SD | 04

20 3 0
                                    

“Hah?! What do you mean?”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“Hah?! What do you mean?”

“Iya cik, atas nama cik Hanan Sycaniena Binti Rahman kan?”

“iya betul. Tapi saya tak kenal siapa bos awak, kenapa dia tolong bayarkan pula?”

Pelik bin Ajaib. Kenapa boss dia orang bayarkan? Jangan jangan yang langar aku tadi…

“Untuk pengetahuan cik, kereta yang langar cik tengah hari tadi tu ialah boss kami. Dia rasa serba salah sebab dah langgar cik sebab tu lah dia terus buat full payment lepas dapat tahu cik Hanan hantar kereta ke sini.”

Panjang lebar dan penuh sabar pekerja An’s Workshop yang bernama kayla itu menjawab satu per satu soalan yang keluar dari mulut aku.

“Oh patut lah.” Itu sajaha yang keluar dari mulut aku. Dah tak tahu nak jawab apa.

By the way. Can I have your boss number by any chance?” Aku nak berterima kasih pada dia. Bukan sikit weh kos yang dia keluarkan untuk bayar mini aku yang kemek tu.

Tapi dia kan boss, mesti celah gigi dia je kan nak bayar? Silap silap dia tap je black card terus keluar resit.

I’m so sorry miss, I can’t do that.” Balas kayla senada.

Hampa. Aku dah agak dah, mesti susah nak dapat nombor boss dia orang ni. Siapalah aku ni, minta terus dapat.

But I can give you this.” Tambahnya lagi seraya mencapai sticky note pink dan menulis sesuatu. “Here.” Ucapnya lagi seraya menghulurkan sticky note tadi.

Nombor telefon? Tapi kenapa +03 bukan +60

“Itu nombor telefon Personal assistant tuan muda. I mean my boss.”

Tangan ku terus menyambut huluran Kayla. Dapat nombor PA dia pun jadi lah noks. Asalkan aku dapat berterima kasih pada dia.

Thank you, I really appreciate it.” Balas ku sambil menghadiahkan senyuman termanis ku.

My pleasure miss Hanan.”

Tanpa membuang masa, aku terus menuju ke arah Arfan. Tampak dari jauh Arfan sedang bercakap dengan salah seorang pekerja di situ.

Aduh takkan aku nak kacau dia pula? Gumam Hanan perlahan.

Eh! ada vending machine lah. Sementara tunggu dia, baik aku beli teh bunga.

“Kau nak pergi mana?”

“Ya Allah! Awak! Terkejut saya tahu tak?” Nasib baik lah jantung aku tak buat hal. Kalau tak, naya aku. Ish sejak bila dia ada kat belakang aku?

“Hehe sorry olaf, aku tak sengaja. Kau nak pergi mana tadi?” Arfan mengulang semula pertanyaannya tadi.

“Saya nak pergi beli air dekat mesin gedegang tu haa.” balas ku pula.

SELAMANYA DIA - [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now