-3- Diğerleri

64 3 0
                                    

Bu havasız, tozlu ve lambası çalışmayan yerde en köşede bir büfe var. Odanın sağında ve solunda ikişer tane 5 çift masa ve sabdalyeler var. Yani tümüyle 20 adet.

Lambaları kırık ve pis çalışmadığı anlaşılıyor bu büyük odaya sadece pencerelerden ışık geliyor.

Sadece kapının karşısında üç tane pencere var.

Ee? Yemekhanemizi beğendinmi Ender?

Burayı kantin olarakmı kullanıyorsunuz?

Dedim. Ailemi kaybettiğimden doşayı mutsuzluğum yüzüme ve davranışlarıma yansıyordu.

Şuan hava kapalı ve yağmurlu bu yüzden beğenmemiş olabilirsin. Fakat güneşli günlerde idare eder.

Ufak bir aradan sonra devam etti

Yemek saatimiz geçti, sen açmısın?

Kafamı hayır anlamında salladıktan sonra yemekhaneden çıktık.

Ender şimdi bu katın geri kalanında müdire hanım ve yardımcıları, memurların odaları var. İstersen ikinci kata çıkalım?

Olur.

Dedikten sonra ikinci kata çıkıyorduk ki merdivenlerde yanımıza koşa koşa sevimli bir kız geldi.

Benim ve Nejat ın boyundan biraz kısa uzun sarı saçlı, ela gözlü neşeli ve enerjik bir kız.

Nejat, kıza şaşkınca bakarak konuşmaya başladı

Açelya? ! Napıyosun burda? Niye geldin?

He Nejat! Nereye? Bu kim?

Bu Ender yeni geldi. Yetimhaneye alışması için gezdiriyorum.

Bu kız beni sezerken konuşmaya başladı.

Ender. Ender görülen kişilerdensin.

Dedi ve gülmeye başladı.

Dediğim gibi bugün yaşananlardan dolayı mutsuzluğum konuşmalarıma yansıyordu.

Bence komik değil.

Dedim gözlerine bakarak.

Gülücüklerine ara verdi ama gözleri hala gülmeye devam ediyordu.

Tamam be. Ben şaka yapmıştım.

Dedi ve elini uzattı

Ben Açelya. Buraya çok küçükken geldim. İlk geldiğimde senin gibi herkeze soğuktum. Fakat zamanla alışıyosun yani sende alışırsın.

Elimi uzattım

Adımı biliyosun. Memnun oldum ama buraya alışacağımı sanmıyorum. Zaten bir kaç sene sonra reşit olucam ve burdan gidicem.

Nejat aramıza girdi

Neyse Açelya. Daha Ender yatakhaneye yerleşicek. Heryeri gezdirip öğreticem.

Açelya bizim ortamızdan önümüze geçerek arkası dönük biçimde konuşmaya başladı.

Tamam bende geliyorum.

İkinci kata geldik. Burada tamamen sınıflar var ve bütün sınıflar aynı olduğu için bir kaç sınıfa girmeye karar verdik.

Girdiğimiz her iki sınıfta aynı. Sıralar karalanmış, tahta yazılarla ve resimlerle çizilmiş, havası ise tebeşir tozu.

İki sınıftada Açelya sürekli anılarını anlatarak susmadı.

İşte bizim sınıf. Bak ben burda oturuyorum ama eski yerimde daha rahattım yaa.

Diyerek nefes aldıktan sona devam etti

Baksana Ender sen hangi sınıftasın?

Bilmiyorum

Belki bizim sınıftadırsın? Nejat ın yanına oturursun.

Bu sınıftan çıktığımızda sınıfların ismine baktım. A1 , A2 , A3 , B1 şeklindeydi.

Diğer sınıfa girdik. Burasıda aynıydı ve söylenmeye başladım

Bu sınıfında kapı kolu bozuk. Bütün sınıflar böylemi?

Nejat cevap verdi

Hemen hemen hepsi.

Açelya yine hiç susmadı

Aa Nejat, hatırladınmı bu sınıfı? Hani resimler çizmiştik. Çağla nın ki koridora asılmıştı.

Nejat onaylandıktan sonra bana döndü

Bu arada çağla çok başarılı ve öğretmenlerin gözde öğrencisi. Yatakhaneye giderken tanışırsınız.

Bu sınıftan da çıktık ve üçüncü kata yani son kata çıktık.

Burası ise yatakhanelerin olduğu kat. Heryer gibi burasıda siyah-beyaz-gri tonlamalı.

Sağ tarafta erkeklerin yatakhaneleri, sol tarafta kızların yatakhaneleri bulunuyor.

Nejat;

Aa Çağla. Seni tanıştıralım.

Bu kızı daha önce gördüm. Evet evet onu tanıyorum. İkimizde birbirimize şaşkınca bakarken şaşkınlığını gizleyemedim

Sen? !

Yetimhanede Büyüyen Çocuğun DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin