KIZLAR ERKEKLERDEN DAHA DEĞERLİDİR

9 0 0
                                    

Tesettür kızlara emredildiğine göre, kızlar erkeklerden daha değerlidir diye düşünebilirsiniz. Hem cinsin olarak bu teorini desteklemek istesem de ,ne yazık ki bilmediğin bazı gerçekler var.
Tesettür erkeklere de farz!
Nasıl mı? Şöyle anlatayım :
Mümin - yani iman eden - hanımların nasıl davranması gerektiğininden bahseder. Çoğunlukla herkes tarafından bilinen ve örtüye delil gösteren bu ayet , yalnızca kızların tesettürünü konu alır.

Mümin kadınlara şöyle: görünen kısımlar dışında ziynetlerini açmasınlar ve başörtülerini yakalarının üzerine örtsünler...

Oysa bir önceki âyette - yani kızlara gelen emirden hemen önce - Allah erkeklere de tesettürü emreder:

Mümin erkeklere söyle gözlerini ( harama) dikmesinler ve ırzlarını korusunlar. Çünkü bu, kendileri için daha temiz bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yapmakta olduklarından haberdardır.

Bu âyette bize der ki ;
Kızların tesettürü saklamak, erkeğin tesettürü bakmamaktır!

Şimdi içinden,
Ne var canım bunda? Ne kolay işmiş! Ağustos sıcağında kat kat giyinsinler de görelim diyor
olabilirsin.
Haklı olduğun kısımlarda yok değil. Ama eksik bıraktığın kocaman bir gerçek var : Oda fıtrat farkı!
Ne ki o?
Fıtrat, kediyi kedi, köpeği köpek insanı insan yapan şey...
Herkeste farklı farklı bulunan, birini diğerinden ayrı ve biricik kılan özellikler de diyebiliriz.
İşte bu fıtrat kızları kız gibi, erkekleri erkek gibi yapıyor.
Bu yüzden bir kedinin
- Köpek neden kemik yiyor da, ben süt içiyorum? Bu haksızlık
Demesin ne kadar abesse, bir kızın da :
- Erkekler neden baışını örtmüyor da biz örtüyoruz
Demesi o kadar abes olur. Çünkü Allah her canlıys kendi fıtratına göre sorumluluklar ve
görevler vermiştir.

Çizgi filmlerden bilirsin, insanın bir omzunda şeytan diğerinde melek vardır. Tabii bunlar gerçekte omuzda felan değillerdir ama hadi öyle diyelim.
Bu iki ezeli düşman konuşup dururlar.
Erkekte ki şeytan, erkeğin fıtratındaki en zayıf noktayı emreder :Bakmayı!
Bu yüzden de Allah erkeğe şeytana uyma demek için tesettürü erkeğin gözüne çeker :

' MÜMİN ERKEKLERE SÖYLE , GÖZLERİNİ ( HARAMA) DİKMESİNLER ' 

İşte erkeğin sağ omzundaki melek de bu emri hatırlatır.

Oysa kızların fıtratında bakmak değil,bakılmak vardır.

Yani her kız kendini başkalarına beğendirmek üzere programlandırılmış.Bu yüzden kızların şeytanı da 'KENDİNE BAKTIR' der. Bunun için de açılıp saçılmayı öğütler.

Yani anlayacağın şeytanla melek arasındaki bu savaş , kızlar için de farklı erkekler için farklı zorluklarla sürüp gider.Burada önemli olan melekle şeytanın ne dediği değil,senin hangisine kulak verdiğindir.Senin gibi akıllı bir kızın da , kime kulak verip kimi kapı dışarı edeceği bence gayet bellidir.

Başımın Üstünde Yerin VarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin