan membuka matanya, menatap ke jauh. Gedung-gedung tinggi berdiri megah dihadapan, namun pandangannya kosong, seolah mencari sesuatu yang tidak terlihat.

Fikirannya pula melayang jauh, terbawa oleh hiruk pikuk kota yang berhembus. Hanan termenung, mengingatkan kejadian sebentar tadi.

Okay Hanan. Ini bukan mimpi. Ini realiti!

Act Hanan act!

Perdon me, do we know each other?” Aduh! Rasa nak baling je otak ni masuk dalam longkang. Pandai sangat jawab macam tu dah kenapa?

Riak wajah Arfan berubah keruh. “Eh kau dah lupa aku?” Soal Arfan.

Takkan aku salah orang pula? Atau dia dah tak kenal aku? Bermacam-macam soalan yang bermain dalam kepala jejaka itu.

Lidah kelu. Aduh apa aku nak jawab ni? Tu lah Hanan, lain kali jangan main jawab aje.

Melihat Hanan yang tampaknya tenggelam dalam ombak fikirannya sendiri hingga tidak memberikan sebarang respon kepada soalannya sedari tadi, Arfan memutuskan untuk memecahkan keheningan antara mereka.

“Hm mungkin aku salah orang kot. Sorry for wasting your time.” Ujar Arfan seraya meninggalkan Hanan yang masih tenggelam dalam fikirannya.

✧・゚: *✧・゚:*

Petang hari yang panas tiba-tiba berubah. Awan hitam mula berkumpul. Bunyi gemuruh petir menyedarkan Hanan dari lamunan. Titisan hujan mulai jatuh membasahi bumi.

“Eh!” Sedar akan hujan yang mulai garang membasahi bumi, Hanan mengorak langkah ke perhentian bas di seberang jalan untuk berteduh.

“Hm mana grab ni?” Ya, aku order grab, nak minta tolong ayah? Takut ayah busy dan menyusahkan pula. Haih ujian betul lah. Macam-macam yang terjadi hari ni. Penatnya.

Sedang Hanan ralit nenekan skrin telefonnya...

“*cat calling* Hi awek. Rawr.” ujar lelaki berbaju kuning secara tiba-tiba.

“Basah-basah ni nak ke mana? Aummm.” sambung lelaki yang duduk bersebelahan lelaki baju kuning itu pula.

Aku syak dua orang mamat gila ni bestfriend. Aku nampak dari ekor mata aku yang dorang dok siku menyiku antara satu sama lain.

SELAMANYA DIA - [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now