3.Var mı Yok mu?

853 30 7
                                    

Uzun zamanın ardından onu görünce küçükken hissettiğim duyguları tekrar hissetmiştim. Hâlâ aynıydı, hiç değişmemişti dış görünüş olarak yani. İç olarak değişti daha anlayamamıştım. Birlikte bir kafeye gelmiştim abimde yanımızdaydı.

"Ünlü futbolcu Barış Alper Yılmaz ha?"

Abim gülünseyerek Barış'ın omzunu sıvazladı. Abim tek bana değil Barış'a da abilik yapmıştı, ben neysem o da oydu onun gözünde.

"Öyle valla abi"

Barış'ın küçüklüğünden beri hayaliydi futbolcu olmak, yayla da hep abimle oynardı. Futbolcu olacağım derdi, oldu da.

"Ee İdilcik senden ne haber?"

Bana seslenmesiyle daldığım yerden dikkatimi ona çevirmiştim. O ela gözleri ile bana bakıyordu. Yüzüme küçük bir tebessüm yerleştirdim.

"Öyle ordan oraya koşuşturuyorum işte"

"Hukuk okuyorsun değil mi?"

"Evet, İstanbul'a dönünce stajım başlayacak"

Gözleri başka yere kaydı, sonra tekrar bana döndü.

"Ne zaman döneceksiniz?"

"Bir iki haftaya döneriz"

Aşağı yukarı kafasını salladı, sonra abimle sohbetine devam etti. Garip hissediyordum, 10 yıldır onu görmek için yanıp tutuştum ama şuan beklediğim hissi yaşamıyordum. Dış görünüş olarak değişmemiş ama karakteri belli ki çok değişmişti. O çocukluğumuzda ki yakınlığı hissedememiştim Barış'a. Zaman geçti diye mi acaba?

"Pişt İdil, dünyadan İdil'e"

Özge'nin elini önümde sallamasıyla, kendime geldim. Yine dalmıştım, Özge'ye baktığımda üçü de bana bakıyordu.

"Ne oluyor kızım? Sanki cenaze var ne bu yüzün hali?"

Abimin dediğiyle yüzümü düzelttim. -sahte bir gülümseme koydum-

"Ha yok abi ya dalmışım"

"Orası belli zaten, ne oldu?"

Gözlerim Barış ile buluştu, bana bakıyordu. Çok bakmadım ona sonra tekrar abime baktım.

"Dalmışım dedim ya, ben bir lavaboya gideceğim."

Masadan telefonumu aldım ve ayağa kalktım. Lavaboyu bulmak üzere yürümeye başladım. Bulamayınca kendi kendime söylendim.

"Nerde bu lavaboya ya"

Arkama döndüğümle bir beden ile çarpışmam bir oldu.

"Bücür?"

Bana soran gözlerle bakan Barış'a baktım.

"Ay pardon, lavaboyu bulamadım ya"

Kıkırdadı kollarını göğsünün üzerinde birleştirdi.

"Orası belli"

"İyi, o zaman neden soruyorsun?"

"Sormadım ki"

Yutkundum, etrafa bakındım.

"Herneyse işte"

Yüzünde bir gülümseme yayıldı, sonra bana yaklaştı. Eliyle arkamda bir yeri işaret etti, arkama döndüğümde işaret ettiği yerde lavaboyu gördüm. Nasıl görmedim ben onu?

"Görmeyeli dikkatsizleşmişsin"

Sırıttı ve geri çekildi.

"Görmemişim"

"Dikkat etmemişsin, kafanda başka bir şey mi var?"

Evet, sen varsın.

"Hayır, görmemişim işte"

"Pekala"

Lavaboya doğru ilerledim, ardımdan kapıyı kapattım. Öylece bekledim, az önce yaşadıklarımızı düşündüm, çok bir şeu olmasa bile yaşanılan bile heyecanlanmama yetmişti.

Çok zorlanacaktım.

~~~

Arabadaydık Barış'ın ısrarıyla onlara gidiyorduk. Abim bir işi olduğunu söyleyip gitmişti, biz ise şuan yoldaydık, şoför koltuğunda Barış vardı ön koltukta ben oturuyordum arkada ise Özge. Özge muhabbet açmak için konuşmaya başladı.

"Ee Barış manita var mı?"

Benim için sorduğunu biliyordum, benim sormayacağımı biliyordu.

"Yok be futbola odaklanmak istiyorum"

Anlayarak kafasını salladı Özge. Ben sessiz kalmıştım, Barış'ın bakışlarını üzerimde hissettim.

"Sende var mı İdil?"

Ona baktım bir yola bir bana bakıyordu, tam konuşacakken Özge lafımı kesti.

"Böyle güzel bir kızın sap kalması mümkün mü ilahi Barış"

Gülerek omzuma vurdu Özge, anlamayarak ona baktım. Devam ettir der gibi bakıyordu. Barış şaşırarak bana baktı.

"Harbi mi?"

Bir kaç kez göz kırpıştırdım.

"Yani evet biri var da, ilişkim yok"

"Kızım geçen çıkma teklifi etti demedin mi?"

Gözlerimi büyüterek Özge'ye baktım o ise kızarak bana baktı. 'Ağzına sıçtırtma" bakışıydı bu.

"Evet ama kabul ettim demedim"

Bende ona 'karıştırma ortalığı' bakışı attım. Barış ise anlamayarak bizi dinliyordu.

"Var mı yok mu? Bir karar verin"

Özge ile birbirimize baktık.

"Var"

En sonunda konuştum, Barış bana bakmamaya çalıştı bir şey de demedi. Özge zafer gülümsemeyle arkasına yaslandı. Bende kafamı cama yasladım ve varmayı bekledim.

~~~

Bölüm sonuna geldik, yazım yanlışları için kusura bakmayın. Oylamalarınızı bekliyorumm.

Şimdiden teşekkürler♡♡

05.03// Barış AlperHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin